• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2016-07-15 17:22:33 följande:

Stort grattis Målamitthjärta!!! Jag har undrat när han skulle komma men så såg jag nya inlägg I Nordic gruppen och då tänkte ja att nu äntligen

Tack :) Jo han var en liten segis, helt sjukt att man aldrig vänjer sig vid den där väntan men tack och lov kom han till slut och det blev väldigt bra ändå :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Gina43

Oj, det lät fort! Men igångsättningen, innebär inte det värkstimulerande medel i viss grad? (jag är helt okunnig på området) Här fick man ta hål på hinnorna och få vattnet att gå för att uppnå progress.. Jag hade en lååång och seg förlossning.

Det är 21 månader mellan mina pojkar. Full rulle med tvååring som är överallt..

Hoppas att ni mår bra! Jag lät min man ta storebror en hel del när bebisen var helt nykläckt. Han såg till att det blev underhållning och aktivitet så att jag fick vila. Tror inte att tvååringen reflekterade så mycket över det - han hade helt enkelt för kul. I sommar umgås vi alla fyra lite mer balanserat.

• GrukanGrace

Hej

Nu när Nordic har sommarstängt vem vänder man sig till då för vul? Behöver göra ett 1-2 augusti.

Tror det blir svårt med tid på vanlig mottagning eller?

• MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2016-07-19 23:18:05 följande:

Oj, det lät fort! Men igångsättningen, innebär inte det värkstimulerande medel i viss grad? (jag är helt okunnig på området) Här fick man ta hål på hinnorna och få vattnet att gå för att uppnå progress.. Jag hade en lååång och seg förlossning.

Det är 21 månader mellan mina pojkar. Full rulle med tvååring som är överallt..

Hoppas att ni mår bra! Jag lät min man ta storebror en hel del när bebisen var helt nykläckt. Han såg till att det blev underhållning och aktivitet så att jag fick vila. Tror inte att tvååringen reflekterade så mycket över det - han hade helt enkelt för kul. I sommar umgås vi alla fyra lite mer balanserat.

Fick en "tepåse" med glandin typ hormoner som lurar kroppen att sätt igång. Slapp värkstimulerande dropp som tur är (enligt min syster var det hemskt). Min första förlossning var också snabb så är nog individuellt det där med förlossningar.

Min sambo är föräldraledig/semester så han är hemma 4 veckor till så det är perfekt så han kan aktivera storebror när jag är tråkig och ammar lillebror. Dock visar han sällan avundsjuka mot lillebror :) Och vi mår bra allihopa, lite trötta men så värt det :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Gina43

Jag fick värkstimulerande trots att jag haft ett KS (det brukar man visst inte ge). Tyckte inte att det var så hemskt, men det beror ju på hur mycket de vrider på kranen (brrr!).

Vi har ingen avundsjuka här, vilket är skönt! Men från tid till annan tycker jag att det är rätt tufft med två små, så jag är tacksam för att det inte är ännu jobbigare. Vi har ett embryo i frysen och någonstans känns det i kroppen att det gärna får bli fler barn, men jag vet inte om jag skulle våga. När lillen vrålar och är krävande mår jag faktiskt dåligt ibland. Det är tufft läge här med bara två.

• mom2012
    GrukanGrace skrev 2016-07-20 00:11:41 följande:

Hej

Nu när Nordic har sommarstängt vem vänder man sig till då för vul? Behöver göra ett 1-2 augusti.

Hej. Kontakta emma kliniken i Malmö. Tror de har öppet. Annars vanliga gyn. De kan ju inte stänga på sjukhuset Kan jag tycka.... Jag fick göra mitt v 7 vul på Nordic i v 10 tror jag. Det va mitt i sommaren för mig. Nordic tar 1500 för ett vul. Tror Emma kliniken tar 500 kr.
  • GrukanGrace

Ok tack då ringer jag dem. Vill inte vänta längre än nödvändigt.

Åh igår eller i natt missade jag att ta en progynonrablett. Fan.

Men jag kan inte vrida tillbaka klockan så jag ska släppa det nu.

Kram

mom2012 skrev 2016-07-20 20:48:04 följande:

Hej. Kontakta emma kliniken i Malmö. Tror de har öppet. Annars vanliga gyn. De kan ju inte stänga på sjukhuset Kan jag tycka.... Jag fick göra mitt v 7 vul på Nordic i v 10 tror jag. Det va mitt i sommaren för mig. Nordic tar 1500 för ett vul. Tror Emma kliniken tar 500 kr.

• Tindra85

Men nordic öppnar ju till 1-2 aug? Semesterstängt tom v 30 väl?

Läste på hemsidan nu att man kan maila och säga att man vill ha under v 30 (antar för o slippa bli nerringd mån v 31 antar jag)

Jag är i samma sits som dig, mitt problem är dessutom att vi åker iväg nästa fredag och är borta i tre veckor...barnmorskan i byn har skickat remiss till sjukhuset i förhoppning att jag ska få en tid nästa vecka men känns inte troligt. Emmakliniken hade fullt denna och nästa vecka sa dem till mig i vart fall :/

Men som sagt borde de ju kunna vida dig till Nordic i augusti :)

Lycka till!

GrukanGrace skrev 2016-07-20 00:11:41 följande:

Hej

• Tindra85

Nordic IVF Center Malmö har semesterstängt vecka 27-30, dvs 2 ? 31 juli. Vi öppnar åter måndagen den 1 augusti kl 08.00.

För er som är patienter hos oss och som har frågor angående behandling, planering för ny behandling eller vill boka tid för graviditetsultraljud går det bra att skicka mail till oss under vecka 30. Använd då den e-postadress ni har fått av oss.

-vet dock inte vilken mail de hänvisar till? Vet du?

• GrukanGrace

Åh ok slarvigt av mig fick för mig att det var tom 31.

Borde väl vara den vanliga "underbehandling"?

Jag mailar dem.

Kram

Tindra85 skrev 2016-07-22 14:18:11 följande:

Nordic IVF Center Malmö har semesterstängt vecka 27-30, dvs 2 ? 31 juli. Vi öppnar åter måndagen den 1 augusti kl 08.00.

För er som är patienter hos oss och som har frågor angående behandling, planering för ny behandling eller vill boka tid för graviditetsultraljud går det bra att skicka mail till oss under vecka 30. Använd då den e-postadress ni har fått av oss.

-vet dock inte vilken mail de hänvisar till? Vet du?

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö