lilla juni 2014 tråden.
Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!
Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!
Eniway: det är så individuellt hur man mår. Även fast man varit illamående så betyder det inte att det ska fortsätta, någon gång släpper illamåendet (förhoppningsvis, vissa har hela graviditeten ut), så man kan vara illamående några dagar, veckor, månader eller inte alls. Du borde inte vara orolig över det, bara glad att du slipper och istället får må bra när du är gravid! Jag tror nog allt står rätt till. Jämför jag med mina två tidigare graviditeter så har ingen varit den andra lik.
Och har man mage nu (jag har en liten) så är det väl inte bebisen ännu sen beror det väl på om moderkakan ligger i fram eller bak (påverkar tydligen har jag hört).
Jag försöker tänka positivt, tror det är bra :)
Kollar lite namn, vilken barnvagn man ska ha osv, positivt tänkande sen får man ta det som det kommer!
Äckligt, äckligt trött idag. MEN jag tror att det idag har dykt upp en liten bebisbula!
Charlie Mo - sorry försent svar. Jag är i vecka 12 nu
yes!
fick rul ombokat till en vecka tidigare. så 22/1 blev det nu. bm som jag pratade med frågade också om det fanns någon anledning till att dom lagt rul så sent för mig. så jag var inte konstigt. utan det var sent. nu känns det bättre, får det samma dag som jag går in i v.19. nu känns det mycket bättre.
jag mår fruktansvärt bra faktiskt. lite illamående och en del halsbränna men ändå så är det bra. mycket bättre än i början. och jävlar vilken växtvärk jag har haft i livmodern idag.
en kollega kommenterade idag när vi bytte om vilken fin mage jag hade och att det inte var något tvivel om att det var en graviditet. sen tyckte hon att jag skulle börja jobba i mammabyxor istället för dom vanliga arbetsbyxorna vi har.
känns så mysigt. magen är verkligen jättestor. +4 cm i omkrets sedan 3 veckor tillbaka. så här händer det grejer. den blir inte mindre på morgnarna nu heller. hihi.
bara dölja den 2 veckor till för svärmor. sen så. ska nog nästan filma hennes reaktion.
dock så skönt att tuttarna inte gör ont längre. nu har jag mer ont i bröstvårtorna. men ja det ändrar sig väl under hela graviditeten skulle jag tro.
igår hade jag molvärk som mensvärk typ hela dagen och även nu på morgonen, så fort man typ rör sig. nån mer som haft liknande i samma vecka är i v 14 13+4. Folk kommenterar eller tittar på på magen men den är mest svullen (degig utan kläder =) Min man kommenterade för första gången igår att man såg att det inte var att man var tjock utan bebis =) Men vågar inte glädja mig riktigt än =(
Prindo: jag har också känt sådant från och till nu några dagar. Har gått 13 veckor idag. Tror det beror på att livmodern växer så mycket nu..