Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Julibebis 2014

Magen hade visst fått med sig mina nycklar till bilen han körde igår med bilstolen i för sonen så idag fick vi gå till dagis. Mina ligament gillade inte alls detta.

MiniV skrev 2014-03-13 09:15:31 följande:
    Nej, människor vågar inte fråga... Däremot tycker jag att det är bra mycket tydligare på trz fina runda gravidmage och min egna, degiga mage.

De som vet har sagt till mig att det börjar synas nu (är i vecka 24, så det är väl inte så konstigt), men på mitt jobb har inte alla uppfattat att jag är gravid än - Dålig ryktesspridning där... De som får veta säger dock grattis. Men många ser mig sittade under lunchen och då syns det inte lika tydligt...
    Jag har också det problemet med degig mage. Min dotter är i v 34 och har en fin fast stor mage. Jag är i v 24 och min är lika stor fast degig. Min man säger att min mage ser ut som om jag skulle föda idag medan jag tycker den är normal. Men in dotter sa igår att när jag väntade femman för 4 år sedan så var jag så stor att det såg ut som om jag väntade ett helt kompani. Min bm trodde det var tvillingar. Så jag blir nog extremt stor därav den degiga magen nu.
    Frida Andersson skrev 2014-03-13 19:17:20 följande:

Brio primo? Det blev det för oss. Tror jag är nöjd kört med acta graco till dom andra barnen så blir kul att testa nått nytt
    Vi har brio primo och den passar på vår vagns chassi brio sing samt på brio smile
    mamiama skrev 2014-03-15 08:34:14 följande:
    Jag jobbar helt stående, blev sjukskriven 50% i v 18, pga foglossning, är fortfarande halvtidare och är i v 23 med twins. Det hjälpte mej väldigt mycket att gå ner i tid, mår riktigt bra nu och de timmarna jag är på mitt jobb känns bra :)
    Hos oss sjukskrivs tvilling graviditeter helt från v 24.
    johannatys skrev 2014-03-17 10:55:49 följande:

Någon som har problem med sura uppstötningar? Jag blir galen. 

Jag köpte Novalucol igår och det är ju magnesium och kalcium som jag redan äter. Och det ska ta bort kramp i vaderna. Men Novalucol ska man tugga så det blir ett skum som lägger sig i magen så i natt kunde jag sova nästan hela natten utan det besväret iaf. Sedan har jag andra problem men det var skönt att slippa detta. Så mitt råd är att köpa Novalucol tuggtablett.
    Ssr skrev 2014-03-17 16:16:41 följande:

Hej tjejer! Jag har kollat runt lite på babynest, men de är verkligen jättedyra tycker jag. Är det något ni rekommenderar att man har? Jag kan verkligen inte sy ett själv för jag avskyr att sy och mitt tålamod är lika med noll. Hoppas ni har några bra tips :)

Min mamma syr babynest och då ingår två innelakan med plastad frotté på undersidan som man kan ta ut och tvätta. Pm mig gärna.

Min dotter åkte alldeles nyss in till förlossningen. Hon är i v 34+4 så nu är jag nervös.

Lindsey Egot the only one skrev 2014-03-20 00:41:08 följande:

Min dotter åkte alldeles nyss in till förlossningen. Hon är i v 34+4 så nu är jag nervös.

Nej 33+4 dvs i v 34.
    HaBaNiTa skrev 2014-03-20 00:56:47 följande:
    Oj tror du bebis vill ut?
    Vi vet inte. Det bästa hade varit om han ville vara kvar i två veckor till iaf. Men nu har hon haft ont i tre dagar och idag har det inte blivit bättre av dusch eller vila. De måste iaf kolla tappen med vul för att se om den är påverkad. Hur ska jag kunna sova nu?

Hon är hemma igen! Det känns skönt. Tydligen var de inte tillräckligt starka och det känns jätte skönt. Minst två veckor till får han stanna i magen hoppas jag så han inte räknas som prematur. Nu måste hon vila ordentligt och inte anstränga sig.

Svar på tråden Julibebis 2014