lilla juni 2014 tråden.
Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!
Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!
Visste de om din graviditet när de anställde dig?
Tyvärr så sitter du nog väldigt löst till... Det FÅR inte sparka dig pga graviditeten, men det räcker med att de säger att du helt enkelt inte passar in i arbetsgruppen, så har de skäl att avsluta din anställning.
Jag hade jobbat 5 av 6 månaders provanställning när jag blev sjuk. Jag fick sparken för att jag inte utförde mina arbetsuppgifter tillräckligt bra. Att detta berodde helt på min sjukdom spelade ingen roll. De hade rätten på sin sida.
Detta var dock 2008. Kanske ser lagen annorlunda ut nu, men jag har inte hört något om förändringar...
Hej!! Jag vill också vara med här. Jag har en dotter på fem år och är gravid I v9 (8+3) med lillasyskon!! Som vi längtar tills vi ska berätta för henne
Mitt bf är 28 juni. Jag var på hälsosamtal för två veckor sedan och har inskriving 17 December.
Nej det visste dom inte. Men när jag berättade för dom så sa jag att jag nyss fått reda på det. De blev glada och sa att vi skulle fixa det här och att jag inte skulle tänka så mycket på at jag hade en provanställning. Har agitera kontakt med min bm nu. Får se vad hon säger. Klarar inte att jobba helt enkelt.
Då hoppas jag att det är ett bra företag du fått jobb på, som tar tillvara på det du kan och orkar för tillfället!
Ikväll (liksom alla andra kvällar) mår jag uruselt... Är så vansinnigt trött på att må illa och vara vrålhungrig samtidigt hela tiden. Att svettas och frysa om vart annat. Att inte orka med något, men vilja hinna med så mycket... Gah...
Kan inte veckorna rinna förbi lite snabbt nu. Är hellre tjockis än kräkis!
Cassidy: Känner precis som du.. Det är verkligen hemskt att må såhär.. Är i v 10+1 idag och tänkte innan idag att om det skulle hända något med graviditeten (typ missfall), skulle man orka göra om det? Känner mig helt förstörd i kroppen..
Försökte tänka igår att det är ju faktiskt inte jäääättelångt till juni. Det är jul snart och sen några månader av rusk och sen kommer ju våren och det brukar ju gå fort eftersom den är så efterlängtad.. Sen startade jag tv:n och där mellanpratade de mellan programmen och sa något i stil med att det är en evighet till sommaren och att det känns overkligt att det ens kommer att komma en sommar. TAck för den!! haha
Hej!
Jag äter Sertralin och undrar om det är fler som ätit eller äter det? Har börjat trappa ner vid 25 mg, men mår inte så bra. Vet ni vad barnet kan få för biverklinga om man äter medicinen under hela graviditeten. Har försökt få svar från läkare, men alla sköterskor hänvisar till anda. Banmorskan på MVC sa att de inte ha några läkare utan jag måste prata med den som skrev ut medicinen, vilket jag inte minns vem det var.
Eniway: Sök i FASS på nätet. Där finns det kanske info. Sen brukar läkarens namn finnas med på apoteket-etiketten!
Tror dock att vilken läkare som helst kan hjälpa dig med detta, inte bara den som skrev ut den!
Jag har också funderat på om jag skulle orka med att försöka igen om detta går åt skogen. Tror jag hade behövt många månader på mig att komma igen...
Har precis lyckats klippa mina tånaglar, med mycket stort besvär. Maken fick vara med och hålla balansen och det blev en massa stånkande, stönande och krånglande innan jag blev klar. Redan nu. I v 10!!! Mår så himla illa av att böja på mig...
Igår kväll hade jag hemska kramper i magenoch jag trodde på alvar att nu skiter det sig . Som tur är gick det över efter ett tagoch det bblev inte mer av det men tankarna hinner ju börja snurra. Orkar jag en gång till om det inte går vägen?