• mars2011

Julibebis 2014

Idag på bim-3 fick jag ett plus på stickan. Efter 5 månaders försök. BF 5-7 juli:) några fler som redan plussat? För visst är det ett plus?

• Svar på tråden Julibebis 2014
  • Sweet life

Får jag hoppa in här? Fick ett överraskande plus för snart två veckor sen men vågar inte riktigt hoppas att det ska gå vägen.

Fick i juni 2013 en son efter en oplanerad graviditet och vi skulle vänta ett tag till hade vi sagt innan vi försökte med ett syskon. Men det räckte med en månad utan p-ring så var det kört..  

BF nånstans början på juli.  

• Phlippan87
    Sweet life skrev 2013-11-05 12:08:20 följande:
    Får jag hoppa in här? Fick ett överraskande plus för snart två veckor sen men vågar inte riktigt hoppas att det ska gå vägen.

Fick i juni 2013 en son efter en oplanerad graviditet och vi skulle vänta ett tag till hade vi sagt innan vi försökte med ett syskon. Men det räckte med en månad utan p-ring så var det kört..  

BF nånstans början på juli.  
    Liten till skrev 2013-11-05 09:35:16 följande:
    Hej hopp! Fick svagt plus igår men starkare idag har bf 16 juli, får man vara med då
    Vi har en son sen tidigare, han blir 5 i december. Ska ringa bm någon dag snart, samt be om ett vul eller koka privat. Har gjort en koloskopi för ca 2 år sedan och är orolig hur tappen påverkats av en sån sak. Det ökar risken för mf eller för tidig födsel ytterst lite efter vad jag förstått, men man vill ju ändå kolla. Och få se ett hjärta slå
    Hanni88 skrev 2013-11-05 10:54:43 följande:
    Hoppar gärna in här om jag får! Bf 12 juli :) inte ringt barnmorskan än.. när ska man göra det? Bara i v.5 än ju.

välkommna
    Oj, det var tätt Sweet Life, jag har 17 månader mellan mina tjejer Men å andra sidan känner jag till en som har ett barn fött i januari och ett i december samma år  
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • Sweet life
    Phlippan87 skrev 2013-11-05 12:19:41 följande:

välkommna
    Oj, det var tätt Sweet Life, jag har 17 månader mellan mina tjejer Men å andra sidan känner jag till en som har ett barn fött i januari och ett i december samma år  
    Haha, fast jag menar ju faktiskt juni 2012....  
  • Phlippan87
    Sweet life skrev 2013-11-05 12:48:53 följande:
    Haha, fast jag menar ju faktiskt juni 2012....  
    haha, ja men då så
  • tattines
    Phlippan87 skrev 2013-11-05 12:19:41 följande:

välkommna
    Januari och december, det var inte illa :P
  • tattines
    Hoppar gärna in här om jag får! Bf 12 juli :) inte ringt barnmorskan än.. när ska man göra det? Bara i v.5 än ju.
    Jag ringde förra veckan och fick tid på torsdag. Tror jag är vecka 6-7 då :)
  • Sweet life
    Sist ringde jag så fort jag plussat och fick tid i vecka 7-8 för hälsosamtal och sen i vecka 11 för inskrivning.

Den här gången är jag mer tillbakalutad och känner inte att det är någon brådska. Vad jag ska äta osv har jag koll på, jag mår bra än så länge så det är ingen panik. Vet att man här i Stockholm måste ringa så fort man plussat till vissa privata mödravårdsalternativ för att deras tider tar slut fort.

Jag hoppas på den barnmorskan jag hade förra gången, om hon inte gått i pension.  
  • Jo  anna

När berättar man för syskonen? Sonen är snart sex år och sambon har en dotter som också är sex år, så dom förstår ju lite mer. Har sagt i flera månader "vad ska våran bebis heta?" och sådana saker, fast jag inte varit gravid ännu. Men nu då? :p

• Phlippan87
    Jo anna skrev 2013-11-05 15:26:43 följande:
    När berättar man för syskonen? Sonen är snart sex år och sambon har en dotter som också är sex år, så dom förstår ju lite mer. Har sagt i flera månader "vad ska våran bebis heta?" och sådana saker, fast jag inte varit gravid ännu. Men nu då? :p

Kommer vänta så länge det går tror jag, iaf till efter att jag varit på VUL och sett ett tickande hjärta. Har frågat våra döttrar (2,5 och 4) om de vill ha ett syskon till och de vill gärna ha en lillebror men tror det blir för lång väntan för dem.
  • Phlippan87

Ja för f*n! Nu kom halsbrännan då, införskaffa ett rejält lager med Galive-tabletter igen med andra ord 

Svar på tråden Julibebis 2014