• mars2011

Julibebis 2014

Idag på bim-3 fick jag ett plus på stickan. Efter 5 månaders försök. BF 5-7 juli:) några fler som redan plussat? För visst är det ett plus?

• Svar på tråden Julibebis 2014
  • Surrih

Räknade nu från ÄL som skulle varit 26e sep om man går via min app jag gick via med mens å ÄL innan jag vart gravid. Från början räknade jag ju fel. Så de är nog ca 8+4 :)

• Smalltowngal
    Nimah skrev 2013-11-12 13:51:31 följande:
    Så här skrev du ju tidigare, så vet du när du hade äl ska du räkna från det. Fick du 1-2 på cb digital förra veckan står det för att du hade äl 1-2 veckor före du tog testet. Då är man i v 3-4 efter hur bm räknar. Tror snarare att du hade äl senare eller hoppade över en mens, än att du är i v 10, med tanke på test resultatet. Hoppas du kan få ett tidigt ul för att fastställa hur långt gången du är! Är ju altid kul att få se den lilla :)

Tycker också det verkar skumt att det bara visar 1-2 v på ditt test då Surrih :/ hoppas att allt ser bra ut! Att du antingen som sagt haft sen ÄL eller att du är en enorm låghormonare.
  • Surrih

Smalltowngal ja det är lite skumt! Funderar på ta ett nytt test med vecko indikator å se om de är nån skillnad. För första testen gjorde jag med ett aco å där strecket ska vara vart det bara rosa. Men kontroll strecket syntes då..

• Nimah
    Surrih skrev 2013-11-12 13:54:05 följande:

Nimah, tror du man kan få ett vul på inskrivningen 17 dec eller ska man kanske gå privat? :)

Det brukar vara svårt att få remiss. Om jag var du skulle jag boka ett privat så snart de har tid. Är du i v 8+ ser man mycket på ett vanligt ultraljud till och med! Går man till en gynnottagning kostar det som ett läkarbesök.
  • Surrih

Hm. Ska nog försöka hinna med det någon dag! Är ju lång tid kvar tills det är dags för Mvc..

• AAS10
    Surrih skrev 2013-11-12 15:11:37 följande:
    Hm. Ska nog försöka hinna med det någon dag! Är ju lång tid kvar tills det är dags för Mvc..
    försök få ett kub/nup eller vad det heter om inte annat så får du en kik i vecka 10-13
  • marilin

Hej! Väntar barn med bf Juli 2014. Har startat en facebookgrupp (som är hemlig och osökbar utifrån) för oss som väntar sommarbarn 2014. Kom gärna med, vi vill bli flera  

Skicka ett meddelande till mig med din epostadress eller skriv den här under så lägger jag till er som vill  

• gubbenhilfe
    AAS10 skrev 2013-11-12 15:12:15 följande:
    försök få ett kub/nup eller vad det heter om inte annat så får du en kik i vecka 10-13
    Jag tycker att man ska tänka igenom ett beslut om KUB. Det är inte bara att se det som en chans att få se det lilla livet. Får man "dåliga" siffror kan det vara en helt fruktansvärd upplevelse. Även om det skulle visa sig att allt är ok.
  • Surrih

Kub är väl mer för om man misstänker att det är någon avvikelse samt att man är lite äldre? Fick reda på att man inte kan göra privat vul här. Då måste man till akuten för blödningar och sånt isf :O

• gubbenhilfe
    Surrih skrev 2013-11-12 16:38:35 följande:
    Kub är väl mer för om man misstänker att det är någon avvikelse samt att man är lite äldre? Fick reda på att man inte kan göra privat vul här. Då måste man till akuten för blödningar och sånt isf :O
    Där jag bor erbjuds alla KUB oavsett ålder. Däremot finns det ingenstans att göra privat VUL.
Svar på tråden Julibebis 2014