• Anonym (Malin87)

Mamman har ställt av sin bil...

...och kräver att min sambo (pappa) numera ska hämta hos henne & lämna vid veckobyte med anledning att hon bor centralt och barnet (diagnos adhd/autism) börjar skolan i höst i staden och eftersom hon även jobbar i närheten så ska de cykla. Vi bor 1,2 mil utanför utan bra bussförbindelser.

Jag förstår hennes tanke med att inte behöva bil och att vi inte kan påverka hur vi valt att bo, men kan hon kräva detta bara sådär? Noll kommunikation om detta.

Och för barnets skull hoppas jag att hans spärr att inte kunna cykla släpper... Skäms

Reflektioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-24 18:35
    Tackar alla för alla synpunkter, men nu känns det som det har gått från bilfrågan till att utse mig till en hemsk svartsjuk bonusmamma. Avslutar härmed min inverkan i den!

• Svar på tråden Mamman har ställt av sin bil...
  • BioBonus
    Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 14:12:34 följande:
    För att det hade med det jag skrev om att göra. Sedan var det ju inte jag som satt och ljög ihop att TS inte fick hämta barnet för att mamman tyckte det var bättre att barnet gick långa dagar utan det var du, är det så att på sig själv känner man andra?

Dessutom rörde det jag svarade på inte ens TS utan jag skrev generellt.

Jag har inte sagt att hon inte fick hämta för att mamman ansåg att det skulle gå långa dagar. Däremot tycker tydligen mamman att det är bättre att barnet går långa dagar än att TS hämtar. Oavsett orsak.

Så nej, där känner jag inte igen dig?

• Brumma
    Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 14:05:19 följande:
    Det har jag inte skrivit heller, nu hittar du på.
    Så du hoppar på henne och kommer med ganska taskiga kommentarer bara för skojs skull?

Trevligt..
  • Brumma
    Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 14:05:19 följande:
    Det har jag inte skrivit heller, nu hittar du på.
    Du återkommer konstant till att TS lägger sig i, att hon är kontrollerande o har koll på hennes ekonomi. Du insinuerar tillomed att TS skulle spionera på mamman eftersom hon råkar veta att hennes hyra är 4000:- i månaden...

Men är det sånt du gör med alla trevliga människor i dun omgivning så visst... Du tror inte att hon är en "elak" bonusmamma som lägger sig i...
  • Brumma
    Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 14:08:34 följande:
    Ekar det härinne? Eller räckte det inte att Biobonus påtalade att jag råkade citera fel inlägg?
    Tja, eftersom jag läser sidorna från början o inte från slutet så kom ju ditt svar på Biobonus inlägg innan Biobonus svar till dig.

Läser du baklänges?
  • nymedlem
    Anonym (Malin87) skrev 2014-06-24 14:14:22 följande:
    Ja jag vet allt det där.
    Du svarade inte på frågan dock. Vet du varför mamman inte vill att du hämtar?

Hon är okej att du är med på bup så det kan väl knappast bero på att hon har något emot Dig?!
  • Anonym (Malin87)
    nymedlem skrev 2014-06-24 14:28:07 följande:
    Du svarade inte på frågan dock. Vet du varför mamman inte vill att du hämtar?

Hon är okej att du är med på bup så det kan väl knappast bero på att hon har något emot Dig?!
    Tänker inte gå in på det...
  • Brumma
    Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 14:13:33 följande:
    Om du är läskunnig ser du att det jag skrev öht inte ens hade med TS att göra.
    Ahh.

Jodå, jag är läskunnig (snyggt påhopp förresten), men du verkar ha glömt vad du skriver själv?

Inlägget där du tog upp att en del bonusmammor lägger sig i o domderar o förstör var ett svar på mamma02's inlägg eller hur?

Nå. Mamma02's inlägg var ett svar på ett av dina inlägg färdigt skrivit att mamman kanske tycker att TS lägger sig i för mycket. Nämligen följande:

Mamman02

Idag 13:40

Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 13:18:13 följande:

Eller så tycker hon att TS styr och domderar alldeles för mycket och lägger sig i hur/vad hon skall göra även när hon har barnet.

Fast vem lyssnar på ett ex nya?!"

Hur tror du att ditt inlägg skall räknas som allmänt om det är ett svar på en pågående diskussion där DU tog upp frågan om att TS eventuellt var för styrande i mammans liv?
  • Lord Hans

Ser inte riktigt problemet. 1,2mil är väl ingen större omställning för er? Mamman kanske inte har råd med bilen?

• nymedlem
    Anonym (Malin87) skrev 2014-06-24 14:29:56 följande:
    Tänker inte gå in på det...
    Fair enough - det behöver du såklart inte göra.

Men det tolkar jag som att mamman har goda skäl till att du inte ska hämta barnet. Då får det bli långa dagar på fritids om inte barnets pappa har möjlighet att gå ner i arbetstid varannan vecka?!
  • Brumma
    Lord Hans skrev 2014-06-24 14:41:58 följande:

Ser inte riktigt problemet. 1,2mil är väl ingen större omställning för er? Mamman kanske inte har råd med bilen?

Nej, det stora problemet är ju att TS inte får hämta sin bonus när hon hämtar sitt eget barn.
Svar på tråden Mamman har ställt av sin bil...