• kattisch

lilla juni 2014 tråden.

Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!

• Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.
  • harvey369
    Ellika82 skrev 2013-12-17 18:49:09 följande:
    Har ni andra gått upp ngt i vikt än? Själv har jag ökat 3kg hittils. Med yngsta dottern gick jag bara upp 0, 5kg.
    Gått upp 300 gram senaste veckan, om min nya våg väger "samma" som mvc. På mvc v 12 hade jag inte gått upp något. 
  • harvey369
    Cassidy skrev 2013-12-12 11:02:29 följande:
    Sunset: Jösses, vilken fin mage!
    Jag tycker inte det syns något alls på mig än och då ska det ju ändå finnas två inne i mej... Har bara blivit fläskigare, tycker jag... =/

Har mått riktigt uselt i över en vecka nu. Illamåendet har passerat, men jag har varit oerhört trött och haft ont i magen, svårt att äta, huvudvärk, mensvärk. Har bara legat och kvidit typ... Ingen höjdare, men Bm och min läkare verkar inte oroade, så det är väl bara att kämpa på...

Jag går in i v 13 idag. Trodde min oro skulle lägga sig lite nu, men istället är jag bara mer övertygad om att de dött båda två och att vi kommer få en himla otrevlig överraskning på rul i januari... Önskar jag kunde byta hjärna, eller få ett extra ultraljud...
    Jag känner exakt likadant... Får en doppler i julklapp antagligen, men vet inte om jag vågar... Svårt att hitta i v14 har jag läst.. Kanske bara bli mer orolig.

• smålandsjänta
    Ellika82 skrev 2013-12-17 18:49:09 följande:

Har ni andra gått upp ngt i vikt än? Själv har jag ökat 3kg hittils. Med yngsta dottern gick jag bara upp 0, 5kg.

Jag är i v 14 och har redan gått upp tre-fyra kg! Får lite panik av det, men har inte kunnat röra på mig alls sedan jag blev gravid och börjat småäta för att inte spy. Så jag resonerar som så att jag hellre blir lite tjock än spyr mig näringslös. Nu känner jag mig dock snart redo för att börja simträna, så hoppas det stannar av lite!
  • sunset
    smålandsjänta skrev 2013-12-17 20:08:02 följande:
    Jag är i v 14 och har redan gått upp tre-fyra kg! Får lite panik av det, men har inte kunnat röra på mig alls sedan jag blev gravid och börjat småäta för att inte spy. Så jag resonerar som så att jag hellre blir lite tjock än spyr mig näringslös. Nu känner jag mig dock snart redo för att börja simträna, så hoppas det stannar av lite!
    jag äter hela tiden. men jag har mycket sug efter frukt så det gör nog sitt. har gått upp 4 kg faktiskt. så mycket vet jag nog inte när jag kunde gå upp senast. men hade inte en så hög startvikt heller. började på 59 kg på mina 178 cm så det skadade kanske inte.
  • Emmadaniella

Gick upp 25 kg med första och 40 kg med tvillingarna!!! Så jag vet vad jag har att vänta... Har gått upp 4-5 kg redan, vecka 13! Men får också vätska fort, får massor med vätska när jag är gravid tyvär, det gör det hela lite tyngre.

• mwiksten

Är det nån som har börjat läcka mjölk än? I natt när jag varit på toan och la mig igen så var det en blöt fläck på lakanet och täcket i höjd med brösten. Så jag undrar om jag redan börjar läcka? Det här är ju fjärde barnet så förmodligen börjar det tidigare än om det vore första, men det känns lite tidigt än.

• eniway

Jag har gått upp 1 kg sedan starten, har inte fått någon mage än, knepigt tycker jag men det är väl olika antar jag. Ser andra på er att ni är gravida?

• Sofieri

Var iväg på KUB igår. Blev flyttad så nu är jag helt plötsligt i vecka 14 idag. I magen fanns det en mkt livlig krabat som hade benen upp i vädret och en hand på näsan hela tiden. Ska idag på inskrivning, lite sånt tycker jag...eller?

• Emmadaniella

Eniway: på mig syns det tydligt. Även på morgonen och när jag ligger ner. Jätteolika men har man fått barn tidigare kanske det syns tidigare.

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.