• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Em me
    Inelg skrev 2013-05-12 10:13:07 följande:
    Idag vaknar jag utan feber. Skööööönt! Över en vecka med hemsk feber och jag ser ljusningen! Illamåendet är inte så närvarande längre och tröttheten inte heller (har iof varit sjukskriven 1v nu) ..

Kan det vara så att spökveckorna kan komma redan i v 10? Är (9+2) nu

Härligt att du mår bättre:) kanske kan spökveckorna komma redan? Jag har med mått bättre senaste och oroar mig sååå är i v 11.. Min mfs nojja är helt klart tillbaka:s
  • mammatilltvå85
    MariaOchNiklas skrev 2013-05-12 10:55:11 följande:
    Vad innebär med spökveckor? Läst flera som skrivit så. Men inte förstått innebörden av det uttrycket.

spökveckor är de veckor kring v.12 (oftast) och kanske v.14 ca då symptom som illamående och trötthet gått över, man känner alltså inte att man är gravid, magen inte hunnit bli så stor att det syns så jätteväl och man har inte heller börjat känna fosterrörelser ännu.....Man kan alltså ha lite svårt att tro på att man är gravid dessa veckor...
  • Inelg
    mammatilltvå85 skrev 2013-05-12 11:25:43 följande:

spökveckor är de veckor kring v.12 (oftast) och kanske v.14 ca då symptom som illamående och trötthet gått över, man känner alltså inte att man är gravid, magen inte hunnit bli så stor att det syns så jätteväl och man har inte heller börjat känna fosterrörelser ännu.....Man kan alltså ha lite svårt att tro på att man är gravid dessa veckor...
    men kan de börja redan v10?
  • mammatilltvå85
    Inelg skrev 2013-05-12 11:52:45 följande:
    men kan de börja redan v10?

det kan det garanterat om illamående och trötthet går över då...jag har knappt känt nånting sen v.9...förutom i brösten....om inte min mage hade växt och jag varit på vul så hade jag tvivlat starkt på att jag är gravid....känner verkligen ingenting.
  • Inelg
    mammatilltvå85 skrev 2013-05-12 12:04:17 följande:

det kan det garanterat om illamående och trötthet går över då...jag har knappt känt nånting sen v.9...förutom i brösten....om inte min mage hade växt och jag varit på vul så hade jag tvivlat starkt på att jag är gravid....känner verkligen ingenting.
    Sjukt alltså.. att det blir så .. :) Bara pang borta!
    Jag har ont i brösten kvar.. Är inte alls lika trött som innan men som sagt har jag inte heller jobbat denna vecka utan legat i feber..  utvilad kanske.. haha.
  • MariaOchNiklas
    mammatilltvå85 skrev 2013-05-12 11:25:43 följande:

Ok. Tack för svaret. Än har jah symtom kvar iaf. Har fått rosa/bruna flytningar nu i några dagar. Idag har det inte varit något än iaf. Peppar peppar. ... har sjukskrivit mig veckan som kommer så jag får ta det lugnt. Är i 8+3 idag.
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • Inelg
    MariaOchNiklas skrev 2013-05-12 12:25:42 följande:

Ok. Tack för svaret. Än har jah symtom kvar iaf. Har fått rosa/bruna flytningar nu i några dagar. Idag har det inte varit något än iaf. Peppar peppar. ... har sjukskrivit mig veckan som kommer så jag får ta det lugnt. Är i 8+3 idag.
    Har inte du haft flytningar tidigare också?
    Så är det ju för vissa.. Har du sjukskrivit dig för flytningarna?
  • MariaOchNiklas
    Inelg skrev 2013-05-12 12:35:27 följande:
    Har inte du haft flytningar tidigare också? Så är det ju för vissa.. Har du sjukskrivit dig för flytningarna?

Jo jag hade flytningar när jag plussa. Har nu sjukskrivit mig pga mina flytningar. Även väldigt öm i magen när jag anstränger mig. Kan typ inte lyfta min dotter som väger 10 kg utan att få ont. Så nu gäller det att vila.
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • Björnmossa
    MariaOchNiklas skrev 2013-05-12 12:50:15 följande:

Jo jag hade flytningar när jag plussa. Har nu sjukskrivit mig pga mina flytningar. Även väldigt öm i magen när jag anstränger mig. Kan typ inte lyfta min dotter som väger 10 kg utan att få ont. Så nu gäller det att vila.
    Va? Har du sjukskrivit dig för flytningar? Berätta mer!
  • Inelg
    MariaOchNiklas skrev 2013-05-12 12:50:15 följande:

Har du varit hos BM eller läkare och kollat upp och där fått sjukskrivning?
Svar på tråden December bebis 2013