• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MsX

Jag tar och hoppar in här! Vi plussade igår och om allt går vägen så har vi BF den 24 december. <3
    Ska bli en underbar resa att följa er alla åt. :) 

• anneleea

Hej på er alla! Jag är i vecka 7+5 och var och tittade på lilla hjärtat idag.. Det känns som en eeeevighet innan bebisen anländer och denna oro fram till vecka 12 är ju hemsk! Men det ska nog gå bra trots att jag ju börjar vara lite gammal och riskerna ökar.. Kul att se så många gravida glada tjejer här :) Spännande det ska bli att följa alla på vägen :) Kram

• loppan

Grattis och välkomna båda två! Gå gärna med i gruppen som är länkad i trådstarten :)

• babylängtan20
    Chagot skrev 2013-04-15 06:24:16 följande:
    Babylängtan20: när du fick mf, får/ fick du rosa flytningar då? Eller hur upptäcktes de:-/
    första fick jag som vattnig orange spottings innan mensen sen kom de fullt med klumpar o ont hade jag så satans ont så jag grät inte ens värme hjälpte så ja fick mf innan + ja är säker på de var mf ..

ma:t fick jag rosa flytningar som sedan blev rödare när de helt plötsligt en dag var färskt blod på pappret men blödningarna kom inte ifrån bebis.. de kom ifrån tappen .. sen upptäckte de att fostret var ca 2 för litet :( samma dag jag skulle få klarbesked började ja blöda som mens men samma där endast tappen ..

nu när ja är gravid igen i v 6(5+3) så har jag haft rosa,röda och beiga flytningar i omgångar .. tror de kan vara tappen som spökar eller pga ansträngning då man är extra skör just nu .. försöker ta de lugnt så länge man inte blöder eller har ont :)

så är du orolig ska du definitv kolla för att stilla oron :) men annars är de lite då o då och du inte har ont så kan du nog avvakta lite till :)
  • MissKaos
    Chagot skrev 2013-04-15 06:24:16 följande:
    Babylängtan20: när du fick mf, får/ fick du rosa flytningar då? Eller hur upptäcktes de:-/
    Mitt första mf började som mens sen gjorde det ont ffa i "framfogen" och sen kom klumpar och kraftigt ont som mesnvärk fast mkt mkt mer. Och blodbad. Var nog ca BIM+14dgr. Minns inte om det gjorde ont efteråt etc detta var förra sommaren.
    Mitt andra mf kom först bara lite rött på pappret sen började det blöda nästan meddetsamma och efter ngn dag kom klumparna. Det var före BIM (hade dock fått pos gravtest). Hade inte lika ont då som gången innan. Fick ont efteråt i ryggslutet och som mensvärk -vid kontroll var det tydligne samandragningar efteråt.  Detta var cykeln innan denna grav.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

JO! Med sonen blödde jag med, ganska mkt fast det kom från tappen och var då helt ofarligt.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • zod

Hej på er! Idag har det varit en lite konstig arbetsdag för mig. Har en webbutik som jag har haft i tre år drygt, men idag har jag gått ut med att jag kommer avveckla den. Detta är ett beslut som jag har funderat på i flera månader och jag har inte gått ut med anledningarna än, förutom att jag skrivit att jag har andra saker jag brinner för mer och vill hinna med i framtiden. Tanken är att börja plugga igen till höst (distans) och sen så klart vara föräldraledig under större delen av nästa år. 

• zod
    Sofiean skrev 2013-04-14 21:02:15 följande:
    Hoppar in här med, bf den 24/12 :) Grattis till er alla :)
    Grattis! Det blir en riktig julklapp om den håller sig till det datumet
    babylängtan20 skrev 2013-04-14 22:53:35 följande:
    ja det SKA vi verkligen ! ja det ska bli sjukt kul hoppas verkligen alla får behålla sina mirakel så vi är många som kan följas åt under tiden :)
    Härligt att du tänker så positivt trots det du gått igenom
  • ikala

Trött, tröttare, tröttast....

Börjar känna av lite illamående i morse, hoppas bara att jag slipper ha det som min mamma hade det när hon väntade mig... Hon kräktes dygnet runt i 3 månader, pappa fick tydligen ta hand om henne...

Då sa man tydligen att om det var mycket av fadern i barnet så mår mamma väldigt illa i början, jag behöver inte ens säga att jag såg på pricken ut som min pappa när jag var liten.

Jag väntar på att min gyn ska ringa så vi kan boka tid för ett tidigt vul...

Det verkar bli en riktig babyboom i December!!

• Snurran85

Hej i Tråden! Jag hoppas gärna in här med. plussade idag och är beräknad till slutet av december om allt vill sig väl. detta blir vårt första barn så allt känns väldigt pirrigt nu..

Svar på tråden December bebis 2013