• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Felinne

Jag har en som heter Gravidkalender men jag vet inte om den bara finns till iphone... Den är gratis och ganska bra tycker jag i alla fall.

• zod
    Felinne skrev 2013-04-16 19:48:29 följande:
    Jag har en som heter Gravidkalender men jag vet inte om den bara finns till iphone... Den är gratis och ganska bra tycker jag i alla fall.
    mallabralla skrev 2013-04-16 20:05:02 följande:
    Tycker också gravidkalendern är bra!
     Den fanns till android också, tack för tipset

• MissKaos
    nyttliv85 skrev 2013-04-16 19:25:58 följande:
    Just skickat en förfrågan om att boka tid för kub-test. Har vart osäker om jag ville göra det, men maken min fick avgöra och han ville. 
    Så nu är det bara att vänta på att blli uppringd så man kan få sin tid, Nervöst, men förhoppningsvis ger det ett lugnande svar.  

Jag tänker såhär: Om det inte spelar någonm roll för dig om du får ett barn emd speciella behov så är det ju ändå bra att veta om det. Då kan man förbereda sig på det.
    Själv skulle jag isf välja att abortera. Vi har pratat mkt m det och det är för oss ett självklart val. Men där måste man ju lyssna på sin egen vilja.

Mått illa hela dagen idag. Utom möjligen precis på morgonen. Huu! Åt en amssa knäckebröd på jobbet på fm. Småbitar. Folk måste tro att jag är tokig som sitter och tuggar knäcke i bara.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Buzan
    Cecilia1984 skrev 2013-04-16 18:11:03 följande:
    Åh vad härligt! Jag ska på VUL nästa vecka. Hoppas även jag får glada nyheter. Till dess gläds jag med dig :)
    Va spännande. :) Det kommer säkert gå asbra även om man är smått nervös innan. Det känns ju så skönt att få ett litet tickande hjärta bekräftat med egna ögon, då kan man slappna av lite mer. :) 
    zod skrev 2013-04-16 14:52:30 följande:
    Åh, så härligt att få se!
    Ja, det var supermysigt. :)
  • Buzan

Herregud vad jag känner mig gravid den här gången i jämförelse med förra. Då kände jag INGENTING. Nu mår jag illa varje dag och har redan börjat få ont i ischiasnerven. Äter som en häst och magen har verkligen svällt upp de senaste dagarna. Hur ska detta sluta? :P 

• MariaOchNiklas

Ska ringa till bm i morgon o be om remiss för att få ett vul. Hoppas jag hinner iväg och får se ett tickande hjärta. Förra gången hann jah få mf så hoppas på 3 gången gillt...

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • Aimish

Hej alla! Fick mitt plus idag :) känns superkul samtidigt som jag har svårt för att "fatta" det :/ kanske tar ett tag men jag bara hoppas allt går bra just nu och att vecka 12 passerar snarast :)

• Eveloo

Hej, vill gärna hänga med här med. Är snart i vecka 6 och kan inte fatta att det är sant! Skrattande 

• Inelg

Jag ska på VUL imorgon bitti. Ingår i bår missfallsutredning. 5+5 imorgon. Håller allt jag har på att det finns en liten där.
    Har haft 1 MF och 1 MA innan..
    Jag ber till Gud varje dag att ge mig mitt lilla mirakel denna gång. Hoppas han lyssnar..

Svar på tråden December bebis 2013