• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • BusigaSyrran

Är det några utav er som har provat akupunkturen via kliniken?

Jag skall till Ellinor nästa vecka och prova detta, inte bokat tid ännu hos nordic men det är dom vi har tänkt försöka hos.

• Libra1
    BusigaSyrran skrev 2016-06-12 22:43:56 följande:

Hur ställer sig Nordic till att föra tillbaka två embryo om man kan få ut och befruktade ägg att få öka chansen för tvillingar?

Jag har fått tillbaka 2 embryon 2 gånger. Men bara 3-dagars. De sätter inte gärna in 2 blastocyster.
  • mom2012
    BusigaSyrran skrev 2016-06-12 19:16:41 följande:

okej vi har försökt att bli gravida aktivt i två års tid men kört oskyddat längre.

inte fått ett enda postivt test och läkarna hittar inga fel på oss.

Jag menade dock såklart att jag skickade meddelande till dig med intressanta kliniker. vi är själva på det spåret då vi inte orkar vänta längre efter ett syskon då vi vill ha fler än ett barn till.

Googla på sekundär barnlöshet immunförsvar och se om du får några aha upplevelse när du läser där. Det är inte helt ovanligt att man får 1 men inte barn 2. För mig va det iaf en aha upplevelse och jag sökte immunförsvar hjälp utomlands. Blev gravid 1a

försöket men fick missfall v10....
  • BusigaSyrran
    mom2012 skrev 2016-06-14 23:32:53 följande:

Googla på sekundär barnlöshet immunförsvar och se om du får några aha upplevelse när du läser där. Det är inte helt ovanligt att man får 1 men inte barn 2. För mig va det iaf en aha upplevelse och jag sökte immunförsvar hjälp utomlands. Blev gravid 1a

försöket men fick missfall v10....

Vet väl inte riktigt om jag fick fram det.

Men jag har varit sjuk är ganska ofta förkyld iaf på hösten/vintern då jag jobbar mycket ute och inne.

Haft uvi och ögoninflammation nu iår.

Så vet inte riktigt om det beror på det.

Men jag hoppas akupunkturen kan hjälpa.

Ingen av er som gjort det hos Elinor via Nordic?

Vi funderar på att göra ivf där nämligen.
  • mom2012

Vi ställde in vår sista IVF nu i Juni pga bara 2 folliklar och vi hade ju ändå ställt in oss på Äggdonation efter sommaren. Läkaren på Nordic sa med glimten I ögat att vi kunde ju ta vara på de 2 äggen som fanns och ovitrellen skulle ju ändå tas. Sagt och gjort så körde vi 3 dgr "Baby Dance" som det heter I fertility friend. Nu är jag lite I chock. Jag fick igår en tydlig implantationsdipp I min tempning. Jag har inte sovit på hela natten av nyfikenhet och oro men när jag tog tempen I morse hade den stigit igen! 

Jag har kollat igenom alla mina grafer sedan 2011 och ser ingen där jag haft en dipp innan mens på detta viset. Bara en rejäl dipp de 2 ggr jag varit gravid (2011-06 samt 2015-09). Mensen kommer oftast ca 14 dgr efter Ägglossning.

Vad tror ni tjejer? Är det min kropp som spelar mig ett spratt nu? Tog ett gravtest I dag men det var negativt, är bara på 11 DPO så det kan ju vara lite tidigt.

• mom2012

Jag vet jag är ute och "fiskar" nu men här är en graf från April 2016. Så ser graferna oftast ut om det blir mens.
    Neders en graf på grav 2015-09. Dipp    

September 2015 - gravid tills v10

• Libra1
    mom2012 skrev 2016-06-29 13:21:31 följande:

Vi ställde in vår sista IVF nu i Juni pga bara 2 folliklar och vi hade ju ändå ställt in oss på Äggdonation efter sommaren. Läkaren på Nordic sa med glimten I ögat att vi kunde ju ta vara på de 2 äggen som fanns och ovitrellen skulle ju ändå tas. Sagt och gjort så körde vi 3 dgr "Baby Dance" som det heter I fertility friend. Nu är jag lite I chock. Jag fick igår en tydlig implantationsdipp I min tempning. Jag har inte sovit på hela natten av nyfikenhet och oro men när jag tog tempen I morse hade den stigit igen! 

Jag har kollat igenom alla mina grafer sedan 2011 och ser ingen där jag haft en dipp innan mens på detta viset. Bara en rejäl dipp de 2 ggr jag varit gravid (2011-06 samt 2015-09). Mensen kommer oftast ca 14 dgr efter Ägglossning.

Vad tror ni tjejer? Är det min kropp som spelar mig ett spratt nu? Tog ett gravtest I dag men det var negativt, är bara på 11 DPO så det kan ju vara lite tidigt.

Hoppas hoppas!!! :D
  • mom2012

Målamitthjärta - hur går det för dig. Bara några få dagar kvar nu! Känner du att det är på G?

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2016-06-30 19:20:45 följande:

Målamitthjärta - hur går det för dig. Bara några få dagar kvar nu! Känner du att det är på G?

2 dagar kvar, känner av mycket sammandragningar, förvärkar (mest på nätterna) och tryck neråt. Vi har barnvakt till storebror till imorgon så hade varit smidigt om det satt igång ikväll/natt.. Men får väl se när det sker.
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö