• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • mom2012
    Libra1 skrev 2016-04-13 16:52:57 följande:

Vad skönt att ha en plan!!! :D

Har en IVFvän som funderar på Grekland. Men det verkar dyrt. Kan man få någon svensk läkare att översätta recepten eller hur funkar det?

Vissa mediciner finns i sverige och kan skrivas ut av gyn eller ivf klinik. Jag får tex intralipider i dropp och det är något ivf kliniken ivf Falun har börjat med. Din vän får gärna pma mig så kan jag försöka ge tips och vad man bör tänka på och vilka mediciner man ska/kan passa på att köpa hem när man är på plats i grekland. Det brukar va väldigt stort motstånd mot immunologiska mediciner så att få recept översatts är väldigt svårt.
  • BusigaSyrran

Hur många försök har ni gjort innan ni plussade?

Åh såg era ägg/spermier bra ut?

Vi har alla tester gröna men de blir ingen bebis o till sommaren har vi försökt i två år och plussar vi ej innan juni så vill vi göra ivf. Funderade på Malmö men vill höra lite om era erfarenheter.

Hoppas allt går vägen för er o graviditeterna plus om någon ej har plussat att ni gör det snart.

• mom2012

Tjejer.... hade temphöjning i morse från 36.8 till 37.2 vilket förvånar mig då jag inte tycker äl testet är 100% starkt. Eller vad säger ni? Är det översta ett omslag? Vill ju inte missa äl nu...... ju.

• Libra1
    BusigaSyrran skrev 2016-04-17 19:47:07 följande:

Hur många försök har ni gjort innan ni plussade?

Åh såg era ägg/spermier bra ut?

Vi har alla tester gröna men de blir ingen bebis o till sommaren har vi försökt i två år och plussar vi ej innan juni så vill vi göra ivf. Funderade på Malmö men vill höra lite om era erfarenheter.

Hoppas allt går vägen för er o graviditeterna plus om någon ej har plussat att ni gör det snart.

Vi har plussat på försök 1, 3 och 6 men aldrig kommit hela vägen. Har ni inga barn sedan tidigare så kontakta landstinget. Man får 3 gratis IVF. Har ni gjort en utredning?

Våra ägg och spermier ser fina ut.
  • Libra1
    mom2012 skrev 2016-04-20 08:04:03 följande:

Tjejer.... hade temphöjning i morse från 36.8 till 37.2 vilket förvånar mig då jag inte tycker äl testet är 100% starkt. Eller vad säger ni? Är det översta ett omslag? Vill ju inte missa äl nu...... ju.

Åh! Ser inte på telefonen. Ska kolla datorn sen.
  • mom2012

Det kom sig starkt vid lunchtid sen så jag har ägglossning på g :) hurra! Väntar på tid för återföring. Tyvärr är mina inflammation prover förhöjda trots medicinering mot högt Tnf alfa men jag känner mig så motiverad nu.... vil ju inte avbryta.

• Libra1
    mom2012 skrev 2016-04-20 16:29:03 följande:

Det kom sig starkt vid lunchtid sen så jag har ägglossning på g :) hurra! Väntar på tid för återföring. Tyvärr är mina inflammation prover förhöjda trots medicinering mot högt Tnf alfa men jag känner mig så motiverad nu.... vil ju inte avbryta.

Jag håller tummarna!!! :)
  • GrukanGrace

Go go go!

Håller tummar och tår allt vad det går!

mom2012 skrev 2016-04-20 16:29:03 följande:

• BusigaSyrran
    Libra1 skrev 2016-04-20 13:05:59 följande:

Vi har plussat på försök 1, 3 och 6 men aldrig kommit hela vägen. Har ni inga barn sedan tidigare så kontakta landstinget. Man får 3 gratis IVF. Har ni gjort en utredning?

Våra ägg och spermier ser fina ut.

Som jag skrev hittar de inga fel på oss..

Vi försöker med ett syskon och de säger de ej utreder oss då två pergotime kurer ej gjorde att de blev en bebis. De säger bara ni fixar detta själva de kommer ett plus nu är ju så unga..

Vad har du för erfarenheter i Malmö?
  • mom2012

Busigasyrran. Menar de verkligen att 2 kurer pergotime skulle ge graviditet.... normalt är ju 12 månader för ett friskt par att bli gravida. Får ni inte fler månader med pergotime då? Det ger er kanske större chans. Har de kollat upp dina prolaktinvärden efter du fick barn? Mina va normala innan barn men efteråt väldigt förhöjda. Förhöjda prolaktin ger infertilitet men kan sänkas med medicin (jag har det och har haft sedan 2013) och då fungerar kroppen normalt igen.

Känner ni själva att något är fel kanske ni ska göra en utredning på ivf klinik. De kanske hittar något som gyn missat. . .

Läs på lite om sekundär barnlöshet och ev även immunologiska problem och se om du känner igen er i något av det. Jag fick en aha upplevelse av att läsa mer om det och jag är nu utredd för immunologiska problem och hade turen att bli gravid 1a försöket. Tyvärr missfall v10 men det gick!

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö