• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Gina43
    Libra1 skrev 2016-09-25 15:47:35 följande:

4 veckor till BF!!! :D

Yay!!! SÅ glad för din skull! Som ni har kämpat..!
  • Libra1
    Gina43 skrev 2016-09-25 20:27:26 följande:
    Yay!!! SÅ glad för din skull! Som ni har kämpat..!
    Tack! <3

Hej! Jag är ny här inne, 35 år gammal och vill gärna ha barn nr 2 (med ny man). Jag har läst på en massa om Nordic som verkar riktigt bra!

Hur är era upplevelser?

Och hur gjorde ni för att komma dit? Via remiss?

Är era försök egenfinansierade eller via landsting?

Jag läser om dyra VUL tex, men de ingår väl om man behandlas där?

Berätta gärna era historier, jag är så nyfiken och förväntansfull :)

• Libra1
    Cita skrev 2016-09-26 08:16:36 följande:

Hej! Jag är ny här inne, 35 år gammal och vill gärna ha barn nr 2 (med ny man). Jag har läst på en massa om Nordic som verkar riktigt bra!

Hur är era upplevelser?

Och hur gjorde ni för att komma dit? Via remiss?

Är era försök egenfinansierade eller via landsting?

Jag läser om dyra VUL tex, men de ingår väl om man behandlas där?

Berätta gärna era historier, jag är så nyfiken och förväntansfull :)

Har du en ny man så har ni rätt till 3 landstingsfinansierade försök. Kontakta då RMC via sjukhuset istället. Nordic kör bara privat. Men allt ingår om man köper en behandling. :)
    Libra1 skrev 2016-09-26 10:11:46 följande:

Har du en ny man så har ni rätt till 3 landstingsfinansierade försök. Kontakta då RMC via sjukhuset istället. Nordic kör bara privat. Men allt ingår om man köper en behandling. :)

Jaha, är det så? Jag trodde att Nordic körde landstingsfinansierade också om man kom dit på remiss?
  • Libra1
    Cita skrev 2016-09-27 06:55:21 följande:
    Jaha, är det så? Jag trodde att Nordic körde landstingsfinansierade också om man kom dit på remiss?
    Man kan göra utredningen där. Men själva IVF-behandlingen går nog bara att göra privat och bekosta själv. Försökte tyda deras hemsida. Donation kan man däremot göra där tror jag.

Du får ringa och höra med dem. :)
  • mom2012

Hej på er. Längesedan jag var här inne. Tänkte bara uppdatera med att vår 1.a äggdonation har resulterat i ett efterlängtat plus. Vi bestämde oss för att 50% av äggen skulle befruktas av min man och resten av en donator. Hans spermier var så dåliga. Ett endaste ägg från min man gick vidare till blastocys, dubbeldonator äggen blev 3 st fina blastocyster. Vi valde att föra tillbaka 1 ägg (mannens).
    Jag är chockad för jag kände inget alls (symptom) mer än att mensen var på G...
    Vi är försiktigt optimistiska, tar 1 dag i taget. I dag är det HCG uppföljning för att kontrollera att det stegrar som det ska.

• Libra1
    mom2012 skrev 2016-09-30 08:21:39 följande:

Hej på er. Längesedan jag var här inne. Tänkte bara uppdatera med att vår 1.a äggdonation har resulterat i ett efterlängtat plus. Vi bestämde oss för att 50% av äggen skulle befruktas av min man och resten av en donator. Hans spermier var så dåliga. Ett endaste ägg från min man gick vidare till blastocys, dubbeldonator äggen blev 3 st fina blastocyster. Vi valde att föra tillbaka 1 ägg (mannens).
    Vi är försiktigt optimistiska, tar 1 dag i taget. I dag är det HCG uppföljning för att kontrollera att det stegrar som det ska.

Åh vilka härliga nyheter. Ett stort grattis!!! Hoppas det går hela vägen denna gång. :)
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2016-09-30 08:21:39 följande:

Åh grattis, håller tummarna att det ska gå hela vägen denna gången <3
    Elvis och Ebbot
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö