mom2012 skrev 2016-04-20 21:44:27 följande:
Busigasyrran. Menar de verkligen att 2 kurer pergotime skulle ge graviditet.... normalt är ju 12 månader för ett friskt par att bli gravida. Får ni inte fler månader med pergotime då? Det ger er kanske större chans. Har de kollat upp dina prolaktinvärden efter du fick barn? Mina va normala innan barn men efteråt väldigt förhöjda. Förhöjda prolaktin ger infertilitet men kan sänkas med medicin (jag har det och har haft sedan 2013) och då fungerar kroppen normalt igen.
Känner ni själva att något är fel kanske ni ska göra en utredning på ivf klinik. De kanske hittar något som gyn missat. . .
Läs på lite om sekundär barnlöshet och ev även immunologiska problem och se om du känner igen er i något av det. Jag fick en aha upplevelse av att läsa mer om det och jag är nu utredd för immunologiska problem och hade turen att bli gravid 1a försöket. Tyvärr missfall v10 men det gick!
ingen aning faktiskt, de tog blodprover och gjorde gynundersökning nu när vi utreds men de hittade inga fel, va något som va lite förhöjt men inte mycket sa dom så det skulle inte påverka. de frågade även om jag hade bröstmjölk fortfarande (vårt barn är 4år nu) vilket jag inte har för de sa annars kunde de va därför de va lite högt men inte så mkt högt att de va "onormalt".
Försöker googla men hittar inget direkt om det, när jag blev gravid första gången hade jag gått på minipiller men va skengravid i ett helt år innan jag slutade pillerna och blev gravid direkt. Nu har jag provat äl tester, natural cycles, två kurer pergotime då de säger att mina egna ägg nog är bättre än pergotime.
vi har redan försökt i snart två aktiva år att få ett syskon..