• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan
    Snurran85 skrev 2013-04-15 15:51:01 följande:
    Hej i Tråden! Jag hoppas gärna in här med. plussade idag och är beräknad till slutet av december om allt vill sig väl. detta blir vårt första barn så allt känns väldigt pirrigt nu..
    Grattis och välkommen!
  • MsX
    Snurran85 skrev 2013-04-15 15:51:01 följande:
    Hej i Tråden! Jag hoppas gärna in här med. plussade idag och är beräknad till slutet av december om allt vill sig väl. detta blir vårt första barn så allt känns väldigt pirrigt nu..
    Grattis!! :) Själva har vi beräknad BF runt den 24/12 än så länge. :)
  • Repan

Hur räknar man egentligen ut BF?

Min mens var 18 mars, jag har cykel på 26 dagar och vi inseminerades efter ägglossningsspruta = jag VET att ägglossningen skedde den 30 mars. Men om jag väljer ägglossningsdagen som datumet att räkna från, står det att min mens var 16 mars och jag får BF 23 december. Om jag på andra ställen (appar) väljer från mensdagen (går inte att välja ägglossningsdag) så får jag BF 20 december. Jag är alltså i vecka 4 på vissa ställen och 5 på andra ställen. Känns ju ändå någorlunda kul o förstå vilken vecka jag är i ;)

Jag VET ju liksom när ägglossningen var, och när vi inseminerade, så det känns dumt att gå efter mensens första dag, eller?

• ikala

Om två veckor så får vi se vårat lilla knyte, dagen efter ska jag på inskrivning...

• Repan
    Repan skrev 2013-04-15 16:11:57 följande:
    Hur räknar man egentligen ut BF?

Min mens var 18 mars, jag har cykel på 26 dagar och vi inseminerades efter ägglossningsspruta = jag VET att ägglossningen skedde den 30 mars. Men om jag väljer ägglossningsdagen som datumet att räkna från, står det att min mens var 16 mars och jag får BF 23 december. Om jag på andra ställen (appar) väljer från mensdagen (går inte att välja ägglossningsdag) så får jag BF 20 december. Jag är alltså i vecka 4 på vissa ställen och 5 på andra ställen. Känns ju ändå någorlunda kul o förstå vilken vecka jag är i ;)

Jag VET ju liksom när ägglossningen var, och när vi inseminerade, så det känns dumt att gå efter mensens första dag, eller?
    tvärtom, 20 december efter FLs uträknare o senare på vissa appar, t.ex. babycenters.
  • vickis86
    Plopps80 skrev 2013-04-14 19:10:28 följande:

Mådde illa dygnet runt v 6-14 med dottern. Hade sea band och dessa tar bort en hel del illamående inte allt men jag levde i mina.

Jag använder också sea band, fick hem nya idag då jag gått runt med ett armband (hittade inte det andra) Skrattande

Men idag har det varit en bättre dag, inte så mycket ilamående än det var igår. Man får ju tänka possitivt, det tog oss fem år att jobba på ett syskon till dottern. 
  • Snurran85
    MsX skrev 2013-04-15 16:07:09 följande:
    Grattis!! :) Själva har vi beräknad BF runt den 24/12 än så länge. :)
    beror lite på vart man kollar på internet.. men skall jag gå efter ägglossningen så är vi också beräknade till den 24/12..
    vilken julklapp vi kan få :)
  • Snurran85
    Repan skrev 2013-04-15 15:53:13 följande:
    Grattis och välkommen!
    oh tusen tack!
    har lite svårt att förstå denna dag...
    vi har försökt genom provrör i två år.. och nu äntligen satte den sig
  • Liten08

Apropå illamående, jag har ju haft en envis känsla av en klump i halsen...lätt illamående men aldrig kräkig. Imorse kändes det annorlunda i hela kroppen från det att jag vaknade, körde morgonrutinen och stack iväg mot jobb. Bytte spårvagn på Brunnsparken och väl där känner jag hur det vattnas i munnen och lägger en kaskadspya. Börjar självklart grina och ringer min sambo...han var nyvaken med sonen och förstod inte mycket mellan harklingarna... Ville mest att någon skulle tycka synd om mig :/ Fick berätta för mina två närmat kollegor, dom mötte ett spöke med en cola burk :/ Hoppas inte jag kräks mer...vedervärdigt! Lider med alla e som har det såhär varje dag! Haft lite molvärk under dagen, gick hem efter lunch och legat på soffan och halvsovit..

• Cecilia1984

Hej tjejer! Har ni funderat ngt kring gravidförsäkring? Ska ni teckna ett sådant? Om ja, när har ni tänkt göra det?

Svar på tråden December bebis 2013