• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Saturnus
    Kakan1976 skrev 2015-02-23 19:16:04 följande:
    Det har gått bra för mig! 4+6 idag :). Sjukt orolig för missfall men ett stort steg på väg.

Jag bytte från Gonal-f till Elonva och Menopur sista försöket. Funkade fint!

Lycka till!!!
    Vad blev resultatet på antal ägg och antal befruktade när du bytte från gonal till menopur?
  • Längtan 34
    Saturnus skrev 2015-02-23 18:42:34 följande:

Grattis Moolie! Åh hoppas verkligen att det går vägen för dig Längtan34 nästa gång. Hur går det för dig Kakan? Åh er andra?

Jag ska byta medicin till Menopur. Någon fler som bytt o fått positiv effekt! Gissar att det är dags om ca 1v. Det blir troligtvis sista försöket för mig så det känns lite pressat att medicinen funkar och att jag får befruktade ägg.

Kram allihopa!

Tack! Hoppas att det går vägen för dig med :)!!!

Kram tillbaka!
  • Längtan 34
    Kakan1976 skrev 2015-02-23 19:16:04 följande:
    Det har gått bra för mig! 4+6 idag :). Sjukt orolig för missfall men ett stort steg på väg.

Jag bytte från Gonal-f till Elonva och Menopur sista försöket. Funkade fint!

Lycka till!!!
    Stor grattiskram :D!!
  • Kakan1976
    Saturnus skrev 2015-02-23 21:38:29 följande:
    Vad blev resultatet på antal ägg och antal befruktade när du bytte från gonal till menopur?
    Jag hade tidigare haft 9 ägg ut som mest. Med 6-7 mogna. Nu var det 12 varav 10 mogna. Satte tillbaka ett fyrcelligt och ett sexcelligt och odlade vidare de 3 som blivit befruktade. Dessvärre klarade de inte odlingen. Men 10 mogna! Hade hoppats på fler befruktade men spermakvaliteten är inte den bästa...
  • Saturnus

I morgon börjar jag medicinera. Sådär sugen på medicinen men jag hoppas så att det blir bebis/syskon. Någon fler som är på gång?

• Längtan 34
    Saturnus skrev 2015-02-27 21:38:32 följande:

I morgon börjar jag medicinera. Sådär sugen på medicinen men jag hoppas så att det blir bebis/syskon. Någon fler som är på gång?

Jag börjar med nässpray på fredag. Kör långa protokollet så äggplock är beräknat till v 15. När har du äggplock? Ska bli skönt att påbörja nytt försök :)!

• Saturnus
    Längtan 34 skrev 2015-03-04 18:48:50 följande:

Jag börjar med nässpray på fredag. Kör långa protokollet så äggplock är beräknat till v 15. När har du äggplock? Ska bli skönt att påbörja nytt försök :)!

Troligtvis på måndag. Varit på första vul men det gick sådär. Bytte till menopur men färre ägg. Mitt sista försök så jag misströstar o undrar om jag ska avbryta o prova igen nästa månad. Vad skönt att vara på banan igen!

Alla här: Hur stora har blåsorna varit på vul och hur stora vill era läkare att ägg ska vara? Skulle ni kunna förklara när ni tagit otrivellen från det att äggblåsorna varit x stora, dag x till Otrivellen.

Tack på förhand!
  • veraicon
    Saturnus skrev 2015-02-23 18:42:34 följande:

Grattis Moolie! Åh hoppas verkligen att det går vägen för dig Längtan34 nästa gång. Hur går det för dig Kakan? Åh er andra?

Jag ska byta medicin till Menopur. Någon fler som bytt o fått positiv effekt! Gissar att det är dags om ca 1v. Det blir troligtvis sista försöket för mig så det känns lite pressat att medicinen funkar och att jag får befruktade ägg.

Kram allihopa!

Har inte varit här på länge, har två misslyckade försök bakom oss och tog en paus och en utlandsresa. Nu har vi precis påbörjat det tredje försöket och jag, har liksom du, bytt till Menopur. Min förhoppning är verkligen att det blir fler ägg, har bara haft 3-4 de andra gångerna och även om jag läst att det kan bli färre men sämre så tror läkarna att detta bör fungera bättre för oss. Trist att höra att ni inte hade fått fler ägg. Usch, det vill man ju verkligen inte höra!

Sprutat i två dagar och har nu ont och spänningar i magen, har jag inte haft alls tidigare så förhoppningsvis är det ett gott tecken...

• Längtan 34

Hej alla! Solig
    Hoppas allt är bra med er!
    Igår började jag med gonal så nästa vecka blir det vul. Går allt som det ska blir det äp veckan efter. Hoppas så innerligt att allt ska gå bra denna gången!!

Hur går det för er? Kanske inte så många som följer detta forum längre?! Finns det något annat där det är mer aktivitet?

Svar på tråden IVF hösten 2014