• mars2011

Julibebis 2014

Idag på bim-3 fick jag ett plus på stickan. Efter 5 månaders försök. BF 5-7 juli:) några fler som redan plussat? För visst är det ett plus?

• Svar på tråden Julibebis 2014
  • Phlippan87
    ung92 skrev 2013-11-05 20:51:17 följande:
    Hejsan! :D Kanske jag får hoppa in här? Fick reda på att jag var gravid nu på Halloween dagen med hjälp av 5 stycken test ;) Trodde inte mina ögon, och sen när man har sisådär 20 test hemma från testlagret kan man inte hålla sig.
    Var helt övertygad om ett blankt "Inte gravid" streck. Men ack så fel jag hade! Har ett barn sen tidigare, en liten son på 1 år & 7 månader :) Är själv 21 år och bor uppe i Gällivare. Känns helt otroligt! Nu håller jag bara alla tummar att jag inte mår lika illa som med sonen. Spydde 10 gånger per dag fram till vecka 36. Och färre efter det.

Appro på det! Tog ett digitalt test idag så är nog på 4+6 som jag trodde från början :D

grattis
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • tattines
    Sweet life skrev 2013-11-05 20:36:49 följande:
    Nej, man ska inte ta vaccin mot hep A före vecka 12. Jag funderade på det nämligen när jag var gravid sist och vi skulle till Bali. Infektionsläkaren på akademiska sjukhuset i Uppsala sa tvärt nej. Men efter vecka 12 skulle det vara ok.

Bor du i Uppsala? :)
  • Blivandetrebarnsmor

Min äldsta pojke som är 8 år vill heller absolut inte ha ett syskon. Jag är jätteorolig för hur vi ska lägga fram det för honom, flickan är 5 år och tar det säkerligen bra. Min sambo har ett barn sedan tidigare också på 5 år. De bor hos oss varannan vecka och ni vet det där med det ständiga dåliga samvetet...

• Patricia4
    Jo anna skrev 2013-11-05 22:10:05 följande:

Tagen i förrågår, 5+2. Jag ser INTE ut sådär i vanliga fall.
    Oj :) ja det kommer bli svårt att dölja länge... Tvillingar kanske ;)
  • JonnaSoderlund

Hej!

Får man vara med?

Plussade i förrgår Inte så planerat men ändå! Vi har sen tidigare 4 barn eller jag har 2 egna och så har maken 2 sen innan..

Min spiral åkte ut med min tampong nu sista Mensen, fråga mig inte hur men det följde bara med, haha och nu sitter jag här gravid på första "försöket" .!

Är fortfarande lite chockad och vet inte riktigt än om hjärnan hängt med, allt känns ju normalt i magen och det är tidigt!

Vet inte riktigt heller hur man ska lägga upp det senare för verk.chefen då hon nämligen frågade för 4 veckor sen om jag va gravid? Skrattade bara o sa Näääää, har ju spiral och jag är nog färdig med barn.. Tjiiii fick jag

Jag är 27 år och min man 35 och våra barn är 2,5 , 5 , 6 och 11 år

Ha en toppen dag

• Emm80

Hej Får jag också hoppa in? Plussade i slutet på förra veckan och ska ha någon gång runt den 11 juli. Har två stora barn på 8 och 11 år så det känns nästan som första gången nu igen......

• Patricia4

Välkomna alla nya och grattis:)

Emma80 : min yngsta är 6 år så jag känner likadant. Hela familjen har babyfeber:)

Morgonillamåendet har börjat men slipper kräkas än så länge. Ömma och tunga bröst men annars känns det inte så mkt . Försöker träna på gym , vill inte se ut som en valross på förlossningen ..:) nån annan som tränar och vad?

• Jempiz
    Sweet life skrev 2013-11-05 20:55:55 följande:
    Dom här barnen ville inte heller ha ett syskon då, och vill det inte nu heller. Tonåringen är helt hopplös.. Men, det har gått bra och jag hoppas det går bra nu också.
    Jag antar att det blir bättre då det fått sjunka in. :) Eller jag hoppas då det i af! :)
Svar på tråden Julibebis 2014