• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • mom2012

Grukangrace de är dyra på Nordic. 1500 kr för ett vul och bara i mån av tid. Emma kliniken kanske är billigare. Kolla båda :)

• mom2012

PS det är Säkert ingen fara att missa 1 tablett. De måste ju lagras på Ngt sätt i kroppen för jag kan inte tänka mig det går från x till 0. Det är lugnt! Kram

• Tindra85

Är det underbehandling@nordicivf.se ?

Jag har nämligen inte fått någon mail så vet inte :)

Och ultraljuden där ingår ju om man är under behandling.

GrukanGrace skrev 2016-07-23 03:34:10 följande:

Åh ok slarvigt av mig fick för mig att det var tom 31.

Borde väl vara den vanliga "underbehandling"?

Jag mailar dem.

Kram

• mom2012

De kostar 1500 sek om man ej gör behandling där men ändå behöver deras hjälp.

• Dishan

Hej alla ni som varit på Nordic IVF.

Ni pratar om AMH värden. Är 36 år AMH värdet mättes för 1 år sedan och var då 1.1...lite lågt enligt läkaren.

Vet ni om Nordic IVF har någon lägsta gräns gällande AMH värdet?

Mvh #orolig :-/

• Kampenombarnlängtan

Hej!

Vi håller på med det långa protokollet på Nordic o undrar varför man sprayar synarela 1 vecka till efter man fått mens? Tänkte att när man på Rmc gjorde långa så började man spruta dagen efter man fick sin mens men här ska man vänta en vecka till, e det någon som vet varför?

• Gina43
    Dishan skrev 2016-08-19 15:32:05 följande:

Hej alla ni som varit på Nordic IVF.

Ni pratar om AMH värden. Är 36 år AMH värdet mättes för 1 år sedan och var då 1.1...lite lågt enligt läkaren.

Vet ni om Nordic IVF har någon lägsta gräns gällande AMH värdet?

Mvh #orolig :-/

Hej! Det kan spela roll för om de låter er köpa ett tre-pack. Tror inte att ditt AMH-värde måste vara ett problem för Nordic - det beror på om äggen de får ut är av bra kvaliter och blir fina embryon med din mans spermier. Lycka till!
  • Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2016-09-25 15:21:00 följande:

Hur går det för alla i tråden <3 ?

Elvis och Ebbot
    4 veckor till BF!!! :D
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö