• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • GrukanGrace

Håller tummarna!

Vi ska få tillbaka två blasto på måndag. Igår dag 1 var 8 av 11 rätt befruktade.

Kram

mom2012 skrev 2016-06-29 13:21:31 följande:

Vi ställde in vår sista IVF nu i Juni pga bara 2 folliklar och vi hade ju ändå ställt in oss på Äggdonation efter sommaren. Läkaren på Nordic sa med glimten I ögat att vi kunde ju ta vara på de 2 äggen som fanns och ovitrellen skulle ju ändå tas. Sagt och gjort så körde vi 3 dgr "Baby Dance" som det heter I fertility friend. Nu är jag lite I chock. Jag fick igår en tydlig implantationsdipp I min tempning. Jag har inte sovit på hela natten av nyfikenhet och oro men när jag tog tempen I morse hade den stigit igen! 

Jag har kollat igenom alla mina grafer sedan 2011 och ser ingen där jag haft en dipp innan mens på detta viset. Bara en rejäl dipp de 2 ggr jag varit gravid (2011-06 samt 2015-09). Mensen kommer oftast ca 14 dgr efter Ägglossning.

Vad tror ni tjejer? Är det min kropp som spelar mig ett spratt nu? Tog ett gravtest I dag men det var negativt, är bara på 11 DPO så det kan ju vara lite tidigt.

• mom2012

Nej det var nog för höga hopp för min del. Bruna spottings startade igår. Mensen lär väl köra igång inom 2 dgr. Men men....

Håller tummarna målamitthjärta och hoppas allt går mkt bra och smidigt för dig.

Grukangrace fantastiskt bra skörd. Bra gjort make och donator! Hoppas vi får en lika bra donator och att mannens spermier är tillräckligt ok. Vi ska ner till athen 25 juli för koll och sen stänger de augusti. Slutet September blir det för vår del. Vi har ännu inte fått se vår donators profil. Efter äggplock sa kliniken. Men då är det ju för sent att neka till henne. Hur gjorde din klinik?

• GrukanGrace

Ja detta hopp o förtvivlan.

Vi kollade av med IVI i Spanien och AVA i Riga. Riga var grymt familjära och jag och sambon väldigt nöjda efter vårt skypemöte.

Vi fick skicka in våra looks. Längd, hårfärg, ögonfärg vikt och lite intressen.

Sen fick vi tre förslag att välja mellan. Den ena var väldigt lik mig fysiskt och intresse så henne valde vi. Vi fick också se en datoranimerad bild. Inte på henne utan en bild gjort enligt de fysiska attribut som hon hade.

Så absolut före ni väljer känner jag.

Och AVA har fått alla mina athenunderlag och alla ivfer. Så jag tar 20 mg predisolon, trombyl,

Hör av dig om du vill veta mer så kan jag PM:a

mom2012 skrev 2016-07-01 12:36:03 följande:

Nej det var nog för höga hopp för min del. Bruna spottings startade igår. Mensen lär väl köra igång inom 2 dgr. Men men....

Grukangrace fantastiskt bra skörd. Bra gjort make och donator! Hoppas vi får en lika bra donator och att mannens spermier är tillräckligt ok. Vi ska ner till athen 25 juli för koll och sen stänger de augusti. Slutet September blir det för vår del. Vi har ännu inte fått se vår donators profil. Efter äggplock sa kliniken. Men då är det ju för sent att neka till henne. Hur gjorde din klinik?

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2016-07-01 12:36:03 följande:

Men åh <3 
    Håller tummarna för er fortsatta resa <3 

Tack, får väl se när det väl är dags :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta

I söndags kom lillebror efter igångsättning (gått över 8 dagar) han vägde 3575g och var 50cm lång. Det gick snabbt och smidigt och vi mår bra båda två.

Håller tummarna för er andra att ni ska få era plus och mirakel snart <3

• Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2016-07-15 11:07:02 följande:

I söndags kom lillebror efter igångsättning (gått över 8 dagar) han vägde 3575g och var 50cm lång. Det gick snabbt och smidigt och vi mår bra båda två.

Grattis till lillebror!!! :)
  • Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2016-07-15 11:07:02 följande:

Stort grattis!! Vad roligt att förlossningen gick bra! Var det nervöst inför igångsättningen?

Ligger i sängen och ammar lillebror. Det brukar vara fullt ös här hemma...
  • mom2012

Stort grattis Målamitthjärta!!! Jag har undrat när han skulle komma men så såg jag nya inlägg I Nordic gruppen och då tänkte ja att nu äntligen

• MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2016-07-15 13:56:42 följande:
    Stort grattis!! Vad roligt att förlossningen gick bra! Var det nervöst inför igångsättningen?

Ligger i sängen och ammar lillebror. Det brukar vara fullt ös här hemma...
    Tack :) Visste varken metod eller hur mogen jag var så det var lite svårt att förbereda sig, men konstigt nog var jag inte nervös. Men känns lite som det var meningen med att bli igångsatt för när vattnet hade gått var jag öppen 2-3 cm och sen var han ute efter 1 timme så hade det gått lika fort utan igångsättning så hade vi nog inte hunnit in, så tacksam att vi var på plats :)

Hur stor åldersskillnad är det på dina pojkar (visst var det pojkar båda två ?) Peppar peppar funkar det bra med storebror med, försöker se till att han inte glöms bort nu när det är så mkt nytt :)
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö