• kattisch

lilla juni 2014 tråden.

Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!

• Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.
  • eniway

DevilsDaughter: Ok men det innebär att många får gå ganska lång tid innan de for veta hur långt gångna de är. Själv är jag osäker då jag har oregelbunden mens.

• kattisch

Ska på vårt tredje ul 23/12! Spännande. .. ska be om en bra profil bild så man kan kolla nub teorin. .

• Emmadaniella

Eniway: Du får inte göra ett ul om du frågar din barnmorska och säger just det, att du har oregelbunden mens och är osäker?

• Cassidy

Här gör de också bara ett ul, i vecka 18-20. Ska man få nåt innan det så måste man ha en medicinsk orsak. De är väldigt hårda med det, sa min Bm.

Skulle dock tro att om man är över 35 år, får man nog ett tidigt, så man vet när det är dags för kub, om man vill göra det.

• smålandsjänta

Här i Kalmar får man en tidigt ultraljud och blir erbjuden KUB och sedan får man ett rutinultraljud i vecka 18 ungefär. Jag ska på mitt tidiga ultraljud den 11 December och idag går jag in i vecka 13 så min stora rädsla för missfall känns mycket mindre nu. Längtar bara tills vi får se pyret nu :) är allt bra då så släpper nog all oro, eller nästan iallafall ;) haha

• prindo

Nån mer som är nojjig över att det faktiskt är en bebis därinne? är i v 14 (13+1) Och känner liksom inget allt har försvunnit(nästan) lite spända bröst, men känner inte livmodern, och ar nästan ingen växtvärk vilket jag inte haft sen start? Innan vi blev gravida nu så fick vi ett tidigt mf och blev gravida direkt efter. Så börjar bli orolig att det är druvbörd eller att bebis inte lever? Och ul är 7 januari fruktansvärt att gå så länge och fundera, och tänk om det inte finns nån bebis då? Att man ska nojja så!

• sunset
    prindo skrev 2013-12-07 10:18:33 följande:
    Nån mer som är nojjig över att det faktiskt är en bebis därinne? är i v 14 (13+1) Och känner liksom inget allt har försvunnit(nästan) lite spända bröst, men känner inte livmodern, och ar nästan ingen växtvärk vilket jag inte haft sen start? Innan vi blev gravida nu så fick vi ett tidigt mf och blev gravida direkt efter. Så börjar bli orolig att det är druvbörd eller att bebis inte lever? Och ul är 7 januari fruktansvärt att gå så länge och fundera, och tänk om det inte finns nån bebis då? Att man ska nojja så!
    oroa dig inte, jag är snart i v13 och har knappt några symtom kvar men jag vet att bebis lever. det är ju nu som de värsta symtomen ska bara avta eftersom vi snart kommer in i andra trimestern.
  • Charlie Mo

Jag var också övertygad om att det inte fanns någon bebis därinne för jag känner inget och bebismagen är helt platt. Men på ultraljudet i onsdags så var det ändå en liten bebis som dansade omkring. Så det är bara i våra huvuden. Man förbereder sig för det värsta, men oftast går det ju bra. Så du har nog en liten dansande bebis därinne du med prindo!

• Charlie Mo

Förresten så hoppas jag att det är ok att jag är kvar i gruppen trots att jag blev flyttad till 16-17 juni.

Hoppas ni alla mår bra, här på västkusten snöar det och min blivande man har just blivit bortförd på svensexa.

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.