• mars2011

Julibebis 2014

Idag på bim-3 fick jag ett plus på stickan. Efter 5 månaders försök. BF 5-7 juli:) några fler som redan plussat? För visst är det ett plus?

• Svar på tråden Julibebis 2014
  • Anni01
    Surrih skrev 2013-11-12 11:35:20 följande:
    Hm. Kan någon hjälpa mig lite här. Jag räknade att jag var typ v6 nu. Men så ringde Bm om tid för inskrivning. Så enligt henne räkna man från sista mensen men jag har ju räknat på den mensen som inte kom! Så enligt henne va ja typ 10 veckor?! Plussade förra veckan med cb, stod gravid 1-2v. Vad stämmer?? Haha

Man räknar preliminärt från senaste mensens första dag. Men bf stämmer ju sällan eftersom alla inte har 28 dagars menscykel.

Brukar du ha länge mellan mensen? Isf kan det ju ändå stämma som graviditet-testet visar, 1-2 veckor men då ska du ha en lååång cykel.
  • Cecam
    Surrih skrev 2013-11-12 12:32:45 följande:
    Haha värsta puckad jag känner mig! Kan man skylla på graviditets hormoner och sinnesförvirring? :,D
    Surrih - Men din lyckost, va skönt att nästan vara i v. 10 när du trodde att du bara var i v. 6. Glad Googla på beräknad förlossning så kommer det upp många bra verktyg som räknar fram vilken vecka du är. Men det stämmer som övriga skriver att det är från första dagen i din senaste mens som du räknar ifrån. Tråkigt att vi inte längre har samma BF dag bara. ;)
  • Surrih

Cecam ja eller hur! Trodde ju vi va själsfränder! Haha! Men är ju kul att va lite längre gången iaf. :) fick tid för inskrivning 17 dec så det känns som evigheter. De va typ den första lediga tiden lät det som. Ska alla i Eskilstuna föda barn liksom?! Tack alla ni som hjälpt mig med räkningen. :) Brukar få mensen mellan 8-14 varje månad, så är lite olika men inte jätte studsigt liksom.

• Cecam
    Surrih skrev 2013-11-12 13:21:25 följande:
    Cecam ja eller hur! Trodde ju vi va själsfränder! Haha! Men är ju kul att va lite längre gången iaf. :) fick tid för inskrivning 17 dec så det känns som evigheter. De va typ den första lediga tiden lät det som. Ska alla i Eskilstuna föda barn liksom?! Tack alla ni som hjälpt mig med räkningen. :) Brukar få mensen mellan 8-14 varje månad, så är lite olika men inte jätte studsigt liksom.

Haha, men eller hur! ;) Är hur som helst jätteglad för din skull! Solig
  • AAS10
    Surrih skrev 2013-11-12 13:21:25 följande:
    Hahah så sa dom här också, fast bor i skaraborg, däremot sa hon också att hon skulle ha 2 inskrivningar den dagen o jag blir den 3;de folk har tydligen legat i rätt bra de sista.... 

• Surrih

Aas10 Varför ska alla bli inskrivna när man själv har såå bråttom haha! Tack cecam! :) är det någon som vet ungefär när man lyssnar på hjärtljudet på bebisen? Minns inte vilken vecka jag gjorde det med dottern :0 känns som man glömt mer än hälften iaf :p

• pixi8

Hoppar in här eftersom jag tror att jag kommer få en julibebis. Gjorde ett positivt test i fredags (8/11) men eftersom jag fick ett tidigt MF förra månaden så har jag ingen aning om i vilken vecka jag är i. Skall dock till BM för inskrivning på måndag, efter det kanske jag är klokare. Detta blir barn nummer två, har en son född mars -12. 

• Nimah

Jag skriver från mobilen så kan inte länka, men sök efter julibebis bf-listan så kommer den upp!

• Nimah
    Surrih skrev 2013-11-12 10:24:34 följande:

Hahaha va roligt cecam! Jag räknade från mensen först jag med men ändrade sen från ÄL ist för den är pålitligare än min mens haha. Värsta kul att det är så lika ju! :D

Så här skrev du ju tidigare, så vet du när du hade äl ska du räkna från det. Fick du 1-2 på cb digital förra veckan står det för att du hade äl 1-2 veckor före du tog testet. Då är man i v 3-4 efter hur bm räknar. Tror snarare att du hade äl senare eller hoppade över en mens, än att du är i v 10, med tanke på test resultatet. Hoppas du kan få ett tidigt ul för att fastställa hur långt gången du är! Är ju altid kul att få se den lilla :)
  • Surrih

Nimah, tror du man kan få ett vul på inskrivningen 17 dec eller ska man kanske gå privat? :)

Svar på tråden Julibebis 2014