• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • MålaMittHjärta
    Cita skrev 2016-09-26 08:16:36 följande:

Hej! Jag är ny här inne, 35 år gammal och vill gärna ha barn nr 2 (med ny man). Jag har läst på en massa om Nordic som verkar riktigt bra!

Hur är era upplevelser?

Och hur gjorde ni för att komma dit? Via remiss?

Är era försök egenfinansierade eller via landsting?

Jag läser om dyra VUL tex, men de ingår väl om man behandlas där?

Berätta gärna era historier, jag är så nyfiken och förväntansfull :)

Vi är supernöjda med nordic, har trivts jättebra där. Detta var syskonförsök så det fick vi bekosta själva, ringde och bokade tid och sen var vi igång. 
    Vet faktiskt inte om man kan göra försök genom landstinget via dem, ring och kolla :)
    Elvis och Ebbot
  • Libra1
    Kampenombarnlängtan skrev 2016-09-30 22:12:49 följande:

Någon som vet om dem gör äggplock på en lördag:)?

Ja det gör dem. Även söndagar om det skulle behövas. :)
  • Gina43
    mom2012 skrev 2016-09-30 08:21:39 följande:

Hej på er. Längesedan jag var här inne. Tänkte bara uppdatera med att vår 1.a äggdonation har resulterat i ett efterlängtat plus. Vi bestämde oss för att 50% av äggen skulle befruktas av min man och resten av en donator. Hans spermier var så dåliga. Ett endaste ägg från min man gick vidare till blastocys, dubbeldonator äggen blev 3 st fina blastocyster. Vi valde att föra tillbaka 1 ägg (mannens).

Jag är chockad för jag kände inget alls (symptom) mer än att mensen var på G...

Vi är försiktigt optimistiska, tar 1 dag i taget. I dag är det HCG uppföljning för att kontrollera att det stegrar som det ska.

Wow! Spännande!! Hoppas att du fortsätter att uppdatera här så att vi vet hur det går. Hoppas på det bästa för er!!
  • mom2012

Försiktigt optimistisk :) Hcg stegrar som det ska och progesterone nivån är ok. Nu är v7 vul bokat för att se att där är en graviditet och denna gång av rätt storlek. Det är väldigt nervöst. Med vår dotter tänkte vi inte på missfall en enda gång men har man väl haft ett så blir man ju väldigt försiktig. Ja ni vet ju. Kram till er alla!

• Gina43
    mom2012 skrev 2016-10-02 16:52:39 följande:

Försiktigt optimistisk :) Hcg stegrar som det ska och progesterone nivån är ok. Nu är v7 vul bokat för att se att där är en graviditet och denna gång av rätt storlek. Det är väldigt nervöst. Med vår dotter tänkte vi inte på missfall en enda gång men har man väl haft ett så blir man ju väldigt försiktig. Ja ni vet ju. Kram till er alla!

Jag vet hur det är! Man blir luttrad. Jag gladdes efter vecka 24-25 och packade BB-väskan i vecka 35. Flera jag känner frågade "vadå vecka 24-25, vad händer då?" och en av dem hade inte ens BB väskan redo till förlossningen i vecka 39..

Stor kram!
  • Kampenombarnlängtan

Hur kände ni er på sprut dag 10? Jag har 22 äggblåsor o ska ev göra äggplock på fredag. Men känner rejält i äggstockarna nu. Var på ultraljud idag o det var ingen överstimulering sa Pia. Jag har ätit alvedon hela dagen för att det spänner nå fruktansvärt. Ska tillbaka på onsdag på ultraljud igen. Hade ni oxå ont i äggstockarna mot slutet?

• Gina43

Ja..jag hade rejäla spänningar i äggstockarna. Kände mig som en romstinn torsk! Det är obehagligt, men det är en så kort tid! Snart blir du av med molandet! Hoppas att det går bra för er!

• Gina43

Barnet har hygglig chans att överleva om det skulle behöva komma ut då

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö