• mars2011

Julibebis 2014

Idag på bim-3 fick jag ett plus på stickan. Efter 5 månaders försök. BF 5-7 juli:) några fler som redan plussat? För visst är det ett plus?

• Svar på tråden Julibebis 2014
  • Jempiz
    Blivandetrebarnsmor skrev 2013-11-05 21:49:49 följande:
    Min äldsta pojke som är 8 år vill heller absolut inte ha ett syskon. Jag är jätteorolig för hur vi ska lägga fram det för honom, flickan är 5 år och tar det säkerligen bra. Min sambo har ett barn sedan tidigare också på 5 år. De bor hos oss varannan vecka och ni vet det där med det ständiga dåliga samvetet...
    Att skaffa syskon eller inte är ju inte heller något dom ska få bestämma i den åldern. Men jag förstår precis din oro. Läste någonstans att det är bättre att säga "Vi ska skaffa bebis" istället för "Du ska få ett syskon". Det blir mindre fokus på deras roll och dom har lättare att förstå att det inte är deras beslut att ta utan mammas och pappas.

Det dåliga samvetet kommer nog alltid finnas där då det gäller barn från tidigare förhållanden. Min sambo har konstant dåligt samvete för sin son. Vi har dessutom nyligen flyttat ifrån sonens barndomshem vilket sonen inte gillade. Vi tror dock att det kommer bli bättre med tiden. Ett nytt hem utan allt för många minnen från när mamma och pappa levde ihop kan vara bra tror jag. Han ältade skilsmässan  väldigt mycket förut och det är 8 år sedan de skiljde sig.
  • Phlippan87
    Patricia4 skrev 2013-11-06 07:30:31 följande:
    Välkomna alla nya och grattis:)

Emma80 : min yngsta är 6 år så jag känner likadant. Hela familjen har babyfeber:)

Morgonillamåendet har börjat men slipper kräkas än så länge. Ömma och tunga bröst men annars känns det inte så mkt . Försöker träna på gym , vill inte se ut som en valross på förlossningen ..:) nån annan som tränar och vad?

Jag ska börja simma har jag planerat. Får frikort till badhusen i kommunen som gravid men inte förrän inskrivningen så får fixa det själv tills dess. åker ju snart utomlands så jag får passa på att använda hotellpoolen. Har svårt att träna på annat sätt pga en skelettskada i knät
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • Phlippan87

Välkomna alla nya! Glöm inte lägga in er i bf-listan

• Blivandetrebarnsmor

[quote=71595559][quote-nick]Jempiz skrev 2013-11-06 07:42:56 följande:[/quote-nick]

Blivandetrebarnsmor skrev 2013-11-05 21:49:49 följande:
    Min äldsta pojke som är 8 år vill heller absolut inte ha ett syskon. Jag är jätteorolig för hur vi ska lägga fram det för honom, flickan är 5 år och tar det säkerligen bra. Min sambo har ett barn sedan tidigare också på 5 år. De bor hos oss varannan vecka och ni vet det där med det ständiga dåliga samvetet...
    Att skaffa syskon eller inte är ju inte heller något dom ska få bestämma i den åldern. Men jag förstår precis din oro. Läste någonstans att det är bättre att säga "Vi ska skaffa bebis" istället för "Du ska få ett syskon". Det blir mindre fokus på deras roll och dom har lättare att förstå att det inte är deras beslut att ta utan mammas och pappas. Det dåliga samvetet kommer nog alltid finnas där då det gäller barn från tidigare förhållanden. Min sambo har konstant dåligt samvete för sin son. Vi har dessutom nyligen flyttat ifrån sonens barndomshem vilket sonen inte gillade. Vi tror dock att det kommer bli bättre med tiden. Ett nytt hem utan allt för många minnen från när mamma och pappa levde ihop kan vara bra tror jag. Han ältade skilsmässan  väldigt mycket förut och det är 8 år sedan de skiljde sig.[/quote Tack för klokt svar. Det finns visst andra som inte heller lever i en "riktig" kärnfamilj. Det kommer säkert gå bra, vi är en väldigt trygg familj trots barn sedan tidigare :)
  • Nimah

Grattis och välkomna alla nyplussade!

Jo anna, sådär ser jag med ut. Inte så kul. Det är tarmarna som svullnar tror jag. Brukar lägga sig efter några veckor.

• Flip12

Hej!
    Jag hoppar också in här om jag får. Plussade förra veckan och beräknad till 2/7. Första graviditeten. Kunde inte i min vildaste fantasi tro att man kunde må såhär illa...

• Blivandetrebarnsmor

Jag mår fruktansvärt tjuvtjockt på kvällarna, inget riktigt illamående än. Det kommer säkerligen. Med mina två andra barn mådde jag illa och kräktes från dag 1 till v12, kan ju alltid hoppas att det blir annorlunda denna gången. Annan pappa än till de två första barnen, kan det skilja på hälsan tros?

• Phlippan87

Men vad underbart det är att frysa som en idiot och inte hitta sin vinterjacka där hemma efter flytten! Hittar ridjackorna jag inte använt på 8 år, hittar alla mina vårjackor men inte vinterjackan. Har antagligen hamnat i förrådet eller garaget men vet inte alls vart jag ska leta

• lillagreizn

Plussade idag, hoppas att det går vägen denna gång då jag fick utomkvedshavandeskap i mars i år.
    Håller alla tummar och tår för att vi nu ska få ett litet syskon som beräknas komma 13 juli.  

• HollyH

10-åringen här kommer inte heller att bli överlycklig. men sånt är livet. Utsalegt på det stora hela tror jag iaf att syskon berikar varandra i livet.... <3

Svar på tråden Julibebis 2014