• kattisch

lilla juni 2014 tråden.

Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!

• Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.
  • sunset
    Emmadaniella skrev 2013-12-05 14:43:05 följande:
    En fråga till er som ska göra kub-test. Är det möjligt att se könet då?
    Har bestämt att också göra kubtest (inte för att se kön dock) men undrar lite när det är möjligt då vi ändå tänkte ta reda på könet senare.

nej det kan dom inte. blir mer en gissningslek då sa i alla fall gyndoktorn som jag jobbar med. 14 sa en att det kanske kunde gå om man hade en mycket bra apparat och var bra på det kan gjorde. men v16 sa han att man kunde se nästan helt säkert.
  • Emmadaniella

Charlie mo: man letar efter tre kromosomavvikelser, mest Downs syndrom. Är bara 29 år, brukar rekommenderas från 35 i dom flesta kommuner tror jag. Men i min kommun får man frågan nu iaf. Tänkte först inte göra det, men har varit gravid två gånger tidigare (har tre barn) och aldrig mått såhär dåligt så har börjar noja lite. Gör nog kubtestet för att lugna mig själv lite tror jag..

• eniway

Jag är från Östergötland och här får man KUB i vecka 12-13 (i samand med första ul) och sedan ett till ul i vecka 18-20. Är det så för er också? Tycker det är snålt med ul, bara två st under en normal graviditet.

• sunset
    Charlie Mo skrev 2013-12-05 17:36:06 följande:
    Vad tittar de efter på KUB-test och varför vill ni göra det?

vi vill göra det för att se så det inte är något fel på bebis. har han någon kromosomavvikelse så kommer vi nog inte behålla. se hellre se det tidigt än på rul.
  • DevilsDaughter

Emandiella: Beror på var du gör KUB:en, en del som är riktigt duktiga kan se könet så tidigt, dock är det då inte 100% men närapå.. Jag gjorde KUB igår i v12+1 och fick reda på att vi väntar en flicka, 95% säkerhet. För övrigt gick KUBen väldigt bra och vi fick en risk på 1:16000- nånting..

• Emmadaniella

Eniway: Jag bad om ett tidigt ul, fick det. Har fått det alla tre graviditeter. Men tror inte det är standard här, mer om man är osäker hur långt gången man är (som jag va första två gångerna), denna gång ville jag veta hyr många det va då jag har tvillingar innan.

• Emmadaniella

Devilsdaughter: åh hoppas dom kan se, annars får vi vänta helt enkelt! Är i vecka 11 nu (10+3), har inte fått tid för kub ännu men hoppas det dröjer någon vecka så det oddsen ökar lite och hoppas även på "bra" siffror.

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.