• mars2011

Julibebis 2014

Idag på bim-3 fick jag ett plus på stickan. Efter 5 månaders försök. BF 5-7 juli:) några fler som redan plussat? För visst är det ett plus?

• Svar på tråden Julibebis 2014
  • Patricia4

Hej

Får jag vara med här? Plussade igår på tredje försöket. Svullen mage och tryck nedåt så att jag kissar hela tiden :) Bf 7 juli.

• Qhuiii

Grattis alla nya som plussat! :D

Någon som fått många "symtom" än?

Själv känns de som mina bröst ska sprängas vissa perioder, helt otroligt va de spänner. Illamående kvällstid och efter jag ätit. Visst känns de som man letar symtom, iaf gör jag de lite, mår man illa känns de lite mer verkligt:P

• ScillaBlå

Jag mår lite illa till och från. Mest att jag blir hungrig, behöver äta ofta, minst var tredje timme. Men brösten är värst! Har riktigt ont! Var tvungen att leta fram en för stor BH imorse för att det inte ska spänna för mycket. Aj!

• Adrienne

Grattis alla nygravida! Jag har börjat känna av en del molvärk och blir lite lätt illamående när jag blir hungrig. Och när jag blir hungrig blir jag HUNGRIG! Jag har lite lätt rosafärgade flytningar, det hade jag ibland vid min förra graviditet också under första trimestern. Det känns också som bröstvårtorna är ömma, som att någonting skavt mot dem länge. Har inskrivning den 22 nov :)

• Svartvinbär

Mår lite illa när jag åker typ bil och tåg och på kvällen sen är jag yr.

Fått tid för inskrivning om två veckor och läkarbesök om tre hoppas innerligt få se en liten klump med tickande hjärta då, känns ju dock som en evighet dit....

• LadyGrace

Inga direkta symptom än. Lite molvärk bara.

Har också fått tid för inskrivning. Den 11/11. Fick även tid för ett tidigt UL (antar att det är ett VUL) den 20/12. Hoppas verkligen att allt går bra för det kommer bli en toppen julklapp till föräldrarna :).

• Anni01

Jag har känt mig extra känslig ända sedan ägglossningen, har börjat grina för de konstigaste sakerna och nästa stund känt mig hur glad som helst. Inte bekant med den känslo-bergo-dal banan men har viftat bort det med sömnbrist och trodde dessutom inte jag kunde börja känna symtom så fort... Men i lördags när jag blev hur deppig som helst av att maken inte ville gå in och fika med mig när vi höst-rensade i trädgårn så kände jag att "nej detta är inte jag, nu testar jag". Och jodå ett plus var det, haha. 
    Annars är jag törstigare än vanligt. Men mer symtom än så är det inte just nu. Hoppas verkligen att slippa så mkt illamående denna gång, tyckte det var hemskt förra gången. :S 

• tattines
    Halloj!

Vill först gratulera för alla plus! :)

Jag plussade i lördags och lyckan är total. Har en son född juli -12 och jag och sambon har haft oskyddat sex sen förlossningen men inte prickat rätt tidigare. Denna gång körde vi med äl test och då gick det på en gång :) Går allt som det ska får vi alltså ännu en julibebis, vilken födelsedagspresent åt vår lille prins va? ;) 
  • Jill 79

Jag tänker testa i morgon. Hade mens från 25 /10 och enligt min uträkning bf 1/7 Men vet ju inte om jag är gravid ens. Har inte ett enda symptom än men brukar aldrig vara sen. Väntar med skräckblandad förtjusing på morgondagen. Vet inte riktigt vilket svar jag vill ha...

• Jill 79

Självklart var det ett plus. Alltid lika läskigt. Någon som vet när man borde ringa bm? Om två vecor åker vi utomlands i tre veckor, jag antar att jag borde ringa , och kanske tom varit där??, innan dess??

Svar på tråden Julibebis 2014