• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • mom2012

Hcg på blod lägre än 1 idag. Ingen graviditet. Game over. Dags att bryta ihop o bilen hem....

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2016-05-03 15:08:57 följande:

Hcg på blod lägre än 1 idag. Ingen graviditet. Game over. Dags att bryta ihop o bilen hem....

Nej, nej, NEJ !!!!! Skickar massor av styrkekramar  <3  
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Libra1
    mom2012 skrev 2016-05-03 15:08:57 följande:

Nej nej! Missade att du skrivit. Så ledsen för din skull. :( Kramar
  • mom2012

Tack tjejer. Hoppades verkligen på under denna gång eftersom det gick på 1a försöket med immunsuoort, men men. Nu slickar vi såren med en restresa i sol och värme och god mat. Väntar på mensen som blir sista köftsmällen sen får vi gå vidare.

• Gina43

Stor kram till dig mom2012! Blev hemskt beklämd när jag läste! Hoppades så på positivt besked för er!! Beklagar resultatet

• BusigaSyrran

Beklagar :( håller verkligen tummarna att ni får ett plus snart.

-------------------

Är det någon här som vet om Region Skåne har en egen ivf eller om de skickar en till en klinik?

Vet ni även vad det kostar hos dom?

Tänkte kolla upp det innan Nordic.

• GrukanGrace

Extra kram till dig.

Vi har nu gått vidare och väntar på äggdonation.

Puss kram och lycka till alla kämpar!

mom2012 skrev 2016-05-06 13:57:49 följande:

Tack tjejer. Hoppades verkligen på under denna gång eftersom det gick på 1a försöket med immunsuoort, men men. Nu slickar vi såren med en restresa i sol och värme och god mat. Väntar på mensen som blir sista köftsmällen sen får vi gå vidare.

• mom2012

Grukangrace vi är där också. Hade samtal med kliniken idag om olika alternativ för oss och råd och tips kring tex embryo donation eller bara äggdonation.

Ska ni göra er för någonstans? Pm gärna till mig. Kram!!

• Gina43
    BusigaSyrran skrev 2016-05-08 22:54:26 följande:

Beklagar :( håller verkligen tummarna att ni får ett plus snart.

-------------------

Är det någon här som vet om Region Skåne har en egen ivf eller om de skickar en till en klinik?

Vet ni även vad det kostar hos dom?

Tänkte kolla upp det innan Nordic.

Det har gått ett tag sedan din fråga, men du kan i regel inte köpa tjänster från landstinget. De konkurrerar inte med privata kliniker på marknaden Undantaget är när du gjort landstingsfinansierad IVF, fått barn och har embryon kvar i frysen för syskonförsök då du får "köpa" FET om jag har förstått det rätt. Visst upphandlar landstinget tjänster från kliniker, men det är främst när de inte uppfyller vårdgarantin som man skickas till sådana kliniker.
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö