• kattisch

lilla juni 2014 tråden.

Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!

• Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.
  • Sofieri

Som jag befarat, en dag efter att jag sagt till om min sjukskrivning så fick jag sparken. Hmm, undrar varför...;)

• eniway
    bara lilla mig skrev 2013-11-26 08:30:51 följande:
    Haken här med, men värst som du säger är illamåendet :( jag äter lite olika beroende på vad jag är sugen på. Men det blir mest kött och potatis (hemma gjorda potatis klyftor eller hasselbackspotatis), ibland äter jag endast mackor. Jag klarar inte av mat som är mjukt eller flytande (pasta, ris, cremfresh etc).
    Vilken vecka är du i?:)
    Illamåendet är verkligen jobbigt. Vissa stunder kan kännas bättre, men det är kortvarigt för det kommer tillbaka när man minst anar det. Jag känner mig i stort sett smått illmående hela tiden :/, har precis gått in i v 10. Vilken vecka är du i? Hasselbackspotatis är ju så gott, längesen jag åt det. För min del har det blivit en hel del halvfabrikat som går snabbt att tillaga pga att jag fått avsmak för så mycket. Hoppas bebben mår bra ändå :)
  • Cassidy

Sofieri: Vad tråkigt! Men kanske inte så överraskande... Skrikandes

Jag mår fortfarande illa. Mest hela tiden. Äter fortfarande Postafen två ggr/dag, annars hade jag gått under. Klarar ofta bara av Billys panpizza och tomater. Plus banan på morgonen och clementiner i massor...

• zaybia
    Sofieri skrev 2013-11-27 19:35:59 följande:
    Som jag befarat, en dag efter att jag sagt till om min sjukskrivning så fick jag sparken. Hmm, undrar varför...;)

De får inte lov att sparka dig pga att du e gravid. En arbetsgivare gjorde så mot en provanställd här i åstorp i somras. Hon valde att gå vidare med det via facket, vann och fick tillbaka sitt jobb. Hennes arbetsgivare påstod att det inte var pga graviditeten som hon fick sparken men eftersom hon fick det bara någon dag efter att hon berättat det så var det rätt uppenbart. Samma i ditt fall tycker jag. För övrigt så har jag varit på inskrivning idag (9+6) och allt var bra :) behöver inga vitaminer eller några järntabletter :) UL är bokat till den 27/1 :)
  • mammafia84

Fan va hemskt att få sparken:(
    De e jag rädd för, fick precis ett vikariat som först e på tre månader sen möjlighet tillförlängning eller fast. Jag har inte berättat att ja e gravid men de kommer dom ju veta om några veckor då ja redan fått mage: är rätt säker på att inte få fortsatt :(
    Men hoppas dom kan kåta mig jobba till typ maj iaf

• sunset
    Sofieri skrev 2013-11-27 19:35:59 följande:
    men det där tycker jag verkligen att du ska gå vidare med. du kommer helt klart få rätt i alla fall.
  • sunset

jag skulle nog ha varit tyst. illamåendet kom tillbaka och nu har jag spytt två dagar. så nej jag skulle nog inte sagt något. men vad kan man göra.
    har dock blivit så där sjukt hungrig igen. slutade kl 22 idag och då ställer man sig och gör hembakad pizza. ja inte helt fel.

• Cassidy
    zaybia skrev 2013-11-27 20:42:50 följande:

De får inte lov att sparka dig pga att du e gravid. En arbetsgivare gjorde så mot en provanställd här i åstorp i somras. Hon valde att gå vidare med det via facket, vann och fick tillbaka sitt jobb. Hennes arbetsgivare påstod att det inte var pga graviditeten som hon fick sparken men eftersom hon fick det bara någon dag efter att hon berättat det så var det rätt uppenbart. Samma i ditt fall tycker jag. 
    Som vi diskuterat tidigare i tråden, så får de naturligtvis inte ge någon sparken pga graviditet. Eller pga sjukdom, som det var för mig. Men har man en provanställning räcker det att de säger att man inte riktigt passade in i arbetsgruppen, så har de ett giltigt skäl till uppsägning. 

Om tjejen du nämner vann sin strid är det ju fantastiskt, och har man energi att ta upp kampen kan man ju alltid försöka. Men jag tror inte att det är många som får rätt. Min fd arbetsgivare, som gav mig sparken för att jag inte skötte mina arbetsuppgifter tillräckligt bra (vilket bevisligen var för att jag var sjuk och blev sjukskriven), hade rätt att säga upp mig... Då hade jag gjort 5 av 6 provmånader utan klagomål...
  • Sofieri

De sa upp mig dagen efter att jag meddelat min sjukskrivning. Och när de ringde ( ja helt otroligt, de sparkade mig över telefon), så var det direkt inte nån hemlighet varför dom sparkade mig. De sa att det att det var för att jag blivit sjukskriven och att det var så osäkert om/när jag kunde komma tillbaka. Sen så kunde jag ju fortsätta jobba efter maj eftersom jag skulle bli mammaledig då.

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.