• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Buzan

Hemkommen från ultraljudet. Allt känns lite verkligare när man sett det lilla livet där inne. :) Ett litet hjärta tickade så fint och knytet var hela 6,5 mm. Haha. :) 7+0 idag.

• Plopps80
    vickis86 skrev 2013-04-16 10:59:59 följande:
    Idag har jag spenderat fm i sängen, det känns bättre med illamåendet när jag ligger ner. Medans sambon klagar på att jag ser så sur ut hela tiden, men jag försöker förklara för honom att det inte är så lätt att se glad ut när man måste koncentrera sig för att inte kräkas rakt ut. Det jobbiga är också att jag är hemma med min femåring idag och då måste jag vara uppe
    och se till att åtminstone hon får mat i magen.

Hur mår ni andra idag då?  :)      

Har en bra dag idag är inte så trött som igår och mår bara lite illa. Har inte mått speciellt illa någon gång denna gång ocj jag hoppas det håller i sig. Nä glad kan man inte se ut när spyan åker kana i halsen. Jag jämför gravidillamående med sjösjuka bara det att man inte kan gå av båten...
    Buzan skrev 2013-04-16 12:33:41 följande:
    Hemkommen från ultraljudet. Allt känns lite verkligare när man sett det lilla livet där inne. :) Ett litet hjärta tickade så fint och knytet var hela 6,5 mm. Haha. :) 7+0 idag.

Gud vad underbart! Den 29 är det vår tur och jag hoppas man får se ett tickande hjärta och en aktiv krabat. Jag är då i vecka 9...
  • Irlais
    Åh vad härligt :) gjorde du VUL bara av nyfikenhet eller fanns det någon annan orsak?
  • babylängtan20
    men så mysigt :) funderar på att boka ett för att kunna veta att hjärtat slår men jag vet inte väger emellan att vänta och boka ett tidigt :P
  • Buzan

Irlais: Ja det var häftigt! Mannen och min 15 månaders fick också vara med och se. :) Det kändes lite "underligt" men blev så mycket verkligare för min man nu så jag är glad att han var med. :) Den kvinnokliniken jag är inskriven på görs alltid ett vul för att fastställa en graviditet innan man blir inskriven hos barnmorskan. :) Det kostar dock en trehundring för läkarbesöket men det tycker jag är värt det. Fick med mig en liten bild också. :)

• Buzan

Babylängtan: jag tycker att du kan boka ett om du känner dig nyfiken eller orolig. :) Inte för att man ser mer än en liten "klump" men det är häftigt ändå. Gör du ett i vecka 12 ser du däremot betydligt mer. :)

Några som ska göra KUB-testet här? Jag funderar nästan på det för då får man ju se den lille igen. :P

• babylängtan20
    Buzan skrev 2013-04-16 13:36:22 följande:
    Babylängtan: jag tycker att du kan boka ett om du känner dig nyfiken eller orolig. :) Inte för att man ser mer än en liten "klump" men det är häftigt ändå. Gör du ett i vecka 12 ser du däremot betydligt mer. :)

Några som ska göra KUB-testet här? Jag funderar nästan på det för då får man ju se den lille igen. :P
    jag är inte orolig då symptom kommer fler och fler varje dag :P trots mina färgade flytn. men ja har inte ont :)
    lite nyfiken bara hade varit kul att se ett tickande hjärta men samtidigt ser man ju inte så himla mycket och de är inte alltid de kan uppfatta hjärtat så tidigt :S jag väntar nog till KUB vi får ju det gratis i länet ;)
  • Irlais
    Buzan skrev 2013-04-16 13:34:07 följande:
    Irlais: Ja det var häftigt! Mannen och min 15 månaders fick också vara med och se. :) Det kändes lite "underligt" men blev så mycket verkligare för min man nu så jag är glad att han var med. :) Den kvinnokliniken jag är inskriven på görs alltid ett vul för att fastställa en graviditet innan man blir inskriven hos barnmorskan. :) Det kostar dock en trehundring för läkarbesöket men det tycker jag är värt det. Fick med mig en liten bild också. :)
    Det hade du ju svarat på förut, sorry... vilken mvc är det som erbjuder det? :) 

Jag ska göra KUB, om något nu mot förmodan är fel vill jag veta det så tidigt som möjligt... bonus såklart är att få en titt :)
  • Buzan

En privat kvinnoklinik här i Södertälje. Vet inte om alla privata erbjuder det. :) Jag gjorde inget kub med första men funderar på att göra ett nu, vi får se. Ska se vad barnmorskan säger. :)

Svar på tråden December bebis 2013