• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Gina43
    mom2012 skrev 2016-05-18 22:34:17 följande:

Grukangrace vi är där också. Hade samtal med kliniken idag om olika alternativ för oss och råd och tips kring tex embryo donation eller bara äggdonation.

Ska ni göra er för någonstans? Pm gärna till mig. Kram!!

Oj vad ni kämpar! Jag är imponerad av er handlingskraft! Kram
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2016-05-18 22:34:17 följande:

Grukangrace vi är där också. Hade samtal med kliniken idag om olika alternativ för oss och råd och tips kring tex embryo donation eller bara äggdonation.

Ska ni göra er för någonstans? Pm gärna till mig. Kram!!

Hoppas ni kommer fram till ert beslut som känns bra för er <3 Är med imponerad av er styrka och önskar er lycka till vad ni än väljer <3
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • mom2012

Ja.... vad gör man efter 13 ivf för syskon när det inte fungerar. Längtan efter syskon är så stor. Trodde ärligt inte det efter att vi fick 1a barnet. Hör finns mer kärlek till fler barn! Kram alla som kämpar och ni som är gravida som följts åt här i tråden och tack för lyckönskningar.

• GrukanGrace

Ja vi har verkligen följts åt länge vi två.

Det var svårt att ge upp men nu har jag landat i att vi inte ger upp utan det finns ett halmstrå till och drömmen om att lyckas är så stark. Så ÄD känns nu helt rätt.

Kram alla kämpar!

mom2012 skrev 2016-05-19 16:19:55 följande:

Ja.... vad gör man efter 13 ivf för syskon när det inte fungerar. Längtan efter syskon är så stor. Trodde ärligt inte det efter att vi fick 1a barnet. Hör finns mer kärlek till fler barn! Kram alla som kämpar och ni som är gravida som följts åt här i tråden och tack för lyckönskningar.

• MålaMittHjärta

Håller med libra, spännande med äd :) 

Var på vårt tul förra veckan, fick t.o.m se lillebrors ansikte i 3d helt magiskt. En kopia av sin storebror <3 

• Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2016-05-24 22:30:24 följande:

Håller med libra, spännande med äd :) 

Var på vårt tul förra veckan, fick t.o.m se lillebrors ansikte i 3d helt magiskt. En kopia av sin storebror <3 

Vad häftigt!!! :)

Vi ska göra RUL imorgon. Längtar så!!!
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2016-05-25 11:05:06 följande:
    Vad häftigt!!! :)

Vi ska göra RUL imorgon. Längtar så!!!
    Lycka till :)
  • BusigaSyrran
    Gina43 skrev 2016-05-19 07:28:27 följande:
    Det har gått ett tag sedan din fråga, men du kan i regel inte köpa tjänster från landstinget. De konkurrerar inte med privata kliniker på marknaden Undantaget är när du gjort landstingsfinansierad IVF, fått barn och har embryon kvar i frysen för syskonförsök då du får "köpa" FET om jag har förstått det rätt. Visst upphandlar landstinget tjänster från kliniker, men det är främst när de inte uppfyller vårdgarantin som man skickas till sådana kliniker.

okej men min läkare sa att hon kunde skicka en remiss till ivf, dock så har vi ju redan ett barn ihopa vilket gör att vi får bekosta ivf själva.

därför jag inte riktigt hängde med och ställde frågan :)

• mom2012

Busiga syrran. Förstår inte riktigt läkarens agerande. Antingen betalar landstinget och då får man IVF på remiss från sin läkare, eller så betalar man ur egen ficka och då är inte landstinget eller någon läkare med och skriver remiss. Eller menar hon att man kan gå fore I köer mm om man får remiss från läkare?

Är ni I startgroparna och ska välja klinik så rekommenderar jag att ni läser in er på de olika klinikernas statestik för just er alder. Jag tex har passerat 40 nu och då är det en klinik som har bra resultat på graviditeter och födda barn för personer over 40 som jag hade kollat på om jag skulle valt klinik idag (Det ska jag inte).

Lycka till!

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö