• mars2011

Julibebis 2014

Idag på bim-3 fick jag ett plus på stickan. Efter 5 månaders försök. BF 5-7 juli:) några fler som redan plussat? För visst är det ett plus?

• Svar på tråden Julibebis 2014
  • Hilmas Mamma

Ja usch ja för blod... Blir nojig varje gång jag ska gå på toa... Blödde rejält i början när dottern låg i magen.... Fy så hemskt det var... Men det gick ju bra!!! 😊

• huldaskarin

Jag är lika nojjig jag, visst finns rädslan för ännu ett mf. Var på inskrivning igår och fick tid för tidigt UL den 29. Det är ju en hel evighet tills dess. Än så länge har jag bara lite ömma bröst och emellanåt så sticker det och bränner i livmodern.

It wasn't me!
  • Phlippan87

2,5 h till första rul nu...

Lagom kul att vara sänkt av trötthet vid lunch varje dag men vakna vid 5 och inte kunna somna om varje natt

WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • Nimah
    Bebisfabriken skrev 2013-11-06 22:28:54 följande:

Jag hade en minimal blödning igår kväll och en lite större på morgonen. Blev super nojjig och ledsen.
    Vi åkte till gynakuten och förväntade oss att bli hemskickade utan undersökning. Men vi fick ett fantastiskt mottagande.
    Dom kunde se en liten blödning från livmodertappen, men fosterhinnan var rund och fin. Vid missfall börjar den säcka ihop. På vul kunde dom inte se något eftersom det var för tidigt. Så vi fick en bokad tid om två veckor.

Vad bra att ni åkte in, och vad skönt att allt såg bra ut!
  • Nimah
    Phlippan87 skrev 2013-11-07 05:50:29 följande:

Lagom kul att vara sänkt av trötthet vid lunch varje dag men vakna vid 5 och inte kunna somna om varje natt

Håller tummarna för att det går att se något idag och att det ser fint ut!
  • Happy14

Jag har också haft ont i magen, men nu börjar det släppa känner jag! Är extremt svullen jag med redan!! Jag var jätteliten sist och gick bara upp tio kilo, så känns det inte som det kommer bli denna gången ð???.. När tänker ni berätta för syskon och föräldrar ? Jag har berättat för en arbetskamrat som också är gravid och för min mamma.. Min son (7 år) har önskat detta sååå länge och även sambons största på snart 10 år men hans minsta (8år) är sådär, men det går nog över ð???

• Patricia4
    Phlippan87 skrev 2013-11-07 05:50:29 följande:

Jag vet , vaknar 5 varje morgon... Hur ska man orka??!! Lycka till idag , hoppas de ser nåt :) uppdatera oss sen:)
  • Patricia4
    Bebisfabriken skrev 2013-11-06 22:28:54 följande:

Jag hade en minimal blödning igår kväll och en lite större på morgonen. Blev super nojjig och ledsen.
    Vi åkte till gynakuten och förväntade oss att bli hemskickade utan undersökning. Men vi fick ett fantastiskt mottagande.
    Dom kunde se en liten blödning från livmodertappen, men fosterhinnan var rund och fin. Vid missfall börjar den säcka ihop. På vul kunde dom inte se något eftersom det var för tidigt. Så vi fick en bokad tid om två veckor.

Vad skönt med ett bra omhändertagande , har jag aldrig upplevt när jag fått missfall. Noijigt som fasiken med blödningar, men verkar ju vara rätt vanligt. Skönt att det såg bra ut :)
  • Sweet life
    tattines skrev 2013-11-05 21:25:21 följande:

Bor du i Uppsala? :)
    Nej, det gör jag inte. Min mamma vårdades på infektionskliniken där och jag passade på att fråga en "expert".

Jag är uppväxt i Enköping, men bor i Åkersberga utanför Stockholm. 
Svar på tråden Julibebis 2014