• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MariaOchNiklas
    Cecilia1984 skrev 2013-04-15 20:00:12 följande:
    Det verkar dock vara deras PLUS varianter som är från vecka 26. Gratisvarianten kan man tydligen teckna redan nu. 

Cecilia1984 skrev 2013-04-15 20:00:12 följande:
    Det verkar dock vara deras PLUS varianter som är från vecka 26. Gratisvarianten kan man tydligen teckna redan nu. 

Ja det kan man, men tror inte den heller börja r gälla före v 26.
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • zod
    Buzan skrev 2013-04-16 12:33:41 följande:
    Hemkommen från ultraljudet. Allt känns lite verkligare när man sett det lilla livet där inne. :) Ett litet hjärta tickade så fint och knytet var hela 6,5 mm. Haha. :) 7+0 idag.
    Åh, så härligt att få se!
  • MissKaos

Lyx m gratis kub!,här ar det gratis efter 35. Konstigt att det är olika i landet

babylängtan20 skrev 2013-04-16 13:41:25 följande:
    jag är inte orolig då symptom kommer fler och fler varje d det endast gratis om kvinnan,ag :P trots mina färgade flytn. men ja har inte ont :)

lite nyfiken bara hade varit kul att se ett tickande hjärta men samtidigt ser man ju inte så himla mycket och de är inte alltid de kan uppfatta hjärtat så tidigt :S jag väntar nog till KUB vi får ju det gratis i länet ;)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan

LillaBulan: vi ska också till MVC första gången 30/4! Känns kul att nåt händer.

• Stinakri83

Kub testen! Gör dom alltid det? Gjorde det ej med mina tidigare barn, men igår när jag ringde så erbjöd dom det! Läste på lite om det och det verkar ju vettigt att göra!!

• Cecilia1984
    Buzan skrev 2013-04-16 12:33:41 följande:
    Hemkommen från ultraljudet. Allt känns lite verkligare när man sett det lilla livet där inne. :) Ett litet hjärta tickade så fint och knytet var hela 6,5 mm. Haha. :) 7+0 idag.
    Åh vad härligt! Jag ska på VUL nästa vecka. Hoppas även jag får glada nyheter. Till dess gläds jag med dig :)
  • nyttliv85

Just skickat en förfrågan om att boka tid för kub-test. Har vart osäker om jag ville göra det, men maken min fick avgöra och han ville. 
    Så nu är det bara att vänta på att blli uppringd så man kan få sin tid, Nervöst, men förhoppningsvis ger det ett lugnande svar.  

• zod

Jag är sugen på ladda hem nån gravidapp till mobilen (andriod). Finns det någon ni rekommenderar?

Svar på tråden December bebis 2013