• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Parksandrec
    MissKaos skrev 2013-05-28 09:54:46 följande:
    Kub ua! Sprattelbebis har allt den ska. Flyttad ett par dagar till6/12
    Grattis! {#emotions_dlg.flower}

Blir så glad av allas fina historier och UL bilder :D

Min egen här hemma på kylen är rätt suddig, men det går bra att glädjas åt andras skarpa baby-profiler också.

Nästa mål, RUL 18 juli.
    Här står det nåt jätteklokt folk kan inspireras av.
  • pyysen

Igår gick jag in i v.12. Minns att jag tänkte när jag fick mitt pluss att "oj så länge det är tills v. 12" men nu är den redan här. :) Hoppas bara att vi får se ett fint tickande hjärta på fredag. Oj så nervös man kan vara :D Grattis alla till era fina KUB tester. :D

• Irlais
    MissKaos skrev 2013-05-28 09:54:46 följande:
    Kub ua! Sprattelbebis har allt den ska. Flyttad ett par dagar till6/12
    Grattis, vad skönt :)
  • Plopps80

Grattis miss kaos! Bm ringde idag. Jag hade enbart 14 i järndepåer och måste börja direkt med järntabletter. Är väl därför jag är så sjukligt trött! Sköldkörtelhormonet var lite lågt men hon sa att det kan påverkas av hcg i första trimetern. Ska ta om det igen om 4 v. Fan blir hypernervös om man har underproduktion kan fostret få skador läste jag. Fan. Men BM var inte alls orolig då det bara var lite lågt och att det kan bli det i början. Måtte det visa normal nivå nästa gång. Har inga symtom förutom att jag fryser mer än vanligt. Det har blivit mkt bättre och har man 14 i järn lär man väl bli frusen. Uch :/

• babylängtan20

Idag köpte vi första saken till bebisen :) lite optimister är vi allt men den var så billig

• Felinne

Grattis till lyckade KUB-tester! Vad härligt det måste kännas. Har själv KUB den 13/6 och tycker att det känns oändligt långt bort...

• babylängtan20
    babylängtan20 skrev 2013-05-28 18:38:52 följande:
    Idag köpte vi första saken till bebisen :) lite optimister är vi allt men den var så billig
    glömde ju bilden :P

den kommer att bli så fin när den är bäddad och vi fixat en sänghimmel till den :)

ynka 100:- kostade den oss :D! den ska gå i arv i min familj nu :)

• Nania
    babylängtan20 skrev 2013-05-28 18:38:52 följande:
    Vad fin, vi gjorde också ett kap igår. Också alldeles för tidigt men sparade in minst 500kr på den. Ska se om jag kan visa sen.
  • Elsapelsa11

Vad kul att så många fått så härliga besked/se pigga foster.:)  Grattis! :)
    Själv går jag in i v 11 i morgon och det ser inte så ljust ut för nåt tidigt ultraljud. Det första stället jag ringde hade inga tider förrän augusti, och då är det ju knappast nåt tidigt ultraljud längre. ;) hehe
    Men vi får helt enkelt hoppas att allt står rätt till där inne och att vi får se ett fint foster när vi ska på RUL.  Men det är så länge till dess!

Svar på tråden December bebis 2013