Inlägg från: FiaFunderar |Visa alla inlägg
  • FiaFunderar

December bebis 2013

Stort grattis MK!!! Äntligen!!

Och vilken överraskning att det kom en flicka istället. Jag har faktiskt hela tiden i tankarna att det kan vara en pojke jag har i magen så man inte får världens chock OM det skulle vara så :)

Mys på nu med er nya familjemedlem och antagligen får ni fira julafton hemma!

• FiaFunderar

Alltså jag är sååå sjukt rastlös!! Kan inte sätta mig i soffan och slappa. Tvättar, diskar, gör potatisgratäng, går igenom bb-väskorna igen, går igenom dotterns packning, städar, planerar julmat osv osv....

Känner mig stressad över att bebis inte har kommit. Har haft riktigt rejält ont mellan bena idag då och då. Det har liksom blixtrat till så jag har skrikit rätt ut.

Jag vill bara sova och vakna när bebisen anlänt.

• FiaFunderar
    pyysen skrev 2013-12-22 08:21:17 följande:

Då hade man gått över med 7 dagar då ! :( vänta, väntar och väntar.... Igår hade jag väldigt kraftiga förvärkar men de avtog när jag skulle börja sova. Vilken lurare jag har i magen. Imorgon skall jag på kontroll kl. 8. Jag är lite tudelad där om jag vill att di sätter igång mig eller inte. Vill inte föda ut nån gigantisk baby (beräknat att väga 3800g på bf) men vill också hellst undvika att hon kommer precis på julafton. Nå det får morgondagen visa.

Jag får hinnsvepning imorgon om jag vill men kommer nog tacka nej!

Jag är livrädd att föda på julafton!

Jag har haft "mensvärk" till och från ett tag nu och det kan göra riktigt ont... Med dottern kände jag ingenting alls förän värkarna drog igång på BF+13

Idag är jag på BF+8
  • FiaFunderar

Vilka underbara bebisar man får se!!

Jag har sjukt ont i ländryggen, ljumskarna och höfterna helt plötsligt. Inget jag känt av förut. Och nyss fick jag springa på toa och (ursäkta mig) skita vatten typ!!

Jag vill att det kommer igång NU eller... om typ 4 dagar.

• FiaFunderar

Jag tackade nej till hinnsvepning idag. Är inte ett dugg intresserad av att förlossningen kanske startar pga den idag eller imorgon...

Är på BF+9 idag

Fick en tid på förlossningen på lördag för överburenhetskontroll. Har hon inte kommit tills dess så väljer vi att inte sättas igång den helgen heller om allt ser bra ut...

Går gärna längre och att kroppen får sätta igång själv...

• FiaFunderar
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-23 21:15:09 följande:

Jag har lagt ner alla tankar på att föda detta år. Nu får hon gärna stanna inne till 1/1. :)

Hihi samma här :)
  • FiaFunderar

God jul alla gravida och icke gravida :)

Här är vi väldigt glada att vi fick fira jul hemma ihop <3

Nu kan väntan på lillasyster börja igen :)

• FiaFunderar

Grattis till alla underbara "julklappar"

Vilken härlig jul!

BF+11 idag och det känns inte som att nånting är på gång! Jag har två envisa ungar verkar det som eftersom den första kom på BF+15... Det måste vara sambons gener

Ha en fortsatt trevlig jul allihopa! Jag ska krypa ner i sängen och försöka få nån timmas sömn. Ikväll blir det mera julfirande <3

• FiaFunderar
    Tuttiluttan skrev 2013-12-25 21:29:52 följande:

Jag gick ju sönder ganska rejält under förlossningen, blev sydd med ca 20stygn...

Jag har fått lactolos att ta varje dag för att kunna sköta magen..

Nu har jag inte lyckats med de sen förlossningen o det börjar bli väldigt jobbigt.. Någon här som har ngr tips på vad jag kan göra? Kan jag ta hjälp av ngt annat lavemang samtidigt som man tar lactolos?

Jag har försökt flera ggr idag med att sköta magen men de gör så j***a ont.. smile4.gif

Åh stackars dig!!! Det låter inte alls kul!

Jag har faktiskt inga tips på hur du kan göra men jag hoppas du blir bra snart!!
Svar på tråden December bebis 2013