Inlägg från: FiaFunderar |Visa alla inlägg
  • FiaFunderar

December bebis 2013

Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-28 01:50:49 följande:

Fiafunderar- man ska med andra ord inte sluta hoppas? :) hade du några känningar innan det satte igång?! Å hur mår ni nu?

Nej inga känningar alls. Vaknade kl 9.30 på morgonen. Gick upp. Tog på mig kläder och åkte till svärmor för att hämta hem dottern. När jag var där så kände jag att jag hade lite ont i magen och sa till henne, lite på skoj, att det händer säkert idag

Hem igen och gjorde frukost till hela familjen. Då sa jag till sambon att jag får faktiskt lite ont i tjejmagen med jämna mellanrum.

Sen kom min bästa kompis med sin dotter och lekte lite och vi bytte julklappar.

Vid 13.30 sa jag till sambon att jag måste testa att klocka värkarna.

De kom med ca 3-6 minuters mellanrum. Inga problem att andas igenom dem.

Kl 14.30 åkte barnen till sin farmor igen och vi la oss i vardagsrummet och klockade lite till. Kl 15.00 sa jag att nu måste vi in...

Jag hade ingen slempropp som gick eller något annat ont innan detta. Det bara kom som ett brev på posten (precis som med dottern på BF+13)
  • FiaFunderar
    pyysen skrev 2013-12-28 09:18:28 följande:

Första natten hemma med lilla Elsa har gått och jag är kär ? Hon är ju så snäll och ljuvlig. Hon äter med ca. 2-3h imellan och mjölken finns det gott om. :) Min lilla räka sover mest hela tiden så jag är helt utvilad nu. Det är så skönt!

Vad skönt för er!

Vi är på väg hem nu. 17 timmar efter inskrivning på förlossning. Nu ska vi hem och mysa och sova och se hur storasyster Leonora reagerar på lillasyster Lisen
  • FiaFunderar

En nyfödd Lisen...

Här har mjölken runnit till riktigt ordentligt redan och Lisen får i sig riktigt ordentligt med mat. Imorgon ska vi in till BB och väga.

Lisen uppför sig exemplariskt. Äter, sover och skiter. Hennes röst har vi inte hört ännu. Inte ett pip. Så hon verkar vara som sin syster som inte grät en enda gång de två första veckorna.

Skönt när de är nöjda!

• FiaFunderar
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-29 17:48:35 följande:

Va söta små Pluttar! Här börjar jag tro att bebisen aldrig ska komma faktist. Kan man vara gravid förevigt?!

Ja ibland tror man ju det men nu säger det bara Pang snart så har du din Klutt i famnen
  • FiaFunderar
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-30 14:27:44 följande:

Så mkt gick det med den bedömningen. Kl 2 startade värkarna. Ligger nu på förlossningen och njuter av EDA som är min nya bästa kompis! Så nu jäklar är jag på g. :)

Yiiiihaaa!

Jag sa ju det!! Kom igen nu och Lycka till!
  • FiaFunderar

Jag hatar det men är stressad över vikten!

Jag gick ner 8 kilo direkt efter förlossningen (hon är snart 3 dygn) och nu står jag still.

Jag vill gärna gå ner 17 kilo till.

Jag fattar inte varför jag ska stressa över det redan nu. Förra gången gick jag ner 20 av 24 kilo på 8 veckor och det är ju heeelt okej egentligen...

• FiaFunderar
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-31 07:15:38 följande:

Härligt felinne!!! Vår prinsessa föddes 3:32 via kejsarsnitt. Efter 28 tim av extrema värkar å ingen öppning alls fick vi ge upp. Hon är så underbar vår lilla snutta!! Har varit ett tufft dygn men så värt det!!

Åh grattis till er !!!
  • FiaFunderar
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-01-01 04:39:30 följande:

Första natten som familj avklarad, dock fortf på sjukhus! Ammat konstant sen kl 00:30 men det säger de här är bara bra då hon var överburen å behöver mat. Jag kan räkna timmarna av sömn på mina händer som jag fått sen i lördags men jag säger då det - Vilken kärlek å lycka man kan känna! Blir alldeles varm i själen när jag ser min lilla prinsessa!! Jag hoppas att ni alla hade en härlig nyårsafton!

Fram tills igår hade jag sovit 12 timmar (på 4 dygn). Började gråta igår morse när svärmor frågade hur det var.

Lisen har gillat att amma nattetid och även haft magknip på nätterna. På dagarna sover och sover och sover hon.

Det är svårt att ta igen sig på dagarna när man har en 18 månaders också.

MEN inatt så blev det liiite bättre och jag fick sova 4 timmar i sträck!

Nu hoppas jag att det vänder och jag får lite mer och mer sömn ????

Grattis igen till den lilla och hoppas ni får komma hem snart Tänk vilken underbar början på år 2014 vi får <3
  • FiaFunderar

Första natten med ordentlig sömn på en vecka

Ingen magknipsattack! Bara 2 bajsblöjor sen kl 22! Och 3 stycken amningar fram tills nu...

Känner mig som en utvilad mamma faktiskt

• FiaFunderar
    MissKaos skrev 2014-01-04 08:46:40 följande:

Hade en liten tjej här som knappt sov igår. Sen åt hon o kräktes o hade magknip inatt och bajs och fis som med gjprde ont. Tror hon spydde när hon tog i för att bajsa. Tillsist kon allt som skulle ut ut. Då tog maten slut. Gav henne lite ers vid 1. Gissa vem som sover gott nu? Och vems bröst som sprängvärker??

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Fy fan rent ut sagt när det blir överfullt i brösten och man har en liten sovande bebis som man inte vill väcka :-/

Jag hade så här om dagen. Mitt högra bröst var som en stor stenbumling.

Pumpa ur då och ut rann 100ml på ett ögonblick
Svar på tråden December bebis 2013