Inlägg från: FiaFunderar |Visa alla inlägg
  • FiaFunderar

December bebis 2013

Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-26 06:24:54 följande:

God morgon! Ni som inte har fått era små juveler än hur mår ni?? Har ni några känningar på att det kan vara på g?! :)

Jag mår också väldigt bra just nu omen visst är det tråkigt att vänta. Jag tycker att den senaste veckan har känts som att graviditeten har blivit så mycket lättare

Jag är lite förvånad att jag gått över 12 dagar redan... Innerst inne vill vi gärna att bebis väntar i magen i sex dagar till
  • FiaFunderar
    Elalela skrev 2013-12-26 09:31:54 följande:

Nu är jag på gång...
    Klickar värkarna med 5-7 min. Väntar på barnvakten.
    Så himla typiskt!! Bara några dagar kvar till 2014 ju!! ;)

Spännande!!
  • FiaFunderar
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-26 09:39:53 följande:

Skönt att höra att ni mår bra tjejer! :) Jag känner nästan samma - att det får bli en 2014 bebis istället. Igår lossnade en del av slemproppen å imorse ännu mer. Men det är allt. Har inga värkar eller liknade så hon kanske stannar till 1/1 :) Så kort tid kvar nu liksom! :) helt overkligt att vid denna tid nästa vecka kan man vara mamma!

Här har inte ens slemproppen visat sig.

Hur länge har du gått nu?

Jag har tid på förlossningen på lördag för överburenhetskontroll. Då får jag en tid för igångsättning antar jag. Jag tänker tacka nej och se om det startar av sig självt iaf...
  • FiaFunderar
    Cornelia 084 skrev 2013-12-26 18:19:13 följande:

Ni som har fått era bebisar och som samsover hela eller delar av natten.. Hur klär ni era bebisar och vad har de på sig för typ av filt/täcke? Läste nånstans att man ska klä dem så som man själv är klädd men jag sover i bara trosor och amningstopp + täcke. Lillfisan sover med pyjamas antingen med fot eller utan och isåfall strumpor på och sedan en bomullsfilt. Blev nu osäker på om det är för varmt?

Min dotter (född i maj) sov mest i bara blöja med en lite tjockare filt över sig. Hade hon pyjamas på sig behövdes inget täcke.

Jag har alltid vara noga med att inte klä henne för varmt. Blir tokig på de mammor/pappor som går runt med en bebis i vagnen på ett köpcentrum till exempel och inte tar av vinteroverallen... Stackars barn måste ju svettas ihjäl.

Vi gör väl likadant med den här bebisen om hon är som Leonora. Man märker ju om de är kalla/varma och om de sover gott
  • FiaFunderar
    Plopps80 skrev 2013-12-26 19:35:18 följande:

Sarak fortsätt med dropparna!! Det skadar inte! Magdroppsrna är jättebra jag ger de till Ludwig varje dag, sempers droppar. Goda bakterier han har sällan ont i magen ger det för att det är bra. Fattar inte heller folk som inte tar av bebisarna inne. Jag viker undan täcket och drar ner dragkedjan på overallen bara jag går in en snabbis på Ica!

Vi har också köpt hem magdroppar. Funkade bra på dottern. Självklart hade hon ont i magen ändå ibland men det går väl knappast att undvika...
  • FiaFunderar
    moruri skrev 2013-12-27 11:38:38 följande:

I Nigeria. Vi som skulle få barn samtidigt. Hon sa till mig när jag var där i våras att hon verkligen inte ville föda där pga den dåliga sjukvården. Hon har en dotter på snart 2 år. Kan verkligen inte fatta att det är sant. Min sambo och hennes mamma dog när hon var 1 år. Och att nu hennes eget barn ska växa upp utan mamma. Nej fy fan, världen är så inte rättvis. Sitter med Ferdinand i famnen och bara gråter gråter.

Hemskt!!! Jag beklagar verkligen sorgen!
  • FiaFunderar

De är bara 30-45 sekunder långa... Vet inte när vi ska åka in!! Det är bara 3 minuter emellan nu

• FiaFunderar

Jaha ni tjejer!

Inne på förlossningen kl 15.30. Fick lustgas direkt som hjälpte mig bra genom värkarna.

Ryggbedövning kl 16.30 - himmelriket i ca 1 timma och en kvart.

Sen började värkarna att kännas lite igen och jag tog åter igen lustgas.

Sen small det bara till och krystvärkarna kom så vi fick ringa på klockan så det kom personal. 3 krystvärkar senare var hon ute. Kl var då 18.27

Så 3 timmar inne på förlossningen och jag tror nog att jag precis var med om en drömförlossning

Lisen väger 4120g och är 54 lång

Har hängt vid bröstet sen hon kom ut nästan haha

• FiaFunderar
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-28 00:23:44 följande:

Då vad BF+13 här då! Gaaaah :( Men tänkte lite som så att visst fick både du Misskaos och du Fiafunderar era bebisar på BF+13/14?? Det här med att bli igångsatt känns inte så lockande....

Japp BF+13 blev det födelsedag här
Svar på tråden December bebis 2013