lilla juni 2014 tråden.
Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!
Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!
eniway: Jag skulle inte bry mig om att äta en nyttig frukost om du har lättare att få i dig en onyttigare.. Jag kan knappt äta alls och hade jag kunnat äta något onyttigt så hade jag definitivt gjort det hellre än att inte äta alls.
Jag äter vad som helst som är 'godkänt' och som jag kan få ner. Det får gå som det vill med vikten just nu, för jag måste få i mig Något!
Än så länge har jag dock gått ner något. Antagligen för att jag tycker att allt sött är äckligt, och bananer och clementiner/apelsiner är det ända jag får i mig på morgonen och på kvällarna...
Jag tycker också att allt sött är äckligt just nu.. det enda söta jag får i mig-som också är det enda jag får i mig är nyponsoppa. Dock är jag sugen på våfflor, funderar på om jag ska be min man göra det. Men är rädd att det bara är en "fantasi" att jag kan äta det och när de väl är gjorda så kommer jag inte ens vilja smaka..
Vitlök i maten har fått mig att bli väldigt illamående och efter jag ätit så känner jag mig uppblåst och spyfärdig. Ganska jobbigt då jag äter med andra ibland och man känner att man bara vill gå och lägga sig. Efter någon timme brukar det gå över men sen blir jag hungrig igen och om jag inte äter inom tid, så blir jag illamående igen suck. Äter ni godis och chips och sådant? Jag gör det ibland för att det är gott.
Mitt illamående har också börjat gå över. Har märkt under veckan att det blev senare och senare på dagen innan illamåendet kom. Och nu mår jag knappt illa alls. Har lite halsbränna ibland och lite illamående, men stor skillnad från en vecka sen. Är inte heller lika trött längre. Man blir såklart lite orolig när man börja må bättre, men väljer att tro att allt är bra tills annat är konstaterat. Är i v 10 (9+2) så det går väl åt rätt håll.
Om en vecka ska vi till gynläkaren och prata om fostervattensprov och då kommer han nog göra ett vul för att se cystan. I västmanlands län(där jag bor) gör dom inte KUB.
Jag har tyvärr ingen lättnad av symptom att rapportera. Men det är väl kanske inte konstigt. Med tvillingar på gång blir det väl dubbelt med illamående o trötthet...
Jag orkar ff inte mer än att äta frukost innan jag måste gå och sova igen!