• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Moolie
    Saturnus skrev 2015-02-22 00:17:54 följande:

Hur går det för er allihopa?

Vår behandling lyckades denna gången också, men med ett lyckligt slut denna gången. :)
  • Längtan 34
    Saturnus skrev 2015-02-22 00:17:54 följande:

Hur går det för er allihopa?

Ja det har varit väldigt tyst här inne länge!!
    Vi kommer att påbörja ny behandling om ett par veckor. Hoppas verkligen att det ska sluta lyckligt denna gången :).
  • Längtan 34
    Moolie skrev 2015-02-22 06:30:56 följande:
    Vår behandling lyckades denna gången också, men med ett lyckligt slut denna gången. :)
    Grattis :D!!
  • Kakan1976
    Moolie skrev 2015-02-22 06:30:56 följande:
    Grattis!
  • Saturnus

Grattis Moolie! Åh hoppas verkligen att det går vägen för dig Längtan34 nästa gång. Hur går det för dig Kakan? Åh er andra?

Jag ska byta medicin till Menopur. Någon fler som bytt o fått positiv effekt! Gissar att det är dags om ca 1v. Det blir troligtvis sista försöket för mig så det känns lite pressat att medicinen funkar och att jag får befruktade ägg.

Kram allihopa!

• Kakan1976
    Saturnus skrev 2015-02-23 18:42:34 följande:

Grattis Moolie! Åh hoppas verkligen att det går vägen för dig Längtan34 nästa gång. Hur går det för dig Kakan? Åh er andra?

Jag ska byta medicin till Menopur. Någon fler som bytt o fått positiv effekt! Gissar att det är dags om ca 1v. Det blir troligtvis sista försöket för mig så det känns lite pressat att medicinen funkar och att jag får befruktade ägg.

Kram allihopa!

Det har gått bra för mig! 4+6 idag :). Sjukt orolig för missfall men ett stort steg på väg.

Jag bytte från Gonal-f till Elonva och Menopur sista försöket. Funkade fint!

Lycka till!!!
  • Saturnus

Åh grattis! Håller tummarna! Det ger hopp! Vad är Elonva för något? Var det puligt med sprutorna?

Kakan1976 skrev 2015-02-23 19:16:04 följande:

Det har gått bra för mig! 4+6 idag :). Sjukt orolig för missfall men ett stort steg på väg.

Jag bytte från Gonal-f till Elonva och Menopur sista försöket. Funkade fint!

Lycka till!!!

• Kakan1976
    Saturnus skrev 2015-02-23 20:17:14 följande:

Åh grattis! Håller tummarna! Det ger hopp! Vad är Elonva för något? Var det puligt med sprutorna?

Tack!

Elonva är som gonal-f fast man tar den som en engångsdos. Dag 7 gör man UL och ser om man ev. behöver lägga till ytterligare och den här gången lade jag till Menopur i tre dgr.

Kika på bloggen om du vill! Där finns inlägg om detta.
Svar på tråden IVF hösten 2014