Lambie skrev 2015-08-10 00:33:48 följande:
Hej alla kämpar!
Var ett tag sen jag skrev här, så tänkte uppdatera. Blir en väldigt tråkig uppdatering dock då jag och pojkvännen fortfarande inte har fått svar. Vi har passerat 14 månader och vi får väl säkert vänta ett bra tag till. Känns dock som att det kan närma sig, men vet inte :(
Har ingen av er andra fått besked under sommaren?
Hej Lambie, 14 månader har ni väntat! Hur är detta möjligt? Har du kommit i kontakt med någon teamledare eller enhetschef? Vart ligger ert ärende? Passerar ni 16 mån så är tror jag ert ärende har blivit pappersansökan. Ibland säger de UPP TILL 14 mån, dvs att 14 mån är maxgränsen... Någon på Flashback skrev:
"Vi har äntligen fått beslut nu efter mer än 13 månaders väntetid.
Ansökan 27 juni 2014 och beslut 31 juli 2015.
Enhet Örebro och Land Filippinerna."
Ansökte ni i juni 2014 Lambie? Du måste försöka ringa öronen av dig och be om att bli kontaktad av teamansvarig eller enhetschef - för 14 månader är katastrof. De gångerna någon har fått vänta cirka 16-18 mån har varit pappersansökande. Tycker du har rätt att veta nu - säger de att ingen har ert ärende så säg: Fast en enhet har iaf mottagit våra handlingar EFTER intervjun, vilken enhet är det? Få numret dit. Och be om namn och nummer på den som tog hand om ert ärende sist dvs innan intervjun. Det här är INTE OK!!!
Håll oss uppdaterad! Lycka till