• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • mom2012

Börjat bli lite låg redan..... Känner absolut ingenting magen. Sist hade jag tre hugg i magen rd2. Nu på rd3 snart rd4 ... immunförsvaret är lugnt vilket jag också tolkar som att blaston nog inte fäst.

Kände du något libra nu när du blev gravid? Å du målamitthjärta? Kändes det likadant med båda pojkarna?

Med mitt 1a barn fick jag en klassisk nidblödning. Min 2a grav nu i höstas fick jag inte det..men huggen i magen ..så det skiljer säkert från gång till gång på samma person? (Intalar jag mig)

• Gina43
    mom2012 skrev 2016-04-29 21:23:50 följande:

Börjat bli lite låg redan..... Känner absolut ingenting magen. Sist hade jag tre hugg i magen rd2. Nu på rd3 snart rd4 ... immunförsvaret är lugnt vilket jag också tolkar som att blaston nog inte fäst.

Kände du något libra nu när du blev gravid? Å du målamitthjärta? Kändes det likadant med båda pojkarna?

Med mitt 1a barn fick jag en klassisk nidblödning. Min 2a grav nu i höstas fick jag inte det..men huggen i magen ..så det skiljer säkert från gång till gång på samma person? (Intalar jag mig)

Kära du, det är för tidigt att känna något! Jag kände av graviditeterna först när hormonnivåerna börjat att stiga och äggstockarna reagerat (och då var det efter hormonbehandling och de var känsliga). Sedan ja, graviditeterna var väldigt olika.

Jag förstår din oro och den överjävliga väntan under ruvningen. Håller tummarna för dig!
  • Libra1

Åh! Vet hur jobbigt det är. :(

Kände inte så mycket denna gången då jag blev överstimulerad. Vågade inte hoppas heller. Så det tog ett tag innan jag kände något. Det första var att jag behövde kissa på natten. Men det kom lite senare. Det är svårt att känna något innan hcg finns i kroppen.

Kram på dig!!!
  • MålaMittHjärta

Usch ruvningen är hemsk, så mycket psykisk terror! 

Med äldsta sonen fick jag känsliga bröstvårtor (kunde inte duscha utan att det gjorde ont) tidigt och kände mig gravid direkt.

Med denna kände jag inget alls i början, hade inte alls känsliga bröstvårtor som med sonen. Kände dock av ömma bröst men det var jag helt säker att det var en biverkning av lutinus. Men kände inte av några andra symtom alls innan td utan var helt säker att lutinus lurade min kropp. Och mina graviditeter har varit helt olika även om det är samma kön.

Men håller tummarna hårt för er <3 
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Gina43

Jag har förresten fått min lille pojke nu. Vi är hemma sedan ett tag tillbaka. Frisk och stark kom han ut efter en lång och tuff förlossning. Jag är ganska sydd, men blir väl återställd igen. Det viktigaste är den lille som jag har i knät, att han kom! En bra start tillsammans har vi också fått. Jag har fått gott om tid att vila med barnet.

• mom2012

Å Grattis Gina43! Va mysigt! Jag hade som du en svår förlossning, så lite rädd är jag allt för ev ny graviditet men det löser sig. Bebisgosa lite från mig me.

• Libra1
    Gina43 skrev 2016-04-30 19:31:53 följande:

Jag har förresten fått min lille pojke nu. Vi är hemma sedan ett tag tillbaka. Frisk och stark kom han ut efter en lång och tuff förlossning. Jag är ganska sydd, men blir väl återställd igen. Det viktigaste är den lille som jag har i knät, att han kom! En bra start tillsammans har vi också fått. Jag har fått gott om tid att vila med barnet.

Vad härligt att höra! Ett stort grattis!!! :)
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö