• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • mom2012

Solen skiner och jag känner mig taggad.

Har nu äntligen fått tid för återföring efter 5 månaders själslig vila efter missfallet. Det sker på tisdag 26/4 Så nästa vecka vid denna tiden är jag inne I ruvarfasen igen för 12.e gången sedan 2013.

Någon mer här inne som är på G I behandling? Vore trevligt att följas åt

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2016-04-21 11:50:04 följande:

Har nu äntligen fått tid för återföring efter 5 månaders själslig vila efter missfallet. Det sker på tisdag 26/4 Så nästa vecka vid denna tiden är jag inne I ruvarfasen igen för 12.e gången sedan 2013.

Åh håller tummarna för er, nu jäklar ska det gå !!!  <3 
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • BusigaSyrran
    mom2012 skrev 2016-04-20 21:44:27 följande:

Busigasyrran. Menar de verkligen att 2 kurer pergotime skulle ge graviditet.... normalt är ju 12 månader för ett friskt par att bli gravida. Får ni inte fler månader med pergotime då? Det ger er kanske större chans. Har de kollat upp dina prolaktinvärden efter du fick barn? Mina va normala innan barn men efteråt väldigt förhöjda. Förhöjda prolaktin ger infertilitet men kan sänkas med medicin (jag har det och har haft sedan 2013) och då fungerar kroppen normalt igen.

Känner ni själva att något är fel kanske ni ska göra en utredning på ivf klinik. De kanske hittar något som gyn missat. . .

Läs på lite om sekundär barnlöshet och ev även immunologiska problem och se om du känner igen er i något av det. Jag fick en aha upplevelse av att läsa mer om det och jag är nu utredd för immunologiska problem och hade turen att bli gravid 1a försöket. Tyvärr missfall v10 men det gick!

ingen aning faktiskt, de tog blodprover och gjorde gynundersökning nu när vi utreds men de hittade inga fel, va något som va lite förhöjt men inte mycket sa dom så det skulle inte påverka. de frågade även om jag hade bröstmjölk fortfarande (vårt barn är 4år nu) vilket jag inte har för de sa annars kunde de va därför de va lite högt men inte så mkt högt att de va "onormalt".
    Försöker googla men hittar inget direkt om det, när jag blev gravid första gången hade jag gått på minipiller men va skengravid i ett helt år innan jag slutade pillerna och blev gravid direkt. Nu har jag provat äl tester, natural cycles, två kurer pergotime då de säger att mina egna ägg nog är bättre än pergotime.

vi har redan försökt i snart två aktiva år att få ett syskon..

• GrukanGrace

Nu håller jag mina tummar just för dig. Stor stor kram

mom2012 skrev 2016-04-21 11:50:04 följande:

• mom2012

Tack grukangrace! Och alla andra som håller tummar. Jag tvekar på åf denna gång för äl krånglar. Enligt tester fick jag indikation på urin men temphöjning kom 3 dgr senare. Är det ibte typiskt? :)

Busigasyrran bröstvätska är direkt kopplat till högt prolaktin så det är.nog det läkaren pratat om. Högt prolaktin är hindrande för graviditet pga kroppen får signaler som tolkas att du är gravid eller ammar. Kolla upp vilket värde du hade. Du ska ligga mellan 5-20 nmol/liter. Är det högre kan du få tex norprolac eller pravidel som sänker det ganska fort. Kräv nytt blodprov efter medicinering ca 4 v.

• mom2012

Äntligen! Min eskimå överlevde upptining och nu ruvar jag äntligen på den lille. Nu börjar den tuffa tiden som ruvare....bara att vänta för inget jag sjölv kan påverka nu. Testdag 10 maj. Kram på er alla som kämpar!

• Libra1
    mom2012 skrev 2016-04-26 14:49:18 följande:

Äntligen! Min eskimå överlevde upptining och nu ruvar jag äntligen på den lille. Nu börjar den tuffa tiden som ruvare....bara att vänta för inget jag sjölv kan påverka nu. Testdag 10 maj. Kram på er alla som kämpar!

Heja heja! Jag håller tummarna hårt! :)
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2016-04-26 14:49:18 följande:

Heja heja och håller tummarna HÅRT <3
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • mom2012

Busigasyrran har du kollat din journal ang prolaktinvärden? Det låter som det är högt prolaktin de hittat på dig.... det ska alltid följas upp av ytterligare 1 blodprov och om det då är höjt igen följer man upp med Magnetröntgen som är nästa steg.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö