• kattisch

lilla juni 2014 tråden.

Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!

• Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.
  • prindo
    Cassidy skrev 2013-12-08 09:15:53 följande:
    Idag gick även jag under 200-sträcket!

Jag är verkligen toknojjig över både Vanishing Twin Syndrome och MA. Min Bm verkar inte ha nån förståelse alls för detta, utan tycker bara att det ska vara ett mysterium vad som händer där inne...
    Missfall är jag inte lika orolig för, för då vet man ju sedan. Men tänk om jag fått ett MA och det inte upptäckt förens på rul när vi redan berättat för alla...
    Usch ja de e ja med nojjig för. förra graviditeten så berätta vi för alla efter v 12, men nu är ja lite mer rädd och vågar liksom inte glädjas än.
  • sunset

alltså jag har fått tid för RUL samma dag som jag går in i v.20. är inte det väldigt sent?

• Emmadaniella

Hoppas oron släpper för er alla! Måste vara tufft att känna en sån stark oro. Ett tag kvar till alla våra rutin ul, och då får vi alla se och förmodligen släppa våran oro.

• DevilsDaughter

eniway: Är man osäker på graviditeteslängden så tror jag att de flesta MVC gör ett VUL för att kolla det. Men vet man ungefär när man hade sista mensen så får man inget VUL här..

sunset: Aa, nu växer livmodern mkt! Jag känner min tydligt nu ovanför blygdbenet och ibland (särskilt på morgonen med fylld blåsa), så ser man att det är en bula under naveln..

• sunset
    DevilsDaughter skrev 2013-12-08 20:53:43 följande:
    sunset: 19+0? Tror det är inom ramarna för vad som är ok.. 
    haha ja det är det säkert men känns sent ändå. och på ultraljudet jag gjorde förra veckan så sa han att  han trodde jag var 4-5 dagar längre än vad jag trodde. därför det känns lite jobbigt :(
  • sunset

Måste bara fråga. Men tjejer är jag den enda som lider utav halsbränna dag som natt? lever på novalucol och är sååååå glad att vi har ställbara sängar med dosor så jag kan höja huvudändan. bästa köpte ever om vi tänker gravidsynvinkel.
    Men hur som känns som att novalucolen bara hjälper en kort stund. mer tips?

• DevilsDaughter

sunset: har inte fått så mkt halsbränna än, dock har ja alltid haft det längre fram i graviditeterna och set är verkligen hemskt! Hittade aldrig något som funkade mot det heller :( Gällande ultraljudet så förstår jag att du tycker att det känns sent.. Du kan inte ringa och fråga om du kan få en tidigare tid? v 18+0 ungefär tycker jag är bäst.. Får man strax innan v 17 så är risken att det är lite för tidigt för att kunna se allt om man inte är så långt gången, det är ju ganska vanligt att man blir flyttad ganska långt både fram och bak på RUL.. 

• sunset
    DevilsDaughter skrev 2013-12-08 21:15:38 följande:
    sunset: har inte fått så mkt halsbränna än, dock har ja alltid haft det längre fram i graviditeterna och set är verkligen hemskt! Hittade aldrig något som funkade mot det heller :( Gällande ultraljudet så förstår jag att du tycker att det känns sent.. Du kan inte ringa och fråga om du kan få en tidigare tid? v 18+0 ungefär tycker jag är bäst.. Får man strax innan v 17 så är risken att det är lite för tidigt för att kunna se allt om man inte är så långt gången, det är ju ganska vanligt att man blir flyttad ganska långt både fram och bak på RUL.. 
    jo jag ska ringa bm i morgon och kolla om tid. borde ju inte vara helt omöjligt tycker jag. men vi får se vad dom säger. kan vi inte den veckan vi fått nu måste dom ju lösa det. för rul måste ju göras. enkelt.
    får vi onsdagen veckan före blir det perfekt. 18+0 då. vill kunna se kön och grejer.
    men som sagt är ju kanske längre gången än vad jag tror så vi får väl se. vill gärna bli framflyttad så bebis kommer innan midsommar.
Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.