• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • IdaJ

RUL imorgon! V18+6. Är så galet nervös!!! Har inte känt några fosterrörelser alls, och knappt fått någon mage då jag har väldigt bakåtlutad livmoder. Börjar bli orolig att allt inte står rätt till med våran knodd :(

• MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-07-14 11:02:14 följande:

Men för helvette. Vad ger folk rätten att kommentera vikten på en gravid kvinna mer än på någon som inte är gravid. Blir rasande på sån skit. Du är jättefint gravid tycker jag. Känner min bebis varje dag sedan 2 v och mannen har känt på utsidan. Igår rörde den sig inte på hela dagen. Höll på att få panik och flippa ur. Men på kvällen rockade han loss rejält. Idag har det också varit lungt så han sover nog mycket. Tror det går i perioder.

Jag blev ganska ledsen. VET ju att jag har gått upp för mkt och nu slåss jag med bihåleinflamation. Behöver ju inte bli påmind om att jag ser ut som en flodhäst lixom. Vi
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Plopps80 skrev 2013-07-14 10:48:21 följande:
    Magen vecka 20 19+0 idag. 9 kg+ sedan jag blev gravid och 11 kg från målvikten. i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/nu...
    Du är fin!

MIn våg säger lite olika, ska väga mig på jobbet imorgon.. Ligger nog ungefär lika med dig i viktuppgång +/- 1 kg.

Så här:

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • mammatilltvå85
    moto skrev 2013-07-13 21:32:27 följande:
    grattis!! Baby Måste testa bikarbonat igen - har köpt nytt, ska ta lite större mängd den här gången! Rul sista juli!

Grattis!! Baby nej nej säg inte att bikarbonat funkar...jag vill ju ha skum Flört

grattis till alla ni som varit på RUL {#emotions_dlg.flower}

ja det var ju värdelöst när kläderna var i set, tröja och byxa, sonen kunde aldrig ha de kläderna ihop, alltid mindre byxor! Tungan ute Har nog inte lust att ge mig ut och handla kläder om de bebis har är för stora så jag gör det gärna innan! Tänkte på det att när man får ju - i dec - värsta sjuktiden, alla är snoriga, hostiga, kräksjuka och så risk för RS-virus - så var det inte riktigt när sonen föddes vid midsommar! Nu kommer man ju inte vilja åka till köpcentrum med nyfödd tex så jag köper gärna de första kläderna innan!

Oj liten kille! Min vägde 5775 g på 4-mån kontrollen!  (5970 g på 5-mån) Haha när min var 18 månader hade han kommit över 10-kilosgränsen, det väger min kompis 6-månaders!! Förvånad

Ja Livly är väldigt mjuka och goa! Vad matchar med till det grå med stjärnor? De hade inte ett set i samma strl! Blir det tjej tyckte jag det rosa kan passa till!
    Ja tänk vad olika stora de är, mina söner är fortfarande små, kanske inte så konstigt iochförsig då jag och maken är ganska små vi med...vore konstigare om vi fick jättelånga och stora barn...

Jag hade nog matchat det gråa med vitt. Alernativt annat grått fast i annat material, tex newborn har fina grå byxor som är lite melerade, men man måste nog nästan hålla ihop färgerna och se om det funkar....Rosa funkar ju absolut att matcha med på en tjej. Eller lila....ljuslila tänker jag då, typ dimlila......

• mammatilltvå85
    MissKaos skrev 2013-07-14 10:50:27 följande:
    Mindre rörelse i magen. Oroande.. bm i veckan.
    Fick just höra av grannen att det syns att jagvhar gått upp mkt i vikt. Inte precis det man vill höra. Och att magen är stor för v 20. Inte komplimanger precis. Hatar att bli tjock behöver inte påminnas. Fick dessutom höra av en gubbe på stranden igår att jag har ätit för mkt choklad. Höll på att svara och du har svalt en apa men höll tyst (gubben var hårig som en ryamatta förutom dryg som en apa)

Men gud vad hemskt! Vad ger folk rätten att kommentera ens kropp "bara" för att man är gravid?! Ingen skulle väl säga till någon annars att man gått upp i vikt....?

Ta inte åt dig, du har jätte jättefin mage, och herregud du köpte stlrk 36 i jeans nyligen, du är ju allt annat än stor!  
  • MissKaos
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-14 12:11:46 följande:

Men gud vad hemskt! Vad ger folk rätten att kommentera ens kropp "bara" för att man är gravid?! Ingen skulle väl säga till någon annars att man gått upp i vikt....?

Ta inte åt dig, du har jätte jättefin mage, och herregud du köpte stlrk 36 i jeans nyligen, du är ju allt annat än stor!  

Byxorna på bilden är i strl 34. Ifs stora i storleken (tete a tete) men ja. Tröjjan är en av mina vanliga tror det är en Cubus i strl S. VÄLDIGT töjbar.. Efter att ha levt en stor del av livet emd ätstörningar är det där känsligt. Särskilt med en viktuppg på 10kg.. I vanliga fall är jag smal, gillar att springa gärna långa distanser -då håller man ju vikten automatiskt.  Föresten INGEN blir väl glad att få höra kommentarer att man är för tjock/smal har för stor/liten mage etc?
  • MissKaos
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-14 12:08:13 följande:
    Ja tänk vad olika stora de är, mina söner är fortfarande små, kanske inte så konstigt iochförsig då jag och maken är ganska små vi med...vore konstigare om vi fick jättelånga och stora barn...

Jag hade nog matchat det gråa med vitt. Alernativt annat grått fast i annat material, tex newborn har fina grå byxor som är lite melerade, men man måste nog nästan hålla ihop färgerna och se om det funkar....Rosa funkar ju absolut att matcha med på en tjej. Eller lila....ljuslila tänker jag då, typ dimlila......

Fint båda delar. Eller grönt. Typ samma grön som det gråa är grått om man säger så.
  • MissKaos
Svar på tråden December bebis 2013