• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Sitter och kollar på bilder.
    Ovan är sonen, bilden tagen inne på förlossningen. JAG är hothotsketasnygg efter att ha krystat ett par timmar och haft värkar ngt dygn. Men den lyckligaste dagen hittills! Tror dom precis har sytt klart. Fick mackor efter att bilden togs.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moto

Misskaos - okänsliga människor! Jag hade nog inte kunnat hålla tyst! Typ jag är gravid, vad är din ursäkt?? Mötte en man och kvinna på fel sida igår på cykel/gångbana (jag har iaf fått lära mig att man då går till vänster så man möter cyklarna och på gångbana går man till höger) då går tanten in i mig, jag sa typ "men!!" då säger tanten ja du kan ju be om ursäkt!! Varpå jag svarade ja eller så kan du det eftersom DU gick in i mig och dessutom går på fel sida! :( tvärarg blev jag! Usch önskar jag kunde ha ett bättre humör (även ogravid) och bara strunta i saker! Jag kommer dö av en hjärtinfarkt/hjärnblödning i bilen skällandes på nån stackare som kör illa!!

mammatilltvå85 skrev 2013-07-14 12:08:13 följande:
    Ja tänk vad olika stora de är, mina söner är fortfarande små, kanske inte så konstigt iochförsig då jag och maken är ganska små vi med...vore konstigare om vi fick jättelånga och stora barn... Jag hade nog matchat det gråa med vitt. Alernativt annat grått fast i annat material, tex newborn har fina grå byxor som är lite melerade, men man måste nog nästan hålla ihop färgerna och se om det funkar....Rosa funkar ju absolut att matcha med på en tjej. Eller lila....ljuslila tänker jag då, typ dimlila......   

Ja vi får se vad det blir, snart bara 2 v kvar till RUL! Sjukt nyfiken och nu har vi slagit vad här hemma om vad det blir! Idag har jag sorterat kläder och försökt se vad vi saknar! Hur många pyjamasen kan man tänkas behöva? Minst 3 i varje strl va!? Har en i 60 från petit bateau Och en från pop i 62/68. Allt jag hade spanat in från next var slut nu!! :( men hittade såklart nya saker för typ 2000:-! Den där overallen du hade köpt måste jag ha! Lägg gärna ut bilder på kläderna när de kommer! När beställde du? Har en overall/åkpåse från Newbie i 62 men kan nog köpa overallen i 50 eller 56!
  • Plopps80
    MariaOchNiklas skrev 2013-07-14 13:59:01 följande:
    Vackra kvinna. Vilken fin klänning du har
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥

Tack "rodnar" av berömmet hihi. Klänningen är inköpt på Gina tricot våren 2007 och den hänger med ännu. I dessa höga klackar blev jag mk längre än sambon och vi stod brevid varandra och kollade i spegeln då började jag gapskratta för jag såg ut som en jätte brevid honom han är så smal och spenstig och kortare än mig i högklackat. Kom och tänka på Fiona i Shrekfilmen. Lång stor med rött hår och grön klänning. Så nu kallar han mig Fiona. Charmigt. Nja träsktroll i all ära men ....
  • mammatilltvå85
    MissKaos skrev 2013-07-14 12:21:46 följande:

Byxorna på bilden är i strl 34. Ifs stora i storleken (tete a tete) men ja. Tröjjan är en av mina vanliga tror det är en Cubus i strl S. VÄLDIGT töjbar.. Efter att ha levt en stor del av livet emd ätstörningar är det där känsligt. Särskilt med en viktuppg på 10kg.. I vanliga fall är jag smal, gillar att springa gärna långa distanser -då håller man ju vikten automatiskt.  Föresten INGEN blir väl glad att få höra kommentarer att man är för tjock/smal har för stor/liten mage etc?

Nej, ingen mår bra av sådant, och med extra gravidhormoner så kan ju minsta kommentar bli extremt knäckande=( Sådana gånger man önskar att man hade en riktigt dräpande kommentar att kontra med....bara för att den som slänger ur sig nåt sånt ska få sig en tankeställare.
  • mammatilltvå85
    moto skrev 2013-07-14 16:55:43 följande:
    Misskaos - okänsliga människor! Jag hade nog inte kunnat hålla tyst! Typ jag är gravid, vad är din ursäkt?? Mötte en man och kvinna på fel sida igår på cykel/gångbana (jag har iaf fått lära mig att man då går till vänster så man möter cyklarna och på gångbana går man till höger) då går tanten in i mig, jag sa typ "men!!" då säger tanten ja du kan ju be om ursäkt!! Varpå jag svarade ja eller så kan du det eftersom DU gick in i mig och dessutom går på fel sida! :( tvärarg blev jag! Usch önskar jag kunde ha ett bättre humör (även ogravid) och bara strunta i saker! Jag kommer dö av en hjärtinfarkt/hjärnblödning i bilen skällandes på nån stackare som kör illa!!
    Ja vi får se vad det blir, snart bara 2 v kvar till RUL! Sjukt nyfiken och nu har vi slagit vad här hemma om vad det blir! Idag har jag sorterat kläder och försökt se vad vi saknar! Hur många pyjamasen kan man tänkas behöva? Minst 3 i varje strl va!? Har en i 60 från petit bateau Och en från pop i 62/68. Allt jag hade spanat in från next var slut nu!! :( men hittade såklart nya saker för typ 2000:-! Den där overallen du hade köpt måste jag ha! Lägg gärna ut bilder på kläderna när de kommer! När beställde du? Har en overall/åkpåse från Newbie i 62 men kan nog köpa overallen i 50 eller 56!

