lilla juni 2014 tråden.
Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!
Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!
Det är så tråkigt att dom gör så här. Mitt i allt vill man ju inte bli av med sitt arbete för att man blivit gravid! Gå till facket om du vill ha tillbaka jobbet, för det låter ju som ett solklart fall.
Men jag(andra tänker säkert annorlunda, beror säkert på vilket jobb det är också) skulle inte vilja gå tillbaka till ett jobb jag blivit uppsagd från för att jag blivit gravid. Skulle ha svårt att lita på mina arbetsgivare och jag skulle inte vilja tvinga någon att ta tillbaka mig. Men samtidigt så skulle jag nog ändå prata med facket så dom vet vad som har hänt.
Lycka till, hoppas allt löser sig
Tycker att dwt är fruktansvärt att arbetsgivare ens gör så :( jag ville gå färdigt min provanställning (den slutade i juni) innan jag slutade med preventivmedel bara för att jag var rädd att samma skulle hända mig. Men blir man sjukskriven kan man ju inte hjälpa och det är en skam egentligen att de sparkar någon pga det :(
Blev sjukskriven till 13/12 pga av extrem trötthet och illamående och väldigt lite sömn! Men fick Lergigan comp utskriven, tack och lov!! Vilken medicin! Mår inte illa och är bra mycket piggare då det även piggar upp lite. Antar att den inte skadar bebisen då min barnmorska tipsade om den. Så mycket gladare nu att må bättre! Tips till er illamående.
Däremot så har jag ont i magen, som kraftig mensvärk, växtvärk, hela tiden, så klarar mig inte utan alvedon. Känns som att den här graviditeten verkligen måste vara värt resultatet :)
Kommer bara nya "krämpor" hela tiden. Någon mer som har ont i magen?
Hemskt att höra att man säger upp en provanställning dagen efter du berättat om din sjukskrivning! Usch..
Jag har växtvärk, men inte så mycket att jag måste ta alvedon. Men jag tror att jag fått en ny omgång hormoner för nu har jag haft mer växtvärk och mår mer illa. I morgon går jag in i vecka 11. Oj, vad tiden har gått
Usch vad mycket elak chefer det finns måste jag säga. verkar inte alls kul och helt idiotiskt att vissa kan vara så oförstående. Sådana människor borde inte få vara chefer helt ärligt.
jag berättade för min chef redan i v.7 tror jag att det var. hon var jätte förstående men blev lite ledsen eftersom jag försvinner innan sommaren. Men hon var verkligen jätteglad för min skull och vi diskuterade hur jag mådde och vad dom kunde göra för att underlätta mina arbetssysslor och om jag ville att dom styrde mig mot receptionen istället så jag slapp tunga lyft och fick lite lugn och ro. Men jag ville vara kvar på golvet så länge det går så jag skulle bara säga till vad som behövdes så skulle dom fixa det. verkligen perfekt.
dock så har mina symtom börjat avta. jag mår helt enkelt för bra. Dock sa barnmorskan att jag inte kan må för bra utan skulle vara glad för det. brösten ömmar inte lika mycket. dock har jag spytt två dagar denna veckan men utöver det är illamåendet faktiskt mycket bättre.
kommer ibland men mycket mindre än förut. gjorde ett extra ul i tosdags dock är i v.11 och såg en fin liten levande graviditet och en bebis som hade hicka och som vinkade lite. underbart att se. doktorn sa att nu har jag oddsen för att det ska gå vägen när man sett en levande bebis så sent.
nu vill man bara ha lite mage och få känna sparkar. men det känns som att det är en lång bit dit. RUL i slutet av januari.
Jag längtar efter min mage!! Hoppas innerligt att den kommer tidigare än med dottern för då fick jag ingen mage förrän i vecka 16. Har med kommit in i en spökperiod. Mår hur bra som helst. Inget maniskt ätande, inget illamående och inga ömma bröst. Lite läskigt är det fast att jag vet att det är fullt normalt. Vecka 10 (9+4) och snart är det dags att berätta!!
Jag har mage! Vecka 10 (9+2)! Men bebis är ju inte så stor så kanske är mitt småätande :) oavsett så är det ju för att jag är gravid!
Haha, ja svullna tarmar har jag ju :) men att byta ut dom mot en bebiskula med fjärilsfladder, oj oj, måtte det bli snart!!