• mars2011

Julibebis 2014

Idag på bim-3 fick jag ett plus på stickan. Efter 5 månaders försök. BF 5-7 juli:) några fler som redan plussat? För visst är det ett plus?

• Svar på tråden Julibebis 2014
  • effe

Ringde och bokade tid för vul, fick tid den 18:e. eftersom att jag inte haft mens sen jag fick mf i juli så har jag ingen aning om vilken vecka jag är i... men tror det är väldigt tidigt eftersom att det visades ett svagt plus när jag gjorde testet i helgen :) 
    sen har jag även tid för inskrivning den 3:e december.. spännande :)

Någon som vet om man kan ta vaccination spruta fast man är gravid? Tog en förra året i december, har för mig att man måste ta en till med ett års mellanrum för att vaccinet ska hålla i 30 år.. hepatit a tror jag det är ( mot gulsot )
    ska till Thailand igen i januari... något annat man ska tänka på då kanske? nån som veT? =)  

• Madelene87
    Jo anna skrev 2013-11-05 15:26:43 följande:
    När berättar man för syskonen? Sonen är snart sex år och sambon har en dotter som också är sex år, så dom förstår ju lite mer. Har sagt i flera månader "vad ska våran bebis heta?" och sådana saker, fast jag inte varit gravid ännu. Men nu då? :p
    Jag har med funderat över detta lite, tänker att jag ska försöka vänta till efter v.12 gärna till efter RUL, då blir det kortare väntan för flickorna, men det är ju först i februari så frågan är om jag lyckas med det ;)

Min stora tjej hon verkar däremot känna ngt på sig och frågar ofta när hon ska få ett småsyskon till ;) 
    Stolt mamma till världens finaste Isolde och Stella
  • Phlippan87
    effe skrev 2013-11-05 16:53:20 följande:
    Ringde och bokade tid för vul, fick tid den 18:e. eftersom att jag inte haft mens sen jag fick mf i juli så har jag ingen aning om vilken vecka jag är i... men tror det är väldigt tidigt eftersom att det visades ett svagt plus när jag gjorde testet i helgen :) 

Någon som vet om man kan ta vaccination spruta fast man är gravid? Tog en förra året i december, har för mig att man måste ta en till med ett års mellanrum för att vaccinet ska hålla i 30 år.. hepatit a tror jag det är ( mot gulsot )
    ska till Thailand igen i januari... något annat man ska tänka på då kanske? nån som veT? =)  
    vaccination brukar oftast funka som vanligt men googla eller fråga bm
    Jag har ju tid för vul den 7e, alldeles för tidigt men tänker inte påpeka det för dem utan tar det som en chans att få se att det går framåt eftersom jag fr komma tillbaka sedan då
    Madelene87 skrev 2013-11-05 17:16:39 följande:
    Jag har med funderat över detta lite, tänker att jag ska försöka vänta till efter v.12 gärna till efter RUL, då blir det kortare väntan för flickorna, men det är ju först i februari så frågan är om jag lyckas med det ;)

Min stora tjej hon verkar däremot känna ngt på sig och frågar ofta när hon ska få ett småsyskon till ;) 
    mina tjatar om "bebis" hela tiden nu och påpekar ett par gånger om dagen att de vill ha en lillebror och att pappa ska fixa en åt dem

WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • Jo  anna

Jag hade inte vaccinerat när jag är gravid, det innehåller ju massa ämnen som måste gå över till barnet. :s
    Jag hade väntat.
    Madelene87 skrev 2013-11-05 17:16:39 följande:

Jag är så jättesvullen så det är tveksamt att det går att hålla hemligt så länge och jag vill ju att dom ska få veta av oss och inte av nån annan. Tror inte att det går till efter rul iaf. :S

• Sweet life

Nej, man ska inte ta vaccin mot hep A före vecka 12. Jag funderade på det nämligen när jag var gravid sist och vi skulle till Bali. Infektionsläkaren på akademiska sjukhuset i Uppsala sa tvärt nej. Men efter vecka 12 skulle det vara ok.
  • Sweet life
    Jo anna skrev 2013-11-05 15:26:43 följande:
    När berättar man för syskonen? Sonen är snart sex år och sambon har en dotter som också är sex år, så dom förstår ju lite mer. Har sagt i flera månader "vad ska våran bebis heta?" och sådana saker, fast jag inte varit gravid ännu. Men nu då? :p
    Vi berättade för sambons barn efter ultraljudet sist. Funderar på nått liknande nu. Men man ska ju berätta när det känns bra för dig.
  • ung92

Hejsan! :D Kanske jag får hoppa in här? Fick reda på att jag var gravid nu på Halloween dagen med hjälp av 5 stycken test ;) Trodde inte mina ögon, och sen när man har sisådär 20 test hemma från testlagret kan man inte hålla sig.
    Var helt övertygad om ett blankt "Inte gravid" streck. Men ack så fel jag hade! Har ett barn sen tidigare, en liten son på 1 år & 7 månader :) Är själv 21 år och bor uppe i Gällivare. Känns helt otroligt! Nu håller jag bara alla tummar att jag inte mår lika illa som med sonen. Spydde 10 gånger per dag fram till vecka 36. Och färre efter det.

Appro på det! Tog ett digitalt test idag så är nog på 4+6 som jag trodde från början :D

• Jempiz
    Sweet life skrev 2013-11-05 20:40:40 följande:
    Vi berättade för sambons barn efter ultraljudet sist. Funderar på nått liknande nu. Men man ska ju berätta när det känns bra för dig.

Vi kommer nog vänta med att berätta før sambons son till efter v.12. Han är 9 år fyller 10 den i början på Juli. Då jag är väntad. :P så får väl hoppas det inte blir samma datum!:P Han vill inte ha nåt syskon så får se hur det går.
  • Sweet life
    Jempiz skrev 2013-11-05 20:54:02 följande:

Vi kommer nog vänta med att berätta før sambons son till efter v.12. Han är 9 år fyller 10 den i början på Juli. Då jag är väntad. :P så får väl hoppas det inte blir samma datum!:P Han vill inte ha nåt syskon så får se hur det går.
    Dom här barnen ville inte heller ha ett syskon då, och vill det inte nu heller. Tonåringen är helt hopplös.. Men, det har gått bra och jag hoppas det går bra nu också.
Svar på tråden Julibebis 2014