December bebis 2013
/orolig mamma
Jasså? Berätta.
Har jag missat att det var problem med det eller är det nytt?
Stackare! Förstår din oro. Verkar han normalpigg osv annars? Ont? Kräks?
Kul att höra från dig Tuttiluttan, och bra att allt är bra. Vi helammade dottern för att min sambo inte fick igång nån mjölk. Fanns fördelar med det också måste jag säga!
Samma här, det är ett tecken på körig mage. Ofta hjälper det att hålla honom i krystställning över toan. Två av tre gånger kanske. Minst. Lite massage innan kan behövas ibland.
Hur är det idag nov13?
Tuttiluttan: helt sant att ni inte behöver förklara. Öva in ett standardsvar som ni alltid ger. Typ "det funkar bättre." Och påminn dig själv om att du inte har någon skyldighet att få andra att förstå.
Då får han stöd bakom ryggen och jag kan hålla upp benen.
Just nu ligger Jamil bredvid mig och sover i sängen, utan kroppskontakt, sedan över en halvtimme. Nästan magiskt! Igår sov han superbra också. Hoppas han börjar komma in i sovrutinen så vi kan lägga honom på kvällen. Typiskt nu vaknar han. Men ändå! :)
Jamil har blivit sjuk, förmodligen RS fast åtminstone än så länge utan feber. Så det är en rätt mild form. Frågan är hur vi ska göra tills vidare, med hämtning på förskolan och så. Känns ju inget vidare att hänga runt där, känns som att han kan bli värre av det. Barnen där vill ju gärna hälsa och klappa och så. Vet att pedagogerna gärna skulle hjälpa mig och klä på henne ett par dagar, de har erbjudit sig att göra det förut, och sagt att jag ska säga till så frågan är om jag nu ska anta deras erbjudande. Känns nästan bäst, även om det tar emot att be om hjälp på det viset. Hur länge brukar det hålla i sig? Skulle kännas mer ok om det handlade om en vecka än om en månad liksom.