• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • BusigaSyrran
    mom2012 skrev 2016-06-03 08:55:04 följande:

Busiga syrran. Förstår inte riktigt läkarens agerande. Antingen betalar landstinget och då får man IVF på remiss från sin läkare, eller så betalar man ur egen ficka och då är inte landstinget eller någon läkare med och skriver remiss. Eller menar hon att man kan gå fore I köer mm om man får remiss från läkare?

Är ni I startgroparna och ska välja klinik så rekommenderar jag att ni läser in er på de olika klinikernas statestik för just er alder. Jag tex har passerat 40 nu och då är det en klinik som har bra resultat på graviditeter och födda barn för personer over 40 som jag hade kollat på om jag skulle valt klinik idag (Det ska jag inte).

Lycka till!

Tack skall kolla upp det :)
    har bett kvinnokliniken nu att skicka hem mina journaler.

vi funderar på dessa eller Nordic ivf, Cura Öresund också copenhagen då vi bor nära till allihopa med fast att vi kan tänka oss att åka uppåtlandet med för en bra klinik. Skall bara se vad min läkare säger om att prova hormonbehandling också invänta mina journaler med alla prover innan jag kontaktar klinikerna.

här är copenhagens resultat. www.copenhagenfertilitycenter.com/behandlingen/vores-resultater-.htm

• Gina43
    BusigaSyrran skrev 2016-06-03 20:47:07 följande:

Tack skall kolla upp det :)

har bett kvinnokliniken nu att skicka hem mina journaler.

vi funderar på dessa eller Nordic ivf, Cura Öresund också copenhagen då vi bor nära till allihopa med fast att vi kan tänka oss att åka uppåtlandet med för en bra klinik. Skall bara se vad min läkare säger om att prova hormonbehandling också invänta mina journaler med alla prover innan jag kontaktar klinikerna.

här är copenhagens resultat. www.copenhagenfertilitycenter.com/behandlingen/vores-resultater-.htm

Carlanderska i Göteborg är också bra.

Läs statistik om de svenska IVF-klinikerna i Q-IVF:s sammanställning (googla).
  • BusigaSyrran
    Gina43 skrev 2016-06-05 12:45:38 följande:

Carlanderska i Göteborg är också bra.

Läs statistik om de svenska IVF-klinikerna i Q-IVF:s sammanställning (googla).

Tack ska göra de igen :)
  • MålaMittHjärta

Mom2012: Gör ni ÄD via kliniken i London, Grekland eller på annat håll?
    Spännande :)

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • mom2012

Målamitthjärta med tanke på mina immunproblem så kör vi vår ÄD i grekland. Men vi har sommar-paus och tar det efter sommaren. Har ej skrivit på några papper ännu. Vi är rätt slitna nu.... iaf jag. Jag är trött på allt vad hormoner och sprutor och allt heter. Tack för omtanken! Ha en härlig sommar och skriv gärna när du fått gossen!!!

• BusigaSyrran
    mom2012 skrev 2016-06-09 11:45:46 följande:

Målamitthjärta med tanke på mina immunproblem så kör vi vår ÄD i grekland. Men vi har sommar-paus och tar det efter sommaren. Har ej skrivit på några papper ännu. Vi är rätt slitna nu.... iaf jag. Jag är trött på allt vad hormoner och sprutor och allt heter. Tack för omtanken! Ha en härlig sommar och skriv gärna när du fått gossen!!!

Jag har skickat PM till dig :) om en klinik vi va ointresserade utav. Svarar du kan vi kanske prata om lite olika kliniker mm.

Försök pricka in äl själva om ni ej orkar o sen ta en paus så gör vi.
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2016-06-09 11:45:46 följande:

Absolut njut av en sommar utan hormoner, stress, sprutor och annat. Njut av sommaren och hämta nya krafter inför hösten. <3 
    Tack :) absolut kan jag skriva här när han kommit.
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • mom2012
    BusigaSyrran skrev 2016-06-09 22:43:08 följande:

Jag har skickat PM till dig :) om en klinik vi va ointresserade utav. Svarar du kan vi kanske prata om lite olika kliniker mm.

Försök pricka in äl själva om ni ej orkar o sen ta en paus så gör vi.

Vi har gjort IVF pga vi ej kan bli naturligt gravida. Så det är inte en möjlighet för oss.
  • BusigaSyrran
    mom2012 skrev 2016-06-12 18:36:36 följande:
    Vi har gjort IVF pga vi ej kan bli naturligt gravida. Så det är inte en möjlighet för oss.

okej vi har försökt att bli gravida aktivt i två års tid men kört oskyddat längre.

inte fått ett enda postivt test och läkarna hittar inga fel på oss.

Jag menade dock såklart att jag skickade meddelande till dig med intressanta kliniker. vi är själva på det spåret då vi inte orkar vänta längre efter ett syskon då vi vill ha fler än ett barn till.

• BusigaSyrran

Hur ställer sig Nordic till att föra tillbaka två embryo om man kan få ut och befruktade ägg att få öka chansen för tvillingar?

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö