• kattisch

lilla juni 2014 tråden.

Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!

• Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.
  • kattisch

Hej på er. Igår kom min angelsound . Kunde inte hålla mig så jag testade på på kvällen. Hörde tyvärr inget men hade ju läst på innan och vet att de flesta inte hör något förrän v 12-14.. längtar tills dess. Den fungerade jättebra i övrigt. Mina egna hjärtljud hördes bra iallafall

• Cassidy

Vad spännande! =) Jag har också svullnat upp, men det är mest precis nedanför revbenen. Det känns som att minsta lilla intag av mat/vätska fastnar i magsäcken och sväller. Det är jätteobehagligt och bidrar definitivt till att jag mår så himla illa hela tiden... Önskar också att jag kunde få må lite bättre. Jag orkar knappt resa mig ur sängen/soffan... Sover massor, vilar oftast mellan sovperioderna och är jag vaken äter jag det som maken fixar. Orkar inte laga mat ens...

• smålandsjänta
    Cassidy skrev 2013-11-29 10:57:18 följande:

Vad spännande! =) Jag har också svullnat upp, men det är mest precis nedanför revbenen. Det känns som att minsta lilla intag av mat/vätska fastnar i magsäcken och sväller. Det är jätteobehagligt och bidrar definitivt till att jag mår så himla illa hela tiden... Önskar också att jag kunde få må lite bättre. Jag orkar knappt resa mig ur sängen/soffan... Sover massor, vilar oftast mellan sovperioderna och är jag vaken äter jag det som maken fixar. Orkar inte laga mat ens...

Usch vad jag känner igen mig. Precis sådär kunde jag beskrivit migsjälv för några dagar sedan. Går in i vecka 12 imorgon och idag har allting plötsligt vänt. Har fått tillbaka energi, och är som en ny människa! Det är helt fantastiskt. Hoppas det håller i sig och att det inte beror på att det är något fel på bebis. Hoppas du också får uppleva dendär glöden snart :) vilken v är du i?
  • sunset
    Cassidy skrev 2013-11-29 10:57:18 följande:
    usch lider med dig. men det kommer att bli bättre snart för dig med. det törs jag nästan lova. Sen när det är över kommer du glömma hur det var och så kommer du må som en prinsessa istället.
  • Cassidy

Åh, jag hoppas det! 

Är i v 11+1...

Jag har börjat oroa mig för att jag ätit Postafen så länge nu. Det står ju att man bara ska äta den om det är nödvändigt och då under så kort tid som möjligt. 
    För mig är det definitivt nödvändigt, men jag har ätit den i nästan fyra veckor nu... 

• mwiksten

Jag saknar mitt eftermiddagskaffe :) Sätta sig en stund med en god kopp kaffe och nåt gott till Tungan ute  Har tänkt på det flera dar nu.... Kanske om nån vecka om jag börjar må bra kan man prova lite....  Saknar ljudet av bryggaren, den går nu bara på helgerna när mannen är hemma Kaffe 

• mammafia84

Blev skickad akut till gyn för läkaren på vc misstänkte njurbäcken infektion.
    Kraftig uvi som börjat vandra uppåt blev domen så antibiotika är insatt.
    Å så fick ja se lilla bebisen som levde å hade de bra där inne :)
    Går in i v 11 idag ð???

• eniway

Jag har inte fått någon mage ännu, är i vecka 10 (9+5), men jag är smått illamående hela tiden och brösten är fortfarande lite ömma. Gynekologen på KK sa till mig när jag var där att jag har en bakåtlutad livmoder, tänkte inte så mycket på det då, men funderar på om det är det som gör att jag inte fått någon mage ännu? Förstår ju att dte är väldigt tidigt ännu, men något borde väl synas? Hur ligger era livmödrar? :)

• eniway
    mwiksten skrev 2013-11-29 13:13:38 följande:
    Jag saknar mitt eftermiddagskaffe :) Sätta sig en stund med en god kopp kaffe och nåt gott till Tungan ute  Har tänkt på det flera dar nu.... Kanske om nån vecka om jag börjar må bra kan man prova lite....  Saknar ljudet av bryggaren, den går nu bara på helgerna när mannen är hemma Kaffe 
    Det är tillåtet att dricka kaffe men max tre små koppar per dag, så om du är extra sugen så är det nog ingen fara att ta dig en kopp :)
Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.