• mars2011

Julibebis 2014

Idag på bim-3 fick jag ett plus på stickan. Efter 5 månaders försök. BF 5-7 juli:) några fler som redan plussat? För visst är det ett plus?

• Svar på tråden Julibebis 2014
  • Phlippan87
    veronica03 skrev 2013-11-07 10:12:39 följande:
    Philippan87:man kan tydligen redan ha antikroppar mot det eller liknande om jag forstatt det riktigt som sa i givet fall beskyddar en - mera atminstone (tror att om man typ haft nagonslags infektion tidigare som gett en skydd - lite som vattkoppor fungerar)

Jag alskar lax, sushi, och blodrott kott.... har mycket svarare med att inte fa ata de sakerna an att halla mig borta fran vin (vilket jag ocksa alskar). Forra gangenutvecklade jag seriosa aversioner mot svinkott (skinka, bacon, kotletter - tom julskinka!!) och det var otroligt sorgligt for sa mycket annat var forbjudet. Och genomstekta biffar ar inget kul
    ok, jag utvecklar bara aversioner mot svärfar Han tjatar konstant om att jag måste tänka på att inte äta så mycket torsk t.ex när jag är gravid samtidigt som han serverar mig parmaskinka som är "tvärförbjudet"
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • Jempiz
    Jensan78 skrev 2013-11-07 09:13:25 följande:
    Grattis till alla nya i tråden! Så härligt! Jag har en dotter på 7 år sen tidigare förhållande och hon har alltid velat ha ett syskon. Men för ca 4 månader sedan bröt hon ihop totalt och sa att hon aldrig vill ha ett syskon. Hon sa att då kommer jag bli utanför . Jag kommer vara hos pappa och sen hos er. Jag vill INTE!! Hon var så ledsen! Man blir ju så ledsen själv. vad säger man liksom! Jag förstår ju verkligen hur hon tänker. Jag försökte förklara för henne att det inte är upp till henne att bestämma och att hon absolut inte ska tänka på sådant sätt. Någon som har tips hur man tacklar detta? Är sjukt nervös för hur jag ska berättar för henne att hon ska få ett syskon! Ha en bra dag tjejer!
    När man är 7 år är man ganska liten och har svårt att föreställa sig hur livet kan se ut med eller utan syskon. Eller i den åldern kan man inte det. Jag tror inte du ska ta så allvarligt på det. När ni väl ska berätta det så säg "Vi ska skaffa bäbis" istället för "Du ska få ett Syskon". Det axlar bort lite ansvar från henne. Sen är ju barn väldigt pendlande i sina känslor. Vissa dagar vill de inte vara på fritids/dagis och vissa andra dagar vill dom absolut inte åka hem därifrån. Men jag oroar mig för exakt samma sak så jag förstår dig. 

• Jempiz
    Phlippan87 skrev 2013-11-07 09:45:22 följande:
    Btw, är nyfiken på vart ni bor, alltså vilken del av landet.
    Själv bor jag i Rimbo (därav ett enormt handbollsintresse) sedan 2 år. Tillhör Norrtälje kommun och Stockholms län så det blir Danderyd för oss när det är dags för förlossning. (för den som är nyfiken och missade all rapportering om Rimbo i våras, så ligger Rimbo mitt i skogen med ca 4500 invånare, 6 mil till Sthlm och 5 till Uppsala)
    Jag bor i Piteå. :)
  • veronica03
    Phlippan87 : hahahah!!!! Under min forsta grav sa hade jag nog vissa Svarmors aversioner (hon hade mycket starka asikter om massor av saker)... hu ja....
  • effe
    Phlippan87 skrev 2013-11-07 11:00:44 följande:
    ok, jag utvecklar bara aversioner mot svärfar Han tjatar konstant om att jag måste tänka på att inte äta så mycket torsk t.ex när jag är gravid samtidigt som han serverar mig parmaskinka som är "tvärförbjudet"
    Men torsk går väl bra att äta om det varit fryst i minst 3 dygn?? 
  • Sweet life
    Phlippan87 skrev 2013-11-07 09:33:52 följande:
    Har för mig att man ska undvika blodigt kött när man är gravid, allt ska genomstekas.
    Av någon anledning känner jag mig ändå lugnare denna graviditet än de två senaste trots att jag har färre symptom.
    Berättar för barnen när vi har någon bild att visa dem.
    Nötkött behöver inte vara genomstekt. Iaf inte enligt min Barnmorska.

Jag äter aldrig genomstekt nöt det är ju som att äta skosula..  
  • Sweet life
    Phlippan87 skrev 2013-11-07 09:45:22 följande:
    Btw, är nyfiken på vart ni bor, alltså vilken del av landet.
    Själv bor jag i Rimbo (därav ett enormt handbollsintresse) sedan 2 år. Tillhör Norrtälje kommun och Stockholms län så det blir Danderyd för oss när det är dags för förlossning. (för den som är nyfiken och missade all rapportering om Rimbo i våras, så ligger Rimbo mitt i skogen med ca 4500 invånare, 6 mil till Sthlm och 5 till Uppsala)
    Danderyd är kung!  

Jag har också ett enormt handbollsintresse och spelade själv tills jag var 19 år i Skånela i Märsta.  
  • Sweet life
    huldaskarin skrev 2013-11-07 10:06:13 följande:
    Jag bor i Gävle.
    Jag pluggar i Gävle.
  • Sweet life
    veronica03 skrev 2013-11-07 10:12:39 följande:
    Philippan87:man kan tydligen redan ha antikroppar mot det eller liknande om jag forstatt det riktigt som sa i givet fall beskyddar en - mera atminstone (tror att om man typ haft nagonslags infektion tidigare som gett en skydd - lite som vattkoppor fungerar)

Jag alskar lax, sushi, och blodrott kott.... har mycket svarare med att inte fa ata de sakerna an att halla mig borta fran vin (vilket jag ocksa alskar). Forra gangenutvecklade jag seriosa aversioner mot svinkott (skinka, bacon, kotletter - tom julskinka!!) och det var otroligt sorgligt for sa mycket annat var forbjudet. Och genomstekta biffar ar inget kul
    Vem säger att du inte får äta det?
  • Phlippan87
    effe skrev 2013-11-07 11:19:42 följande:
    Men torsk går väl bra att äta om det varit fryst i minst 3 dygn?? 
    torsk går bra oavsett vad jag förstått. Men svärfar är lite som han är (tyckte väl att han var expert eftersom deras yngsta inte ens var 1 när vår äldsta föddes).

Bästa sidan när det gäller vad man får/inte får äta, cirkulerar så mycket lögner så lita på denna. http://www.slv.se/sv/grupp1/mat-och-naring/kostrad/gravida/  
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
Svar på tråden Julibebis 2014