Jag beställde från next häromdagen bara. Borde finnas storlekar kvar. Absolut ska försöka komma ihåg att fota då. Räknade igenom våra kläder och konstaterade att vi har ca:

strlk 44: 6 bodys, 3 byxor, 1 par sparkbyxor, 1 kofta, 2 pyamaser. 1 vinteroverall.

strlk 50: 6 bodys, 6 byxor (väldigt olika stora, vissa mer som 44 vissa mer som 56), 1 kofta, 5 pyamaser (2 är i dubbelstorleken 30/56), 1 stickad overall från newbie.    

strlk 56: 9 bodys, 3 byxor (tänker att vissa av 50 byxorna går använda som 56), 1 kofta, 3 pyamaser (+ 2 i 50/56 högen)
    1 vinteroverall från Next   

strlk: 62: 9 bodys, 8 byxor (vissa så små som strlk 56, vissa är 0-6 månader och går noh ha längre tid), 3 koftor (någon är 62-68), 4 pyamaser, 2-3 klänningar. en fleeceoverall från Molo.

har 4-5 strumpor som är 10-12, några tossor. Och lika många i strlk 13-15. Samt ett gäng mössor i olika tjocklek.

Vi bor i lägenhet och har ej egen tvättmaskin. Därför måste våra ombyten kläder räcka åtminstone 1 vecka inräknat att vissa dagar byts det fler än 1 gång. Pyamaser kanske får sköljas upp i handfatet eller så får hon sova i body+sovpåse, i värsta fall får vi komplettera med fler....

Räknar med att vi märker eftersom vad vi behöver mer av. Våra små har som sagt haft samma storlek ganska länge.      
  • sarak

Vilken massa fina magar ni har! Jag vill att min mage ska börja puta lite mer. Jag har mest blivit bredare, midjan har liksom försvunnit. Men men, så länge bebis mår bra kvittar det, tids nog putar nog magen ordentligt.
    19+3 idag.

Har fått en böld stor som en pingisboll under armen, gör sjukt ont och kan inte sova och känner mig febrig och huvudvärk. Ät alvedon och ring vc på måndag säger 1177. Jag tror jag dör, skulle vilja ha morfin. Sambon är bortrest och jag känner mig ensammast i världen. Saknar honom så jag dör. Han hade sett till att jag fick hjälp, är alldeles för mesig själv.

I övrigt har jag haft en period där jag mått fantistiskt och varit full av energi. Sover inte många timmar per natt, ligger mest och funderar och myser, men känner mig ändå pigg på dagarna. Har jobbat mycket senaste veckorna, men nu är det snart dags för 4-5 veckors semester. Can't wait.

• mammatilltvå85
    sarak skrev 2013-07-14 20:48:23 följande:
    Vilken massa fina magar ni har! Jag vill att min mage ska börja puta lite mer. Jag har mest blivit bredare, midjan har liksom försvunnit. Men men, så länge bebis mår bra kvittar det, tids nog putar nog magen ordentligt.
    19+3 idag.

Har fått en böld stor som en pingisboll under armen, gör sjukt ont och kan inte sova och känner mig febrig och huvudvärk. Ät alvedon och ring vc på måndag säger 1177. Jag tror jag dör, skulle vilja ha morfin. Sambon är bortrest och jag känner mig ensammast i världen. Saknar honom så jag dör. Han hade sett till att jag fick hjälp, är alldeles för mesig själv.

I övrigt har jag haft en period där jag mått fantistiskt och varit full av energi. Sover inte många timmar per natt, ligger mest och funderar och myser, men känner mig ändå pigg på dagarna. Har jobbat mycket senaste veckorna, men nu är det snart dags för 4-5 veckors semester. Can't wait.

Men usch, jag har själv två stora bölder under armarna, men så har jag haft varje graviditet, mina gör bara ont om man trycker på de, det är svullna bröstkörtlar som sitter där för mig, försvinner sen...

Min mamma fick som du när hon var gravid med mig, åkte till doktorn och de skulle göra en biopsi på "knölen" de stack de in en nål och vad hände? det började spruta ut bröstmjölk, haha, helt sjukt.

Men om du har så ont tänker jag att det kanske blivit inflammation i någon körtel? Antingen lymfkörtel eller bröstkörtel....   
  • MissKaos

Åk till vc. Du behöver säkert antibiotika. Evt kan man öppna och lägga drän.

sarak skrev 2013-07-14 20:48:23 följande:

19+3 idag.

Svar på tråden December bebis 2013