Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
Hej Ella
Her er det bilde:
Hej Ella
Her er det bilde:
Du har rätt Jessib... Står bara en enhet, jag var så säker på att det stod Växjö under: De personer som omfattas av din ansökan någonstans där Växjö.
Sedan på: De personer som har en tidsbokning så stod det Solna (som det fortfarande står).
Om det innebär intervjukallelse för mig med så BOKA IN MIG DÅ! Så får vi det överstökat.
Vad menar ni med första rutan?
Vi har bara en ruta som säger; person som omfattas av ansökan.
Där står det hans namn och ansökan inkommen. Typ, ingen stad!
Nästa är: person som har tidsbokning,
Där står det killens namn och solna.
Står alltså inte Umeå någonstans (enheten vi ligger i).
Ska ringa nästa vecka för att se om jag ska på intervju,
Och isåfall tycker jag de bara kan skicka vidare till solna direkt!
Är ledig på måndag så ska kolla grundligt i detta!
Ska försöka att inte fega utan ringa och få svar!
Hej Ellaa
Till oss har de sagt att det är på denna enhet vi kommer att stanna och ska inte flyttas mer kanske eftersom vi inte är kvar i E3 vilket de sa inte är ovanligt.Dock ska våran ansökan behandlas som elektronisk ansökan fortfarande. Tror inte att ni ska ha intervju utan att det flyttats dit eftersom det är närmaste enhet för din man att hämta kortet som du nämnt tidigare. Kanske det kommer att flyttas dit för beslut just med anledning utav detta. Jessibs ärende ska kanske också flyttas till annan enhet för beslut eftersom det står en annan på hennes sida än den hon ligger i nu. Hon sa dock att det inte blir närmsta vilket inte behövs då hennes man måste hämta kort på ambassad om jag inte minns fel Jag tror helt enkelt att det är bestämt redan nu var ni ska få handläggare och beslut. Kan det vara så här? Era ansökningar ligger väl fortfarande i E3 och då skiftar man ju enhet.
Jag har läst varje inlägg här och känt mig helt nere vissa stunder, och för att inte hoppas för mycket förväntade jag mig inte ett beslut förrän kring dec 2015 MEN
NU ÄNTLIGEN!... för fyra dagar sen fick vi ett beslut!
Vi fick ingen information om att handläggaren hade öppnat ärendet, jag bara råkade komma över beslutet då jag checkade statusen på migrationsverkets hemsida lite vemodigt.
Vi ansökte 13 aug 2014
Fick mail om intervju 4 feb 2015
Intervjutid 28 maj 2015 (väääldigt lång väntetid)
Beslut 1 juli 2015
Ringde 2 juli och fick svar att det var ett POSITIVT beslut :D 2 års uppehållstillstånd.
Nu ska bara det där UT-kortet komma också!
Jag hoppas att ni alla får ett beslut så ni slipper plågas mer av allt för många månaders väntan!
Eller om det känns bättre för dig så kan du få mina uppgifter och sen kontakta dem du och höra varför det blir så... kan fan inte sova...kokar!!!
Vilken koll ni har på varandra :P ... Precis innan vi bokade tid för intervju hade vi Växjö, sen efter intervjun skickades allt till Umeå. Så vi fick beslut av handläggare vid Umeå enheten.
Jag har noll koll vad E3 innebär ärligt talat. Jag har inte satt mig in något och inte heller ringt till migrationsverket mer än 5 gånger under väntetiden. Jag kände att jag skulle bli stressad och mer orolig om jag började "läsa på" .. Vad menar du med att det måste vara direktiv uppifrån?
Hej
Är det negativt att ringa många gånger och fråga hur det går i ärendet ? Är det någon som haft gbg som fått beslut och hur länge har ni fått väntat? Jag har fått till svar att tidigast i höst kommer de kalla mig på interjuv och att de bara har 1 person där som är utbildad att arbeta med webb ansökningar då de förr inte tog emot såna